[Laptop] Brandveiligheid 24/7 aan laten staan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb bij mij op mn bureau een laptop (P4 2,6 GHz) die eigenlijk 24/7 aan staat en dienst doet als web, mail en ftp-server...

Alleen nu ben ik in 't weekend van vrijdag-avond tot zondag-avond niet thuis en aangezien het een studentenhuis betreft vaak m'n andere huisgenoten ook niet.

't Lijkt me natuurlijk nogal klote dat mocht dat ding in de fik vliegen, dat dan door mijn laptop 't hele huis en/of huizen uitfikt, ook omdat ie (nog!) niet verzekerd is (inboedelverzekering, moet ik nog afsluiten :$)...

Ik heb namelijk in de search wel gevonden dat PC's er wel op gebouwd zouden zijn om 24/7 aan te staan en er was ook weinig problemen mee bekend, maar laptops zouden het wat minder goed "uithouden"?

Hij staat an sich op een houten bureau met daar overheen een wereld-kaart "place-mat" (vrij groot) die dus van plastic is...

Heeft iemand enig idee hoe veilig dit is of moet ik meteen stoppen met het aan laten staan van m'n laptop 's weekends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Op een laptop ben je meestal nooit vaak bezig met zware applicaties (zoals 3d games, of beeldbewerking).

Gewoon standaard aan laten staan levert dus niet zo veel problemen op, maar je
kunt natuurlijk altijd eieren voor je geld kiezen om de laptop ergens neer te zetten, dat, als hij onverhoopt toch in brand zou vliegen, de rest van de kamer niet
in rook opgaat. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Snowwie schreef op 22 november 2003 @ 18:34:
Op een laptop ben je meestal nooit vaak bezig met zware applicaties (zoals 3d games, of beeldbewerking).

Gewoon standaard aan laten staan levert dus niet zo veel problemen op, maar je
kunt natuurlijk altijd eieren voor je geld kiezen om de laptop ergens neer te zetten, dat, als hij onverhoopt toch in brand zou vliegen, de rest van de kamer niet
in rook opgaat. :)
Tja, brandveilige spot op een kamer van 2,5 bij 3 :X

Niet echt haalbaar, aangezien hij op mn bureau staat en alleen daar maar "kan" staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb ook zo iets, ik heb de accu er uit gehaalt, omdat die bij "overladen" wel eens in de brand willen vliegen, maar om eerlijk te zijn gaat mijn laptop uit als ik weg ben vertrouw het gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-06 22:50
Laat iig het display openstaan, anders kun je wel es warmteproblemen krijgen (zowel oververhitting van je systeem als snellere veroudering van je tft-scherm). Verder moet het dan niet zo'n probleem zijn.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mijn laptop staat ook vrij vaak heel erg lang aan, en dan 's nachts gewoon dicht maar wel aan.
gewoon zorgen dat hij niet te warm staat en ook niet in contact met direct zonlicht
offtopic:
zonlicht is ook slecht voor de tweaker zelf, en dus ook voor de laptop B) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Onzin, laptop aanlaten is geen probleem lijkt me. Doe het zelf ook regelmatig, 's nachts downloaden zeg maar. Een laptop aanlaten is trouwens een stuk goedkoper in stroom dan een pc :)

En je kunt altijd dmv speedstep handmatig je cpu terugklokken naar een lage snelheid. Dat scheelt warmte en stroom.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 19:42
Ik heb mijn oude Dell laptop, waar het scherm kapot van was, omgebouwd tot Linux firewall. 2 PCMCIA kaarten erin en je hebt een perfecte server. Ingebouwde UPS en dat allemaal in 30x20 cm.

Deze laptop staat al een jaar lang 24x7 aan en nog nooit problemen mee gehad. Moet dus gewoon kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb bij de aanschaf gevraagt aan de winkels en fabrikanten of ik zon ding ook aan kon laten. Allemaal antwoorden ze van wel.
Mijn Toshiba 1410-304 staat nu al zeker een half jaar 24/7 aan zonder problemen, en geloof me ik weet wat brand is want ben alles al een keer kwijt geweest. Als dus iemand voorzichtig is met brand ben ik het wel :)
Wel moet ik vermelden dat ik volledig verzekert ben (je weet maar nooit).
Ik zeg dus dat het zat kan. (spreek uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Osiris schreef op 22 november 2003 @ 18:40:
[...]

Tja, brandveilige spot op een kamer van 2,5 bij 3 :X

Niet echt haalbaar, aangezien hij op mn bureau staat en alleen daar maar "kan" staan :o
In mijn geval is een brandende kaars in 5 minuten een open haard op me bureau geworden, de brandslang in dat studenten huis was te kort en alles was weg binnen 11 minuten :P .
Dus een brandveilige plaats, heeft geen zin, als het gaat gaat het snel.
Pagina: 1