[Probleempje] Cd-speler laat alleen bassen door

Pagina: 1
Acties:

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
In de eetzaal van ons school staan 2cdspelers + mengpaneel + versterker voor 's middags voor de schoolradio te zorgen .. Nu is het zo dat bij één van de twee cdspelers maar alleen de bassen doorkomen .. Ik vermoed dat het niet aan de versterker ligt , want CD1 werkt dus wel .. Maar ik moet dus maandag eens kijken naar die cdspeler ( Het is er eentje van Pioneer btw ) en nu wou ik weten aan wat dat zou kunnen liggen dat ik maandag eens kan kijken ..
Alvast bedankt bij voorbaat..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar de knopjes op je mengpaneel, bij mij op school haalden ze wel is flauwe geintjes uit. De knopjes er af halen en in de verkeerde stand terugplaatsen waardoor het leek of alles op 0dB stond maar eigenlijk alle bassen weg waren gedraait of juist de bas vol open stond.

Wel leuk trouwens als het aan de speler ligt....een sub cd-speler :)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Klein schopje? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
als je nou eerst dat ff uitsluit door de audiokabeltjes ff om te pluggen. Bijvoorbeeld de audiostekkers rechtstreekts naar de versterker etc. dan weet je tenminste waar het aan ligt. 'Vermoeden' is altijd gevaarlijk, neem dat maar van mij aan ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Test idd eerst ff of beide spelers het direct op een versterker wel goed doen. Meestal is de mengtafel de boosdoener. Het wil nog weleens gebeuren dat 1 van de filters kapot gaat...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Of je signaal draad heeft klem gezeten ofzo.
Heb ik ook een keertje gehad, alleen lage/vage tonen :)

Maar gok dat het in dit geval aan het paneel ligt. (maybee budget (of hij staat op phono :)))

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

TomSwinnen schreef op 22 november 2003 @ 11:51:
....Het is er eentje van Pioneer btw....
Sommige Pioneer CD Spelers hebben geluids effectjes ingebouwd gekregen.
Jet, Zip en (jawel) Wah

Check even of het "Wah" effectje aanstaat, dat is namelijk een instelbaar LF/MF/HF filter... Die kan voor dit "probleem" zorgen.

Natuurlijk kijk je dan ook even naar de EQ instellingen van het betreffende kanaal op het mixertje...

Alles kan stuk.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Alleen als je de cdspeler uitzet, is die instelling er weer uit. ;) En je herkent het ook vrij gauw aan het WAH wat dan in het display oplicht.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1