[dvd/mp3/divx] Xbox als media player in de huiskamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ben nu al een tijdje aan het kijken naar een stand-alone DVD speler voor in de huiskamer. Nu kwam ik deze week opeens (met de feestdagen in het vooruitzicht natuurlijk) een aantal zeer interessante aanbiedingen tegen.

1: Yamakawa 365 DVD/Divx speler bij Alternate voor 149,-
2: KiSS 500 DVD/Divx met UTP aansluiting voor 270,-
3: Philips 737 DVD/Divx bij de Makro voor 180,-
4: Xbox bij de Makro voor 180,-

Die Xbox lijkt mij toch echt geen slechte keuze, alleen twijfel ik nog gezien de bijkomende kosten (eventueel modchip, AB voor DVD's, extra mem?) terwijl ik het ding waarschijnlijk niet of nauwelijks zal gebruiken om mee te gamen.

Een aantal vragen:
- hoe functioneel is een Xbox als stand-alone media player? In welke mate is het ding geschikt om, zonder extra kosten, dezelfde functionaliteit te hebben als bijvoorbeeld de KiSS 500. Ik bedoel dus: DVD's spelen, divx, MP3, lezen van DVD+/-RW, MP3 / Divx streamen van netwerk etc.
Een linux distro op de Xbox gooien zonder de garantie te verbreken lijkt mij DE oplossing, alleen ben ik er tot nu toe nog niet helemaal achter of je daar nou een modchip voor nodig hebt of niet.

Dan nog over de overige spelers:
- Is de KiSS met UTP zijn meerprijs t.o.v. de concurrentie waard? Bijna 100 euro verschil met bijvoorbeeld een Philips 737 vind ik nogal wat voor alleen een netwerkkaartje.

- De Yamakawa (DVD 365) is zo nieuw dat ik er nog nergens testen van heb kunnen vinden. Ook andere stand-alone DVD spelers met Divx support zijn schaars getest op het web en al helemaal lastig te vinden in de winkels. Linkjes e.d zijn altijd welkom. ;)

de betaler vervuilt

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ikzelf gebruik nu bijna een jaar de xbox als mediaplayer.
Je moet de xbox dan idd modden met een modchip, kostte me in die tijd 60 euro (Xodus).
Dat ding speelt dan echt werkelijk alles maar dan ook alles, iig met mediaplayer 2.4.
Via een netwerk connectie is alles makkelijk erop te gooien maar met de ingebouwde harde schijf houd dat een keer op.
Zelf heb ik er een 80 gig hd ingezet maar je kan tot volgens mij 120 gig gaan.
Houd er rekening mee dat sommige spelers in de xbox wel cdr afspelen en sommige niet.
Die van mij speelt wel cdrw dvdr en dvdrw af maar geen cdr dat moet je van te voren dus even uitzoeken of ie dat wel of niet doet en of je dat wel of niet wil.
Het enige minpunt van de xbox is dat de ventilator best wat lawaai maakt en dat kan voor sommige mensen storend zijn.
AB heb je niet meer nodig als je de xbox gemod hebt want dan kan je met dvdx gewoon de films afspelen met je controler.
Extra geheugen is niet nodig en dat schijnt ook heel moeilijk te zijn om te upgraden.

Ik weet niet zeker of je er linux op kan gooien zonder modchip, daar waren ze wel mee bezig maar daar heb ik me niet verder in verdiept.

