Welke DVD's zijn het beste?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi

Ik heb al vele dvd brander topique's doorgenomen en overal kom ik dingen tegen dat bepaalde DVD's niet worden ondersteunt, + en - verhalen. Dus ik ga sowieso voor een combo brander. Alleen ik hoor ook veel verhalen over slechte kwaliteit DVD's, bijna alle DVD's die ik vind in winkels die worden hier op het forum wel weer afgekraakt door een aantal mensen en op deze manier weet ik dus niet echt meer welke DVD's ik moet gaan kopen. Zo blijkt bijvoorbeeld dat die van Nashua echt mega slecht zijn.

Ik wil namelijk DVD's branden met inhoud die heel lang moet blijven werken en niet dat ze het na een jaar niet meer doen. Nu zit ik te twijfelen tussen de NEC1300A en de Lite-On 411s, maar dat is opzich niet zo interessant. Wat ik het belangrijkste vind is dat de DVD's LANG houdbaar zijn en als het kan niet te duur ;)
Dus heeft iemand ervaring met lang houdbare en goede -misschien goedkope- DVD's

[ Voor 7% gewijzigd door Y0ur1 op 22-11-2003 12:12 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik altijd DVD's van Mitsui Advanced Media, en die werken perfect in tot nu toe elke DVD speler.
Zelfs een DVD speler in de PC die vertikte om originele DVD's te draaien draaide mijn DVD's perfect af.

Deze DVD's zijn trouwens te koop bij CD Freaks
http://shop.cdfreaks.com/

Als ik je een tip mag geven zou ik een Pioneer DVR-106 kopen voor in de computer, ik heb niets meer dan lof over dit apparaat gehoord en heb hem dus ook zelf maar gekocht oor 130 euro bij Opus.

[ Voor 29% gewijzigd door DannyVersluis op 22-11-2003 12:16 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Dan heb je geluk want ik heb net een hoop shit gehad met slechte dvd-r's en ook een hoop gelezen erover. Het blijkt dat de goedkope merken vaak afgekeurde partijen opkopen van de bekendere merken en dan onder hun eigen naam verkopen zoals princo of platinum. Ook ben ik er achter dat de firmware van de dvd writer het medium moet herkennen anders gaat het ook mis. Komt bij dat ik hem soms een dvd wel kon branden maar dat ie in verschillende standalone dvd spelers niet meeer leesbaar was. De Sentinels werken tot nu toe ALTIJD in 4 verschillende standalone spelers!

Conclusie: ik heb nu 2 necs 1200a hier en gebruik alleen nog maar Sentinel DVD -R 1x die op 2x zijn te branden. Kijk specifiek even op www.dvd-rshop.nl. Kijk ook www.sentinel.be en zie dat daar 100 jaar voor staat deze dvd's. Ik heb er net 200 van gekocht bij Correct in Rotterdam en ze bevallen perfect! Kosten rond de 1,40 per stuk in jewelcase. Ik was dus rond de eur 300 kwijt. Had ik voor andere merken gegaan dat was de gemiddelde prijs rond de eur 500/600 tot 1000 aan toe voor een maxell DVD-R!

Nee ik hou het lekker bij de Sentinels en heb alle vertrouwen hierin.

Ook staat op de dvd-rshop dat Sentinel een zeer goed merk is.... en met welke brander + firmware de schijven werken!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt want ik werd niet blij van al dat gezeik met maar testen en testen....

• Y0ur1
  • Niet online
DannyVersluis schreef op 22 november 2003 @ 12:15:
Ik gebruik altijd DVD's van Mitsui Advanced Media, en die werken perfect in tot nu toe elke DVD speler.
Zelfs een DVD speler in de PC die vertikte om originele DVD's te draaien draaide mijn DVD's perfect af.

