Toon posts:

Adsl-router-Lan en hij pakt nix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit voor jullie een hele suimpele vraag, maar ik ben echt stuck..
Ik heb een ADSL-ethernet modem,
2 computers op XP
en een Router

Nu wil ik gewoon met beide tegelijk op internet kunnen (en ook onafhankelijk verbinding kunnen maken)+ ook bestanden sharen,
maar nu heb ik 1 probleem,dat ethernet modem kan ik niet inpluggen als WAN connection, maar alleen als lan connection omdat er een apart ip is toegewezen aan mij modem en mijn computer, alleen als ik de ene xp computer een bepaalde IP toeken (10.0.0.150) en verbinding laat maken met 10.0.0.138 dan kan ik de computer met internet verbinden,
Nu stel ik dat op de ene computer in...die kan verbinding maken, hetzelfde op de andere computer werkt niet...(ip-conflict)...nu is de lan verbinding wel ingeschakeld, maar ik kan ook geen bestanden vinden..
mijn vraag is dus:
kan er iemand een manier bedenken om het internet via de router te delen(ook onafhankelijk inbellen moet mogelijk zijn)en ook gewoon het netwerk te laten functioneren

ps. het modem maakt verbinding via VPN

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 23:16 ]

Verwijderd

Kan je de router niet gewoon in laten bellen ??
dat doe ik ook

adsl modem ==> (pptp verbinding) router ==> switch ==> lan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het zelf thuis makkelijker..gewoon lekker allemaal in train...
maar ik heb hier geen ervaring mee...
nu wou ik de opstelling zo:
WAN LAN
<> <><><> <>
EM C1 C2

maar de enige manier waarop die het doet is:
WAN LAN
<> <> <><> <>
C1 C2 Em

aleen zo krijg ik verbinding met het internet (op 1 computer maar)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 23:14 . Reden: hij paakt geen spatie.. ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat is lastig dat die alleen lan kan

Welke adsl provider heb je trouwens?

Als het kan kun je misschien een adsl router kopen, ben je meteen van die modem af :)

Anders moet je een pc als router laten functioneren denk ik..

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Planet I-net,
maar ik weet dat het moet kunnen, alleen hoe :S
Het probleem zit hem in het delen van de internetverbinding...zodra ik dat op 1 van beide computers doe wilt dat ding als IP 192.158.0.1 instellen..terwijl ik 10.0.0.150 nodig heb om m'n verbinding tot stand te brengen..dus ik kan delen, maar dan kan ik niet internettten...

Verwijderd

Topicstarter
laat ik m'n vraag anders stellen:
Kan ik ADsL via een Ethernet modem delen als ik gebruik maak van een router...
zo ja: hoe?

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ja, dat kan.

Je moet je router instellen zodat deze via PPTP inlogt. Daarna kun je dus de computers gewoon met DHCP een adres laten ontvangen van je router.

Hoe: Ten eerste zou het handig zijn om te weten welke router je hebt, dan kun je verder. Misschien dat anderen op het forum dezelfde hebben en dan is het wat makkelijker.

[ Voor 36% gewijzigd door Willems op 21-11-2003 23:31 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je de router aan de wan-kant niet instellen op 10.0.0.150?

Verwijderd

Topicstarter
is idd een idee, alleen mijn computer wil niet met de router connecten, het ip ervan is 192.168.2.1 en dan wil dat kreng verbinding maken met het internet..dat lukt dan na een beetje gekloot...maar dan kan die alsnog 't IP niet vinden

ik ga ut sowieso ff aan de whizzard op school vragen, maar als jullie me verder zouden kunnen helpen zou het top zijn

Verwijderd

je modem heeft ip 10.0.0.138
je geeft je router ip adres 10.0.0.150
en je werkstations bv 10.0.0.1 en 10.0.0.2 met gateway 10.0.0.138
dit werkt perfect hier. Ik heb overigens het ethernet modem wel getweaked als router maar die functionaliteit gebruikt ik al een tijd niet meer. Je moet overigens ook alles dhcp kunnen regelen maar ik hou persoonlijk meer van vaste adressen. good luck !!

Verwijderd

Topicstarter
haha...de termen knallen me om de oren, wat dit betreft ben ik een n00b...

ik heb een getnet router...
Hoe stel ik de ip van mijn router in op 10.0.0.150..
hoe laat ik dat kreng automatisch verbinding maken met 10.0.0.138 pc1....

please explain that..and i'll be a happy man..
alvast bedankt

psje: als dat ding verbonden is..dan stel ik mijn netwerk hoe in --> Deze computer maakt rechtstreeks contact...deze comp maakt verbinding via andere comp..deze comp maakt verbinding via hub...

ik wil het nu liever gelijk goed weten

nogmaal bedankt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 23:48 ]

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
situatie zou als volgt moeten worden

adslmodem
|
router
| |
werkstations

adsl modem heeft ip 10.0.0.138
router maakt pptp verbinding met adsl modem je dient dus op de getnet router in te loggen om dat in te stellen.
werkstations horen normaal gesproken automagisch een ip adres te krijgen van de getnet router.

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Topicstarter
de standaard ip van dat dingetje is 192.168.2.1,
maar hier blijkbaar niet, want hij kan hem niet vinden...
en een echte installatie disc van die router zit er ook niet bij,
alleen en cd-tje met een word-document die het heel simpel laat lijken, maar niet laat werken.
Is er nog een alto manier om te connecten, of om erachter te komen waar ik naar moet connecten

en de situatie zoals jij die voorsteld is idd zoals ik het eerst had, maar toen pakt die internet niet, totdat ik hem in LAN inplugte...
ps....modem --> router = crossed niet?
--> Modem --> Lan kaart kabeltje= nu modem router kabeltje geworden..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 00:00 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ehhh? Ik gok dat je een Alcatel Speedtouch v4 modem hebt en nooit geweten hebt dat dat al stiekem eengoede router is. B)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
alcatel speedtouch 510....en ik denk niet dat z'n pa het waardeert als ik z'n modem ga tweaken..ik wil dit nu gewoon doorzetten...tis mogelijk...alleen ik heb gewoon gekl**t met instellingen...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 00:00 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Let even goed op dat je niet in bridged mode zit (manual blz 30) maar gewoon in router mode

http://www.getnetusa.com/...ish/products/GR-8104S.htm is het deze (of vrijwel dezelfde)?
http://www.getnetusa.com/copy/download/manual/GRD14T1_M.pdf manual

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:58:
alcatel speedtouch 510....en ik denk niet dat z'n pa het waardeert als ik z'n modem ga tweaken..ik wil dit nu gewoon doorzetten...tis mogelijk...alleen ik heb gewoon gekl**t met instellingen...
De 510 v4 _IS_ al een router. Kwestie van de KPN...NAT.ini uploaden bij de interface van het modem. (Dit is simpel en dus geen tweaken/hacken) en klaar.

Maar je kan ook je nieuwe router gebruiken hoor, mag geen probleem zijn.

Aangezien je 'schrikt' van de termen, raad ik sterk aan de FAQ te lezen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
totally the same...met nieuwe 20 meter straight UTP

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
aaaargh een 510 is best goede router van zichzelf ........

stel hem in op standaard nat instellingen

switch eraan

klaar

situatie bij mij

510
I
Switch
I I
werkstations

werkstations op dhcp zetten

ready

eventueel gelijk ff updaten bij kpn adsl een update downloaden voor de speedtouch

en tos die getnet router maar op ebay ofzow

[ Voor 13% gewijzigd door lobotm op 22-11-2003 00:10 ]

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Pagina: 1