Toon posts:

[MD8080XL]Schakelt zichzelftijdens Boot constant op standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de lange topic titel, maar dat even terzijde. Zit namelijk met een raar en groot probleem.

Heb onlangs een Medion 8080XL gekocht, je weet wel die nieuwe Aldi PC. Heb deze gekocht omdat ik zelf goede ervaringen had met de 8008XL. Alleen wil de 8080XL niet goed opstarten.

Tijdens het bootten schakelt de pc steeds over naar standby, als ik dan op een toets druk hoor je de fans wel weer even aangaan maar ze gaan dan net zo snel uit en het systeem staat weer op standby :'(. Heb al van alles geprobeerd, maar niet veel lijkt te helpen. Weet namelijk ook niet wat precies de directe oorzaak is van dit probleem. Heb wel een vermoeden dat het misschien aan de voeding ligt, maar dan nog hoe los ik het dan op?

P.S. Heb ook al gehoord dat BIOS reset werkt, maar ik kom maar 2sec ofso in de bios voordat hij weer naar standby gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 12:14 ]

Verwijderd

om je bios te resseten hoef je niet in de bios zelf te doen kijk in je handleiding van de 8008 daar staat namelijk dat je 2 pennen op je mobo moet ''kortsluiten'' zodat het bios gereset word

ik heb zelf ook de 8008

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 11:48:
om je bios te resseten hoef je niet in de bios zelf te doen kijk in je handleiding van de 8008 daar staat namelijk dat je 2 pennen op je mobo moet ''kortsluiten'' zodat het bios gereset word

ik heb zelf ook de 8008
Ja, maar doe liever geen Bios reset als ik niet zeker weet of dat de oplossing van mijn probleem is. Zodra ik de 8080XL namelijk openmaak vervliegt de garantie van 3 jaar en dat vind mijn pappie niet leuk ;).

Verwijderd

Volgens mij blijft de garantie gewoon bestaan als de kast open maakt. Zorg er alleen voor dat je zelf niets stuk maakt. En lees ook even de garantie voorwaarden door.
Kan ook restspanning zijn.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 11:51:
[...]
Ja, maar doe liever geen Bios reset als ik niet zeker weet of dat de oplossing van mijn probleem is. Zodra ik de 8080XL namelijk openmaak vervliegt de garantie van 3 jaar en dat vind mijn pappie niet leuk ;).
Bel eerst even met de helpdesk. Tis niet fijn wanneer je gelijk vanaf het begin een brak systeem hebt. Zal je altijd in je hoofd dwars zitten wanneer je ooit echte problemen krijgt.

De garantie vervalt niet, wanneer je de bios reset. Weet wel wat je doet en weet zeker welke pennetjes je gaat verbinden.

Kan ms zijn dat je toetsenboerd niet goed werkt, zet er dus even een ordi KB op. Start de PC (vanaf power-off, dus haal de stekker er even uit, daarma weer erin en op de aan-knop drukken. Hierna bijna gelijk (na ca 1 sec) op de DEL toets rammen.

Suc6

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results