Deze DVD's zijn trouwens te koop bij CD Freaks
http://shop.cdfreaks.com/

Als ik je een tip mag geven zou ik een Pioneer DVR-106 kopen voor in de computer, ik heb niets meer dan lof over dit apparaat gehoord en heb hem dus ook zelf maar gekocht oor 130 euro bij Opus.
ok maar wat ik niet snap, bij cdfreaks zijn die MAM-E mitsui 32.50 per 25, en bij opus zijn ze 116,03 per 50, snap jij dat?
Trouwens de retail prijs van die pioneer is 126,44 euro :D Alleen jammer dat die Mitsui MAM-E's daar zo duur zijn, anders had ik die in 1 keer bij opus kunnen bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Y0ur1 op 22-11-2003 12:26 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Ik denk dat het dit wordt:
- 2 keer MAM-E Mitsui DVD-R 4X (25) = 73 euro incl verzendkosten @ shop.cdfreaks.com
- 1 keer Pioneer 106d = 129.49 incl. verzendkosten @ DDVD.nl

Lijkt me wel goed zo nietwaar?

Verwijderd

Ik koop altijd Fuji's. Die zijn net iets duurder, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ze zitten toch nog onder de 2 euro per dvd (2.4x). Voor kwaliteit betaal je sowieso en dat is niet eens echt zoveel meer. Ik gebruik wel altijd +, maar als je toch een dual brander koopt kan jij die ook schrijven he. Fuji heeft trouwens ook -R.
In al de topics die ik al heb gelezen komen die fuji's als een van de beteren uit de bus. Ze verkopen ze bij www.dvdwinkeltje.com als een van de goedkoopste uit de pricewatch.

Je vraagt ook naar lang houdbaar. Daar zijn gewoon nog niet zoveel gegevens over. Ik zou dan alleszins niet voor de goedkoopste schijfjes gaan. Kom je toch maar bedrogen mee uit.
Hier nog een linkje naar een lijstje van media (misschien al wel wat verouderd, denk dat de conclusie over DVD+R als onbetrouwbaar zeker niet meer klopt).
Y0ur1 schreef op 22 november 2003 @ 12:37:
Ik denk dat het dit wordt:
- 2 keer MAM-E Mitsui DVD-R 4X (25) = 73 euro incl verzendkosten @ shop.cdfreaks.com
- 1 keer Pioneer 106d = 129.49 incl. verzendkosten @ DDVD.nl

Lijkt me wel goed zo nietwaar?
Nec 1300A voor 121.49 inc verzending
Fuji DVD+R 25spindel voor 52.15 inc verzending

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 12:58 . Reden: extratje+reactie op koopadvies :) ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
NOg een tip als je data langer goed moet blijven.
DVD recordables zijn aan de buitenrand vaak toch een stuk minder goed te lezen. Probeer het dus op max 4 a 4.2 GB te houden per schijfje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Y0ur1
  • Niet online
TD-er schreef op 22 november 2003 @ 12:49:
NOg een tip als je data langer goed moet blijven.
DVD recordables zijn aan de buitenrand vaak toch een stuk minder goed te lezen. Probeer het dus op max 4 a 4.2 GB te houden per schijfje.
Dus als ik al dure DVD's koop moet ik er ook nog op gaan letten dat ik er niet te veel op zet? Lijkt me wel een beetje raar eigenlijk... Ik ga voornamelijk Divxjes branden á 700 mb per stuk ofzo. Dus dat zou neer komen op 6 divxjes per dvd.

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 09:31
De beste DVD media zijn van Taiyo Yuden (worden o.a. als Plextor verkocht) of Ricoh (diverse merken).

MAM-E Mitsui DVD-R zijn ook prima kwaliteit. Deze werken i.i.g. (nog) niet met de Lite-On 411S. Tevens zou ik deze bij www.cdrwinkel.com halen, daar zijn ze veel goedkoper (25 cakebox voor € 33).

Verwijderd

Venga_AB schreef op 22 november 2003 @ 12:58:
De beste DVD media zijn van Ricoh (diverse merken).
dit is dus Fuji onderandere.

• Y0ur1
  • Niet online
Venga_AB schreef op 22 november 2003 @ 12:58:
De beste DVD media zijn van Taiyo Yuden (worden o.a. als Plextor verkocht) of Ricoh (diverse merken).

MAM-E Mitsui DVD-R zijn ook prima kwaliteit. Deze werken i.i.g. (nog) niet met de Lite-On 411S. Tevens zou ik deze bij www.cdrwinkel.com halen, daar zijn ze veel goedkoper (25 cakebox voor € 33).
cdwinkel en shop.cdfreaks zijn even duur... 2 spindeltjes Mitsui 4.7GB DVD-R 4X. Allebei 73 euro met vooruitbetaling...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 12:20:

Conclusie: ik heb nu 2 necs 1200a hier en gebruik alleen nog maar Sentinel DVD -R 1x die op 2x zijn te branden.
Nec1200A, wat kandat ding :? Nooit van gehoord is het nou de Nd-1300A of Nd-1100A. :P.
Ik brand vooral op fuijfilm en heb laatst ook data-track gehaald. En gebruik Philips dvd+rw, en dat bevalt me allemaal prima :D.

