Toon posts:

Radeon 9600 en windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een radeon 9600 gekregen, en uiteraard meteen geinstalleerd, maar ik krijg na het installeren van de nieuwe catalyst drivers (3.9) windows niet meer opgestart. Ik gebruik win XP home, dx9, asus a7n8x-x met nieuwste nforce drivers.
Je krijgt voor je windows binnenkomt al foutmeldingen aangaande bestanden die niet meer te benaderen zijn (lijken niks met catalyst driver te maken te hebben). En windows wordt heel traag. Start je in veilige modus op dan is er niks aan de hand. Ik heb in de bios al de agp snelheid van de 8x keer afgehaald, en de aperture size op 128, 256, 64 etc gezet. En het voltage van 2,6 naar 2,7 gezet.
Niks helpt.

Iemand een idee??

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor videokaart zat er eerst in :?
heb je daar de drivers wel goed van weggegooid, ook uit je register?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Er zat eerst een Geforce 2 kaart in. Ook met nieuwste drivers. Die heb ik verder niet verwijderd. Ik nam aan dat dat niet nodig was.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

start dan eens in veilige modus op en gooi dan de drivers weg van zowel de ati als de nvidia (gforce).
gebruik dan : http://www.driverheaven.net/cleaner/ om de drivers helemaal te verwijderen.
en start weer gewoon op.
dan de cat 3.9 installeren en hij zou het weer gewoon moeten doen ;)

je hebt nu een conflict tussen de cat en de detonater drivers waardoor hij niet verder opstart.
in save mode gebruikt ie standaard vga drivers dus heeft ie er daar geen last van.

[ Voor 25% gewijzigd door chucky666 op 22-11-2003 09:42 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
AAAHHH....dat ga ik vanavond meteen proberen. Geweldig bedankt voor je hulp. Ik hoop dat het werkt.
Ik dacht zelf al dat de kaart gewoon kapot was, en wou hem al terug brengen.

Maar nu eerst dit maar proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met dat tooltje (volgens de readme die er bij zit) maar het heeft niks geholpen. Hij geeft nog steeds dezelfde fout aan. Windows zegt dat ie verschillende bestanden niet kan openen en dat dat kan liggen aan een defect in de hardware. Stop ik de Geforce Ti er weer in dan gaat alles weer goed. Hij installeert de Geforce dan weer en alles is weer okee.

Ik denk nu dat de 9600 defect is. Of heeft iemand een ander idee hierover?

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
probeer eens in een andere computer, of doe eens een clean install van windows (eventueel op andere partitie)

Verwijderd

Probeer eens met de 3.7 driver, of met de omega drivers. Je hebt hem toch toevallig niet vestgepakt aan de chips op de beeldkaart?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik heb zelf ook een 9600 (pro) en die werkt prima met de Catalyst 3.9, heb je de drivers wel van een betrouwbare site? Als de drivers goed zijn, lijkt het me een hardware probleem, je zou dus kunnen proberen de kaart in een andere pc te stoppen, of een andere kaart in dit systeem te stoppen (om uit te sluiten dat het aan de pc ligt)

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
tja voor de zekerheid kan je ook nog de nieuwste ati drivers eens gebruiken.
hier te downloaden
Zijn 3.9 met hotfix voor een aantal dingen, zoals call of duty :D
zijn gewoon bijna 3.10 alleen nog geen ms test certificate ofzo :P

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
windows even nieuw installeren ist probleem meestal opgeslost daarna als het dan niet opgelost is andere windows proberen 2000 enz...
als het dan nog niet op is gelost dan ligt het aan de hardware dit heb ik zelf ook eens gehad na een fresh install werkte mijn ati kaart ook helemaal super

succes :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Grote kans dat het inderdaad door de combo komt van je oude GeForce drivers en je nieuwe Ati drivers.

Ik had het probleem namelijk gisteren ook (was vergeten in alle vreugde de intel extreme graphics II te uninstallen) en na een clean instal was er niets aan het handje.

Het lijkt er zelfs op dat mijn pc ineens een stuk sneller is geworden en die onboard video die ik eerst gebruikte een beste aanslag op de performance van de rest van mijn systeem maakte.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net win xp opnieuw geinstalled, en nu werkt alles perfect. Ik heb hem even getest met 3dmark2003 en alles lijkt goed. Ik neem aan dat dat programma de onderste steen boven haalt op het grafisch gebied. Dus ik ga er maar vanuit dat de 9600 helemaal okee is.

Bedankt voor jullie hulp...
Pagina: 1