[winxp]Laptop valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 10:22
Mijn laptop reboot spontaan tijdens het spelen van spellen. Het maakt niet uit welk spel je doen, zodra je het een paar minuten gespeeld hebt, stopt hij er abrubt mee.

Het is een Targa Visionary, met een AMD XP 2400+ en 512Mb geheugen. Daarnaast zit er een Ati Mobility Radeon 9000 met 128Mb geheugen.

Ik heb al gezocht in de logboeken, en daar heb ik de volgende foutmelding gevonden:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ACPIEC
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1
Datum: 21-11-2003
Tijd: 22:20:37
Gebruiker: n.v.t.
Computer: FRED_NOTEBOOK
Beschrijving:
\Device\ACPIEC: de ingebouwde controller heeft niet binnen de aangegeven time-outperiode gereageerd. Dit kan duiden op een fout in de controller of controllerfirmware, of op een slecht ontworpen BIOS, dat de ingebouwde controller op onveilige wijze benadert. Het stuurprogramma van de ingebouwde controller zal de mislukte transactie indien mogelijk opnieuw proberen uit te voeren.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ga eens naar My Computer > advanced > startup and recovery en vink automaticly restart eens uit.. nu krijg je een mooi blue screen of death te zien welke je vast terug vind in de Howto's & guides section van wos.

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 10:22
mutsje schreef op 21 november 2003 @ 22:49:
ga eens naar My Computer > advanced > startup and recovery en vink automaticly restart eens uit.. nu krijg je een mooi blue screen of death te zien welke je vast terug vind in de Howto's & guides section van wos.
Ik heb dat dus ingesteld, maar ik krijg geen blue screen of death. Iemand anders nog een andere mogelijkheid wat dit kan zijn?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dan is het een hardware defect waarschijnlijk je voeding die eruit klapt.(been there done it)