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 09:31
Let op dat merken vaak bij verschillende fabrikanten inkopen. Fuji kan Ricoh zijn, maar ook Taiyo Yuden, Ritek, MCC, PVC...

Over de dvd brander keuze. Ik heb de Lite-On 411S gekozen boven de Pioneer 106 en NEC 1300 omdat de Lite-On sneller CD-R(W) kan branden en 4x DVD+RW.

Misschien is de Lite-On 811S ook geen verkeerde keuze, kost slechts een paar tientjes meer en dan kun je DVD+R (Ricoh en Taiyo Yuden!) op 8x branden.

• TD-er
Y0ur1 schreef op 22 november 2003 @ 12:53:
[...]

Dus als ik al dure DVD's koop moet ik er ook nog op gaan letten dat ik er niet te veel op zet? Lijkt me wel een beetje raar eigenlijk... Ik ga voornamelijk Divxjes branden á 700 mb per stuk ofzo. Dus dat zou neer komen op 6 divxjes per dvd.
De ervaring leert dat je meestal toch maar een 6 divxjes op een DVDtje krijgt, daar ze vrijwel allemaal rond de 700 MB zitten en je gaat niet een divxje opsplitsen, zodat je per 10 a 12 schijfjes 1 minder gebruikt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Y0ur1
  • Niet online
Weet iemand waar ik goede DVD's en ter gelijk een goede dvd fikker kan kopen? Scheelt me weer in vezendkosten... cdwinkel.com en shop.cdfreaks.com verkopen allebei geen dvd writers...

• TD-er
Y0ur1 schreef op 22 november 2003 @ 13:42:
Weet iemand waar ik goede DVD's en ter gelijk een goede dvd fikker kan kopen? Scheelt me weer in vezendkosten... cdwinkel.com en shop.cdfreaks.com verkopen allebei geen dvd writers...
Opus.nl hanteert toch ook geen verzendkosten boven de 95 euro meen ik. (alleen zijn daar de MaM's iets duurder)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Er loopt momenteel een topic over verschillende dvd+r/dvd-r schijfjes. Zal ff link zoeken.

Ik zelf gebruik trouwens verbatim op 4 speed, werkt prima

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TD-er schreef op 22 november 2003 @ 13:55:
[...]

Opus.nl hanteert toch ook geen verzendkosten boven de 95 euro meen ik. (alleen zijn daar de MaM's iets duurder)
Nee geen verzendkosten, maar wel rembourskosten van ongeveer 2 euro nog iets.

En die keuze die je hebt gemaakt wat betreft die Pioneer DVR-106 en die schijfjes van MAM is perfect, voor zover ik weet heb je dan de meeste garantie dat de schijfjes overal gaat werken.

Ik heb overigens ook al cd spelers meegemaakt die in het begin dat je cd's kon branden geen enkele cd wou lezen, behalve als je een Mitsui gebruikte, want dan deden ze het meteen!

En wat betreft die Lite-On kan het wel zijn dat ie sneller cd's kan branden, maar het verschil in tijd wat je krijgt zal niet zo heel erg groot zijn (hooguit anderhalve minuut), en snel branden wil niet altijd meteen zeggen dat de data er goed op komt te staan. Geef mij in ieder geval maar lekker een DVD-brander van Pioneer daar weet ik in ieder geval dat de data goed weggeschreven word, en dat als ik de schijfjes van Mitsui gebruik dat ze ook nog eens overal lekker willen afspelen, ik vind dat toch veel belangrijker als dat alles snel gebeurt. (Overigens brand de Pioneer cd's weg op 16x wat neerkomt op ongeveer 5 min.)