[ Voor 19% gewijzigd door HIDMAN-X op 22-11-2003 11:11 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Modchip wil eigenlijk nog niet aan beginnen, zeker niet zolang het ding nog in de garantie zit. Het gaat me meer om de out-of-the-box functionaliteit van het apparaat. Softwarematig aanpassen is geen enkel probleem.
Dus ding kopen voor 180,- euro en een middagje klooien is prima, maar ding kopen en er nog voor 100 euro aan moeten versleutelen (AB+Modhcip) daar pas ik voor.

de betaler vervuilt

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Dan denk ik dat de xbox niks voor jou is.
Software matig is er, zonder modchip, zo goed als niks te veranderen.
Voor mij zelf is het de ultieme mediacenter.
Ik moet zeggen dat ik het heb gekocht om er spellen mee te gaan spelen maar na 2 maanden heb ik hem omgebouwd en nu gebruik ik hem alleen nog maar voor muziek, films, etc. en bijna nooit meer voor spellen.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
HIDMAN-X schreef op 22 november 2003 @ 11:20:
Dan denk ik dat de xbox niks voor jou is.
Software matig is er, zonder modchip, zo goed als niks te veranderen.
Voor mij zelf is het de ultieme mediacenter.
Ik moet zeggen dat ik het heb gekocht om er spellen mee te gaan spelen maar na 2 maanden heb ik hem omgebouwd en nu gebruik ik hem alleen nog maar voor muziek, films, etc. en bijna nooit meer voor spellen.
Je kan wel degelijk software-matig iets aan je xbox veranderen. Op het hoe en wat ga ik hier uiteraard niet in, maar je kan je xbox zonder hem te openen in een heel mooi multimedia center veranderen. Zoek zelf eens op internet naar meer informatie over software exploits.

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Finwe schreef op 22 november 2003 @ 11:28:
[...]

Je kan wel degelijk software-matig iets aan je xbox veranderen. Op het hoe en wat ga ik hier uiteraard niet in, maar je kan je xbox zonder hem te openen in een heel mooi multimedia center veranderen. Zoek zelf eens op internet naar meer informatie over software exploits.
Ok sorry voor mijn foute informatie dan, het is natuurlijk ook al een jaar geleden sinds ik me erin heb verdiept en er zal wel weer veel nieuwe dingen mogelijk zijn.

Ik heb er iig nooit spijt van gehad dat ik m'n xbox gemod heb _/-\o_

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb al heel veel zitten zoeken, alleen loopt er zo veel info doorelkaar. Maar het moet dus mogelijk zijn om zonder je garantie aan te tasten en zonder extra hardware te kopen een Xbox om te bouwen naar Divx speler met UTP aansluiting?

de betaler vervuilt

• Finwe
  • Nu online
GA!S schreef op 22 november 2003 @ 11:42:
Heb al heel veel zitten zoeken, alleen loopt er zo veel info doorelkaar. Maar het moet dus mogelijk zijn om zonder je garantie aan te tasten en zonder extra hardware te kopen een Xbox om te bouwen naar Divx speler met UTP aansluiting?
Yep ik ben daar het levende bewijs van. Nou om je een beetje verder te helpen, kijk eens op xbox-scene en dan met name de forums (forum Dashboard exploit).

BTW als ze er bij microsoft achterkomen dat je de software hebt aangepast zal je garantie alsnog verlopen, maar ik weet niet hoe grondig ze dit controleren als je hem laat repareren

[ Voor 15% gewijzigd door Finwe op 22-11-2003 11:47 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
www.xbox-scene.com

Hier staan heel veel tutorials en tools om je doel te bereiken. Persoonlijk zou ik toch voor de modchip kiezen omdat die veel minder gezeik met zich meebrengt. Als je weet wat je doet is 't solderen een eitje. Ik heb zelf minder goeie ervaringen met de zogenaamde "no-solder" modchips welke je dus zonder solderen kan monteren. Deze verschieten regelmatig van plaats waardoor je je xbox weer moet openen etc etc etc. Gewoon solderen en je hebt de ultieme mediacenter. Of je nou wilt gamen of niet.

https://discord.com/invite/tweakers

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Thanks voor het leesvoer allemaal!
redfoxert schreef op 22 november 2003 @ 11:47:
www.xbox-scene.com

Hier staan heel veel tutorials en tools om je doel te bereiken. Persoonlijk zou ik toch voor de modchip kiezen omdat die veel minder gezeik met zich meebrengt. Als je weet wat je doet is 't solderen een eitje. Ik heb zelf minder goeie ervaringen met de zogenaamde "no-solder" modchips welke je dus zonder solderen kan monteren. Deze verschieten regelmatig van plaats waardoor je je xbox weer moet openen etc etc etc. Gewoon solderen en je hebt de ultieme mediacenter. Of je nou wilt gamen of niet.
Ja, maar dan vervalt per direct mijn garantie en dat wil ik dus niet. Over een jaar kan ik altijd nog kijken, maar tot die tijd wil ik een softwarematige oplossing.

