[Subtitles] Vobsub cutter doet het niet...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 22:13

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik probeer hier een DVD naar HD over te zetten om er een XVid van te maken. Dat doe ik altijd als volgt:

1) DVD Decrypter voert een direct stream copy uit van de video naar HD;
2) Audio wordt gedemuxed;
3) Subtitles gaan via direct stream;
4) Met 'Vobsub Configure' maak ik een IDX/SUB file aan;
5) Met 'Vobsub Cutter' knip ik de subs in twee of drie delen.

Dit heeft altijd perfect gewerkt, tot gisteren toe. Het is een dubbel DVD die ik wil overzetten, DVD 1 gaat perfect maar bij DVD 2 werkt om de een of andere reden 'Vobsub Cutter' niet. Ik open de subs maar hij doet dan verder niets, hij geeft niet -zoals normaal- de eindtijd aan. Ik kan zelf wel wat invoeren, maar dat levert voor de geknipte subs een bestandgrootte van 0 bytes op.

Ik maak gebruik van versie 2.23.

Ik heb op het forum van Doom9 gezocht en niets gevonden wat op mijn probleem lijkt. Een korte Google-zoektocht bood ook geen soelaas.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

Voor de duidelijkheid: ik wil dus geen SRT-ondertitels ofzo, ik wil perse de SUB ondertitels omdat die een directe kopie zijn van de DVD. SRT ondertitels hebben vaak last van OCR herkenningsfouten en bij SUB heb je dat niet omdat het gewoon een exacte kopie is van de subs op DVD...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kickje ^^

Echt niemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb nog geprobeerd te rippen met Smartripper ipv DVD Decrypter, maar dat maakte dus geen verschil. Ik heb ook nog geprobeerd Vobsub te uninstallen en opnieuw te installeren, dat maakte ook niets uit.

Waarom kon ik van de eerste DVD wel de subs naar 2 CD's knippen en die van de tweede DVD niet?

Het rare is, als ik uit de VOB's de ondertitels extract middels 'Vobsub Configure' dan krijg ik wel een SUB-bestand van een paar megabyte, zoals het hoort. En die zou ik dus met 'Vobsub Cutter' moeten kunnen knippen om zodoende de ondertitels over meerdere CD's te spreiden. Maar de cutter geeft bij het laden van de .SUB niet de eindtijd weer (zoals het eigenlijk hoort) en al geef ik zelf een begin- en eindtijd op, de resulterende geknipte SUB-files zijn 0 bytes en de bijbehorende IDX-files hebben juist weer wel een grootte (rond de 40 à 50 kilobyte).

Is er dan echt niemand hier die me kan helpen? Google is in dit geval namelijk helaas niet m'n vriend... :(