[ Voor 33% gewijzigd door DannyVersluis op 22-11-2003 14:13 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Als je nou geen verzendkosten wil betalen kun je zeker een sop de HCC gaan kijken. Daar hebben ze geheid ieder mogelijk merk dvd-r's en waarschijnlijk nog goedkoop ook

• Y0ur1
  • Niet online
cryforhelp schreef op 22 november 2003 @ 14:16:
Als je nou geen verzendkosten wil betalen kun je zeker een sop de HCC gaan kijken. Daar hebben ze geheid ieder mogelijk merk dvd-r's en waarschijnlijk nog goedkoop ook
Yep daar zat ik ook aan te denken, denk ik dat ik het zooitje op de HCC ga kopen :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Je had beter kunnen vragen welk DVD's zijn het beste voor weinig geld, in je topictitel. Als je voor 33 euro 25 dvd's gaat nemen heb je uiteraard niet de beste. Nog even wijzen op een risico. Die noname spindles bij opus etc., kunnen partijen tussen zitten die bijv. uit Oost-Europa komen, en waar bagger tussen zit. Ze hebben dan de gejatte stamp Mitsui ofzo, zodat velen erin trappen. Met de spindles vanaf 45 euro per 25 loop je dit risico niet, en heb je goed spul. Al de vragen die ik hier zie langskomen over dat de firmware weer niet goed is enzo, gaan ook alleen maar over de goedkope spindles die gedonder geven, nooit over Verbatim's of Sentinel's.

Verwijderd

Sjah schreef op 22 november 2003 @ 14:44:
Met de spindles vanaf 45 euro per 25 loop je dit risico niet, en heb je goed spul. Al de vragen die ik hier zie langskomen over dat de firmware weer niet goed is enzo, gaan ook alleen maar over de goedkope spindles die gedonder geven, nooit over Verbatim's of Sentinel's.
Sjah heeft hier zeker gelijk. Eerst zeggen dat je de data voor lange tijd wil opslaan en dan voor het goedkoopste gaan is geen optie. Toch is het niet zo dat wat goedkoop is, sowieso slecht is.
Als je echt wil gaan voor veiligheid kies je best een merk dat zijn degelijkheid al heeft bewezen en betaal je waarschijnlijk ook wat meer. Met dan maar mijn aanvulling (ten overvloede): Fujifilm... :)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 14:29
Voor lange termijn opslag van zeer belangrijke data, vertrouwen wij op MAM (Mitsui) DVD +/- R. Hiervoor gingen we al voor de Mitsui Gold CD’s.

• TD-er
honey schreef op 23 november 2003 @ 09:08:
Voor lange termijn opslag van zeer belangrijke data, vertrouwen wij op MAM (Mitsui) DVD +/- R. Hiervoor gingen we al voor de Mitsui Gold CD’s.
Tsja, nogmaals, de combinatie schijfjes en brander (en firmware) is vrij belangrijk.
Het resultaat van mijn experiment met MaM's en mijn Pioneer A05 (oorspronkelijke firmware v1.00)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Leesresultaat_MAM_dvd-r.png
en dat terwijl ik van uit het verleden eigenlijk alleen maar Mitsui-CDs gebakken heb (om precies de redenen die jij aangeeft).

edit:
legenda:
Groen = OK
wit = na nieuwe leespoging was 't wel goed
rood = bad sector(s)

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 23-11-2003 12:06 . Reden: legenda toegevoegd ]

• TD-er
TD-er schreef op 23 november 2003 @ 12:04:
[...]

Tsja, nogmaals, de combinatie schijfjes en brander (en firmware) is vrij belangrijk.
Het resultaat van mijn experiment met MaM's en mijn Pioneer A05 (oorspronkelijke firmware v1.00)
[afbeelding]
en dat terwijl ik van uit het verleden eigenlijk alleen maar Mitsui-CDs gebakken heb (om precies de redenen die jij aangeeft).

edit:
legenda:
Groen = OK
rood = bad sector(s)
edit2:
De gebruikers ervaringen met Mitsui's zijn goed, icm. de Pioneer A06.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

TD-er schreef op 23 november 2003 @ 12:04:
[...]

[afbeelding]

edit:
legenda:
Groen = OK
rood = bad sector(s)
Erg vreemd! Hier geen enkel probleem op de 1300A. Nu is het wel zo dat er in het verleden een paar slechte batches Mitsui's zijn geweest. Misschien dat je net het ongeluk had deze te treffen? Tevens doet een nieuwe firmware soms wonderen :)

webOS all the way!