Dan nog mijn andere vragen, heeft iemand ervaring met die KiSS en die Yamakawa. Over de Philips loopt al een topic en de ervaringen daar hebben me al overtuigd. Wilde ook eigenlijk zo'n 737 kopen toen ik gisteren dus opeens die Xbox van 180,- zag staan (en de Philips uitverkocht bleek te zijn).
In hoeverre kan ik die Yamakawa als volwaardig alternatief van die Philips zien?

[ Voor 54% gewijzigd door GA!S op 22-11-2003 11:51 ]

de betaler vervuilt

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

redfoxert schreef op 22 november 2003 @ 11:47:
www.xbox-scene.com

Ik heb dus zo'n no solder mod, en ik kan je het tegendeel bewijzen.
Ik heb de box al vaak meegenomen naar vrienden en hij is nog nooit verschoten.
Zolang je hem maar goed in de printplaat gaatjes laat vallen en goed vastschroeft zit ie net zo vast als een soldeerverbinding, met als verschil dat een no solder mod geen permanente sporen achterlaat op je mb.

[ Voor 48% gewijzigd door HIDMAN-X op 22-11-2003 11:51 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Xbox maakt ook veel meer lawaai dan de Philips of de Kiss spelers. Houd hier ook rekening mee!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-03 23:46
Niet alle drives die in de xbox gebruikt worden, spelen cdrs af.
Alleen de phillips en samsung drives kunnen dit, heb je een thomson dan moet je die vervangen...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/desertstorm/philips_thomson_samsung.jpg
vlnr: Phillips - Thomson - Samsung

• Finwe
  • Nu online
j-w schreef op 22 november 2003 @ 12:17:
Xbox maakt ook veel meer lawaai dan de Philips of de Kiss spelers. Houd hier ook rekening mee!
Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet hoor, ook niet in vergelijking met mijn philips dvd-speler. Het enige wat ik hoor is de 120G maxtor die erin zit, maar de standaard schijf maakt nauwelijks geluid.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Is de Kiss 450 (regiovrij) niets?
Heeft geen NIC, verder hetzelfde als de 500 geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 22-11-2003 16:03 ]

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ikzelf heb zowel een (gemodde) xbox als een Kiss 500. Opzich klopt het wel dat je op de xbox zo ongeveer alles kan afspelen alleen vind ik hem persoonlijk te veel herrie maken. Ook het opstarten van een film is wat meer werk omdat je dan eerst naar de mediaplayer moet enz... En dat dan ook nog eens via een 'afstandbediening met een draadje' (de controller dus).

De Kiss daarentegen is gewoon een (divx/mp3/dvd) schijfje erin en spelen maar. Zonder extra bijgeluiden of wat dan ook Bijkomend nadeel van de xbox (althans die van mij) is dat ie geen cd-r leest (dit met een philips dvd drive).

Dus samengevat, ik gebruik de xbox nu alleen maar voor de spellen, terwijl ik dan op de achtergrond ook nog wat MP3 muziek kan opzetten 8) via de Kiss. Films etc gaan dan alleen nog maar via de Kiss.

Oh ja, mocht je ook nog digital out (Dolby digital, DTS) op je xbox willen, moet je daar ook nog een aparte kabel voor hebben, of je moet de xbox nog verder gaan modden!

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ok, maar de KiSS 500 is geen optie, vind het prijsverschil te groot voor alleen UTP extra. Zit meer te twijfelen tussen een Xbox en de Philips 737.

de betaler vervuilt

Pagina: 1