Toon posts:

p4p800 i.c.m. pc601w koolance case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gezocht in veel topics , maar oorzaak nog niet gevonden

probleem:

Ik heb een asus p4p800 deluxe in een koolance case.
Nu wilde ik de northbridge op dit bord ook koelen, maar aangezien dit bord voorzien is van een passieve koeler met 4 haakjes bevestigt, zou dit een probleem vormen.

Even gekeken op de koolance site en nou wil het geval dat ze chipset koelblokjes bestaande uit koper leveren met beugeltjes waardoor je het blokje op de northbridge kan plaatsen.

dus blokjes binnen zowel voor vga als chipset.

Ik heb de passieve koeler verwijdert en het koperen blok met de haakjes geplaatst.

Start het systeem op ,maar kreeg alleen een zwart scherm.

Toen even de passieve koeler geplaatst van asus weer, systeem bootte meteen.

Daarna nogmaals koperen blokje geplaatst en toen gebeurde het een rookwolk kwam uit me pc . meteen uitgezet , maar kwaad was al geschied , bord volledig dood.

Geen zichtbare schade , dus ik ga het bord gewoon omruilen bij de winkel.

Maar mijn vraag is eigenlijk hoe kan dit?

op de northbridge een beetje koelpasta gedaan (artic silver) en daarna koeler met haakjes geplaatst. daarna maakte het bord een rookwolk alsof iets doorgebrandt is.

Videokaart is ok, dus daar is niks mee.

vraag 1 hoe kan het dat hij doorbrand bij plaatsen koperen blok ( misschien massa gemaakt)

vraag 2 waarom krijg ik geen beeld bij plaatsen koperen blok en niet bij plaatsen originele passieve koeler?

Bord is goed geplaatst en maakt geen massa door de afstandbusjes.

Trouwens aantal keren geprobeerd bij plaatsen koperen koeler waar bij hij geen kortsluiting gaf en ineens wel , maar steeds geen beeld.

Ik vraag dit om de oorzaak te kunnen achterhalen en naar de winkel een goed verhaal te maken.

bord bleef trouwens al vaker hangen bij post test checking nvram , moest daarna uitzetten en hem opnieuw opstarten, dus bord deed toch al beetje vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 12:36 ]

Verwijderd

als je mobo kortsluiting maakt dan boot je systeem niet, dus dat zal het hem geweest zijn, de 2e keer toen er dus rook uit kwam was het dusdanig te veel voor je mobo dat ie de geest gaf.

offtopic
Sinds wanneer zit er een core op je northbridgh?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 08:48:
als je mobo kortsluiting maakt dan boot je systeem niet, dus dat zal het hem geweest zijn, de 2e keer toen er dus rook uit kwam was het dusdanig te veel voor je mobo dat ie de geest gaf.

offtopic
Sinds wanneer zit er een core op je northbridgh?
Sorry ja ik vergelijk het altijd met amd chip , ik bedoelde dat vierkantje in het midden van de chipset, lijkt veel op de core van amd chips. vandaar die vergelijking , maar je hebt gelijk

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, denk dat ik het koperen blokje bij een nieuw mobo , niet meer op de northbridge plaats, bevestiging is goed , maar kennelijk geen beeld vanwege kortsluiting zoals donny al aangaf.
Vindt het veel te link als straks weer kortsluiting maak. probeer denk ik het koperen koelblok boven op de passieve koeler te plaatsen voor wat extra koeling.
chipset van de northbridge ziet er op dit mobo anders uit. lijkt veel amd chip. voorheen op oudere mobo's was dit alleen een vierkante chip zoals bij een videokaart.

Zou het doordat denk ik uit silicium bestaande vierkantje in het midden samen met koper voor kortsluiting zorgen?
Dat zou betekenen dat je geen waterkoelblokje zou kunnen plaatsen althans geen koperen, wat normaal gesproken de warmte goed geleid.

Maar is ook niet effe van proberen ,want kans dat je kortsluiting maakt is groot.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 12:47 ]

Verwijderd

Als je op de HP van koolance kijkt zie je dat de blokjes niet goed contact maken op alle mobos:P huha !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 13:32:
Als je op de HP van koolance kijkt zie je dat de blokjes niet goed contact maken op alle mobos:P huha !
Niet helemaal waar . ik heb uiteraard gekeken op de koolance site mijn koperen blokje zou compatible moeten zijn met alle intel chipsets waaronder de 865pe en de chipsets waar i.p.v. gaatje in het moederbord , ook zogenaamde hoops zitten ( haakjes). er zitten speciale extension clips bij waardoor je ze aan de haakjes kan bevestigen. staat alleen dat hij niet compatible is met gigabyte k8nxp. zou dus gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:29:
[...]

Niet helemaal waar . ik heb uiteraard gekeken op de koolance site mijn koperen blokje (type ach05 )zou compatible moeten zijn met alle intel chipsets waaronder de 865pe en de chipsets waar i.p.v. gaatje in het moederbord , ook zogenaamde hoops zitten ( haakjes). er zitten speciale extension clips bij waardoor je ze aan de haakjes kan bevestigen. staat alleen dat hij niet compatible is met gigabyte k8nxp. zou dus gewoon moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:29:
[...]

Niet helemaal waar . ik heb uiteraard gekeken op de koolance site mijn koperen blokje zou compatible moeten zijn met alle intel chipsets waaronder de 865pe en de chipsets waar i.p.v. gaatje in het moederbord , ook zogenaamde hoops zitten ( haakjes). er zitten speciale extension clips bij waardoor je ze aan de haakjes kan bevestigen. staat alleen dat hij niet compatible is met gigabyte k8nxp. zou dus gewoon moeten werken.
Ik had een Doorgebrand P4 bordje liggen, en ik gebruikte me koolance blok niet;D dus ik dacht ff kutte en wat bleek hij past er niet helemaal op, hij zit schuin of hij bedekt niet de hele chip:P
Pagina: 1