• Y0ur1
  • Niet online
Nu wilde ik dus Fuji DVD+r's gaan bestellen net... staat erbij: Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR00... Dat is dezelfde Media code als ARITA, That's write en TDK.

Ik dacht dat die Fuji's zo mega goed waren, maar zijn ze nou gewoon hetzelfde als die andere schrijven met dezelfde media code!?

Zie:
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Sterker nog ik vind een hele waslijst:
http://www.dvdrhelp.com/d...arch=Search+or+List+Media

[ Voor 17% gewijzigd door Y0ur1 op 25-11-2003 19:35 ]

• honey
Bedankt voor de informatie.

Recentelijk heb ik de ‘oude’ CD’s weer gecontroleerd. Op Kodak Gold en later Mitsui Gold Ultra heb ik nog geen fouten kunnen ontdekken.

We zijn zeer recentelijk overgegaan op DVD (NEC 1300A). De eerste serie heb ik nu gebakken op MAM-E DVD-R 4x. Getest heb ik ze nog niet, alleen na het branden geverifieerd Waarschijnlijk kiezen we straks voor MAM-E DVD+R als ze beter te verkrijgen zijn. Vooralsnog hebben we nog te weinig argumenten om te denken dat MAM-E plots slechte producten maken. Het is een merk dat ook redelijk te verkrijgen is en durft om duidelijk garantie te geven.

We hebben nog geen goede tool kunnen vinden om onze DVD’s te controleren. Wat is tegenwoordig de standaard, vrijwel geen enkele tool kan c1 errors testen. Ook bij Nero kun je dat (nog) niet aanvinken.

(zie ook: DVD controle/test programma's/)

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 23:25
Bij cdfreaks kan je testreports van kprobe zien waar je ook het een en ander aan kan afleiden. Je vind het hier http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=76

Daar vind ik ook de hierboven geprezen Mitsui DVD-R's: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=79359

• honey
SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 14:42:
Bij cdfreaks kan je testreports van kprobe zien waar je ook het een en ander aan kan afleiden. Je vind het hier http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=76

Daar vind ik ook de hierboven geprezen Mitsui DVD-R's: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=79359
Dit zijn natuurlijk hele verontrustende berichten! Misschien toch te snel overgestapt op DVD? Ik kan me herinneren dat er een verkeerde batch was van MAM-E DVD-R, mogelijk dat dit ze zijn? In iedergeval genoeg reden om zelf de DVD’s te testen. Welke tool kan ik het beste gebruiken, of moeten we speciaal hiervoor een Lite-on DVD lezer kopen (voor K probe)?

• Sperenvanger
DVD Info Pro werkt voor alle dvd drives, hoewel er het meest getest word met Kprobe. Ik weet niet of dvd info pro ook PI en PO scans kan doen.

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb gewoon deze Fuji's besteld, volgens mij zijn wel wel goed.
http://www.dvdwinkeltje.c...ion=showProd&cat=1&prod=2

• Sperenvanger
Y0ur1 schreef op 26 november 2003 @ 16:35:
Ik heb gewoon deze Fuji's besteld, volgens mij zijn wel wel goed.
http://www.dvdwinkeltje.c...ion=showProd&cat=1&prod=2
Ze zijn wel goed want het zijn Ricoh's... maar ik vind ze in verhouding van andere media een beetje te duur. Bij Opus heb ik Traxdata (ook Ricoh's) DVD+R's gekocht op een spindle van 4speed, (maar in mijn LDW-811S kunnen ze op 8speed gebrand worden) voor 39 euro.

Verwijderd

Ik gebruik Memorex 4x DVD+r. Die zijn van ricoh fabrikaat en echt top. Doen het overal storingsvrij op.

Voorheen had ik Datatrack DVD+r maar die spelen niet lekker af op Pioneer apparaten...

• honey
Het lijkt erop dat je misschien een slechte batch had. Tot nu toe geen problemen met MAM-E DVD-R 4X en NEC 1300A

Wat test dvdinfopro eigenlijks, c1 of c2 errors of beide (of zeg ik nu iets heel doms)?

[off topic] Hoe krijg ik die blokjes weg als ik tekst copy-paste uit Word?[/off topic]

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~honey/temp/test1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 26-11-2003 23:14 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1