Toon posts:

Athlon OC'en maar GFD kan er niet bij?...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een classic athlon 650 met een MSI 6167 Mobo. Deze laatste kan alleen in stapjes van 20 mhz OC'ed worden, wat dus veel te veel is en geen optie. De multiplier van de athlon is natuurlijk met een GFD te veranderen, maar die past niet! Er zit namelijk een voeding in de weg, en ik heb maar een miditowertje (van paradigit...). Nu heb ik wel van die guides gelezen waarbij de voeding buiten de kast gemonteerd wordt, maar dat lijkt me geen goed id. De FAN staat nu namelijk PRECIES op me processor gericht (zuigt lucht weg...) en dan niet meer. En verder halen de draden het dan niet allemaal meer volgens mij. Is er een andere mogelijkheid om de boel om te bouwen soms? Wie heeft dezelfde problemen gehad?

Als het niet lukt dan wordt het dus solderen, maar dan laat ik het iemand anders wel doen aangezien ik 2 linker handen heb met dat soort dingen ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Koop een mooie bigtower :P

Verwijderd

Topicstarter
ik ben maar een arme scholier ;)

• BrZ

BrZ

ik ook ;)
wat misschien kan is de behuizing van de voeding eraf te halen, misschien haal je het dan net wel

(ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen! ;))

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij flikkert dan de hele boel naar beneden aangezien je hem dan nergens meer aan vast kan schroeven, maar ik zal es kijken, er zit wel wat in ;)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Ik heb hem gewoon op m'n kast liggen, die voeding. Haalt ie precies bij mij.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
en de Fan dan? Die blaast de lucht niet meer naar buiten lijkt mij?

Verwijderd

Bigtowers zijn tegenwoordig voor een paar tientjes op de kop te tikken. Aangezien je een GFD hebt kunnen betalen zal die kast er ook nog wel bij kunnen.

Krijg je meteen een betere airflow en een sterkere voeding (meestel) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen GFD maar ik kan nu al zeggen dat ie niet past :)

Maar tis ook weer zo een gedoe, ik heb nu eindelijk alles goed staan na veel passen en meten, vooral temperatuur meten, en dit is echt het koelste wat ik eruit kon halen met de fans die ik nu heb. Kan ik weer de boel tweaken. Maar ach, dat moet blijkbaar een hobby zijn van de mensen die deze site bezoeken ;)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Die fan van de voeding blaast normaal idd naar buiten. Maar ik heb gewoon een oude voedingsfan op het gat gemonteerd. Dan houd je nog een bovenste deel van het gat over en daar kun je dan je draadjes doorheen doen, naar de voeding die (los) op de kast ligt.
Iemand suggesties om die vast te maken? Aan de achterkant ofzo?
Enneh, wat betreft het niet passen van je gfd doordat de voeding in de weg zit, das absoluut waar, want ik heb een td2, en das geloof ik de kleinste gfd, en daarbij paste het al niet meer. Maar met een beetje creativiteit heb ik er nog wat van weten te maken. De voeding heeft ook nog een tijdje onderin m'n kastje gelegen, maar dat was niet echt bevordelijk voor de airflow.

• BrZ

BrZ

Op donderdag 07 december 2000 19:15 schreef Frank83 het volgende:
volgens mij flikkert dan de hele boel naar beneden aangezien je hem dan nergens meer aan vast kan schroeven, maar ik zal es kijken, er zit wel wat in ;)
:) Heel vaak kan je een helft van de behuizing eraf halen, zodat het nog wel in elkaar blijft zitten en dat je hem nog op kan hangen :)

Verwijderd

uhuh..

Ik heb nu net ook een gfd binnen gekregen en ik kan je vertellen dat die dingen echt super klein zijn, ik schat zo'n 3 bij 3 centimeter ofzow... Lijkt me vaag als dat niet past |:(

Mzzls,

Crane|Dog

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

je hebt ook meerdere soorten gfdŽs, waaronder hele kleine, en ook versies die plat zijn...snuffel eens rond zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Me vinger past er niet eens tussen (en nee, ik heb geen reusachtige vingers ofzo :P).

Het koelt zo wel lekker goed ;). Maar goed, ik zal wel es een knutselweekendje beginnen zodra ik es tijd heb :P

thanx all

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

cranedog. Ik heb de td2 van de oc-shop (das geloof ik de kleinste die ik tot nu toe gezien heb), en die is idd niet groter dan 2*2cm. Maar dan nog kon ik hem er niet inzetten, omdat ie dan tegen m'n voeding aanzat. Daarom heb ik nu dus m'n voeding op m'n kast liggen.

Pagina: 1