Toon posts:

Netwerkkaart met Realtechchip werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 verschillende netwerkkaarten geprobeerd met elk een Realtech chip en ze werken allebei niet. Ze worden wel netjes geinstalleerd en herkend maar als ik explorer open dan kan ik niet internetten.

Doe ik er een 3com kaart in dan werkt alles probleemloos. Wie herkent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Verwijderd

welke realtek? 8139? welk os?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie gunhead, we zullen toch echt meer info dan deze paar summiere zinnetjes moeten hebben.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkkaart gekocht van Sitecom en daarna van Benq en beide gaf de Realtek 8139 aan. Het systeem draait onder Windows ME

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Kunnen we nog weinig mee....

Je zegt dat je niet kan internetten. IP instellingen ed ?

Staat hij goed geinstalleerd in apparaatbeheer, krijg je ene ip oid ?

oftewel MEER info!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg automatisch een ip, bij aparatenbeheer staat hij keurig erbij.
Ook bij netwerkinstellingen staat alles goed.
Nogmaals als ik 3com kaart erin doe dan kan ik internetten en met realtechkaart dan niet.
Kan dus niet aan de instellingen liggen lijkt mij. Ik kan ook geen betere drivers vinden... maar mischien weet iemand waar ik betere kan downloaden of moet ik iets speciaals doen met een netwerkkaart met Realtechchip?
Ik zou niet weten wat voor info nog meer belangrijk is maar laat maar horen als julli iets weten of meer info nodig hebben.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je chello bv.? Die werken in sommige regio's met mac adressen, dus zal je even je netwerkkaart aan moeten melden.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Tuurlijk maakt dat wel uit. Instellingen zijn verschillend voor beide netwerkkaarten. Controleer dus goed of de juiste instellingen ook bij je Realtek kaart staan.
Nieuwe drivers kun je vinden op de site van Realtek: www.realtek.com.tw.

En hoe weet je dat alles goed staat bij je netwerkinstellingen? Geef eens een overzicht van zowel de 3Com-kaart als de Realtek-kaart.

Oh, misschien een stomme vraag; heb je de kabel wel in de netwerkkaart zitten en zegt Windows dat er een kabel is aangesloten?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Hoe bel je in? Via een normale Windows Dial Up connection? Of speciale software van de fabrikant? Kun je in geval van een normale Dial-Up wel inbellen en geeft ie dan een foutmelding? Staat je Dial-Up connection gekoppeld aan de netwerkkaart?
Of heb je wellicht een router, die al de internet-verbinding voor je regelt?
Oh, misschien een stomme vraag; heb je de kabel wel in de netwerkkaart zitten en zegt Windows dat er een kabel is aangesloten?
In dit topic lijkt mij geen enkele vraag 'dom' :Y) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Chello en dat van die mac adressen hoe werkt dat?

Wat zou ik dan voor instellingen in moeten geven? Bij de 3com kaart heb ik niks aangegeven zoals dns, ip of wingate. Alles staat uit.

Wat mischien wel belangrijk is... als ik de comp aanzet zie ik netjes het groene lampje branden van de netwerkkaart. Zodra Windows helemaal opgestart is dan knippert ie.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Dat met die mac adressen zal waarschijnlijk het probleem zijn. Je ISP linkt het mac-adres van je kaart aan je IP, maar dit vernieuwen ze maat om de x aantal uren. Waarschijnlijk hebben ze nog steeds die mac van die 3com & als je die realtek installeerr kan je IPS je niet meer vinden en krijg je ook geen internet. Wachten of bellen naar de helpdeks om te ernieuwen is de boodschap.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Je zit dus direct op Chello? Dan moet je zoals gezegd waarschijnlijk je MAC-adres aanpassen naar die van je 3Com kaart. Om deze te zien typ je - afhankelijk van je OS, die je niet verteld hebt - 'ipconfig /all' of 'winipcfg' in een commandprompt.

Lees dit door over hoe je je MAC-adres bekijkt/wijzigt: http://gathering.tweakers...list_messages/642065//#12
Pagina: 1