Toon posts:

Medion Scanner MD6190

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mn vader kwam vandaag thuis met een nieuwe scanner, gekocht bij de Aldi. Het gaat hier om een Medion MD 6190.
Dit moet een gloednieuw model zijn, want er is op internet nog niets over te lezen, laat staan iets op de Medion of Gsc.be site.. :?

Nu is er het volgende, ik zou niet weten op wat voor manier de scanner uit zou moeten? er is nergens een aan/uit schakelaar op het ding, softwarematig kan ik hem ook niet uitzetten, en in de beschrijving is ook niets te vinden. De enigste oplossing die nu nog voor handen ligt, is de stekker eruit trekken |:(

Niet echt handig, dus als er meer mensen zijn bij wie dit bekend is, hebben jullie een oplossing??

Anders breng ik dat ding volgende week weer netjes terug })

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb de oplossing meteen voor je opgezocht..
Is niets aan te doen, ding blijft stroom eten totdat je de stekker eruit trekt.
Is idd een nieuw model...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Royz

Kleurenblind!!

Waarom zou je je scanner uit willen zetten? Volgens mij kan geen enkele scanner dat die van mij staat ook dag en nacht aan. Net als mijn printer, of zet jij die ook uit?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! Toch wel raar dat je echt de stekker eruit moet rukken want nu zit ik dus de hele tijd tegen een brandende lamp te kijken... Ook niet bevordelijk voor het stroomverbruik! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ja we hebben hier een netwerk laser printer staan maar als die niet gebruikt wordt gaat die netjes uit.. Wel een beetje aan het milieu denken woon nog gewoon thuis en niet een studentenhok. Mn vorige scanner kon gewoon met een aan/uit knop uitgezet worden

Verwijderd

blijft de scanlamp branden dan ? ofzo
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 22:00:
ja de lamp blijft ook gewoon branden. Niet echt fijn als de scanner op de kamer staat waar je ligt te slapen want je blijft altijd een lichtstraal eronder vandaan zien komen.. Vind het een raar iets.....
Voor HP scanners was hier een Firmware voor,. maar aangezien er weinig over deze scanner op Inet staat |:(

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja de lamp blijft ook gewoon branden. Niet echt fijn als de scanner op de kamer staat waar je ligt te slapen want je blijft altijd een lichtstraal eronder vandaan zien komen.. Vind het een raar iets.....

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 22:00:
Ach, gewoon een papiertje eroverheen en klaar is keer.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
ja das waar. maar is het ook zo dat bij bekendere merken scanners er ook geen aan/uit schakelaar aanwezig meer is? anders zet ik gewoon weer mn ouwe scannertje neer

Verwijderd

Wat dacht je van een stekkerblokje kopen met een aan/uit schakelaar ?? :/

Verwijderd

ik heb ook zo een md 6190 scanner gekocht in de aldi samen met een pc en een printer.mijn probleem is dat ik dat ding niet aan de praat krijg.
Ik heb al alles gedaan niets helpt . de scanner word niet herkent.
onbekend apparaat.
Kan er iemand mij helpen.
groetjes
Medard

Verwijderd

:) :)
Ik heb ook pas een scanner gekocht bij aldi de medion Scanner MD6190
Met de driver die op de CD staat werkte hij bij mij niet
Dus heb op de site van Medion.de de driver gehaald
sca6190win9xpfull 33.410.367 bytes groot.
Eerst software van de scanner md 6190 verwijdert daarna PC afgesloten
PC weer opgestart en de nieuwe driver geinstalleerd.
Weer opnieuw opstart en toe de Scanner op de USB poort aangesloten
En gelijk zag de pc de scanner ..
En nu werkt alles naar tevredenheid
De lamp van de scanner gaat automatische uit.

Dus geen schakellaar nodig om de lamp uit te zetten .

groetjes petercde

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 14:23 . Reden: Dat de scanner werkt ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Sommige HP scanners hebben hetzelfde "euvel". Dit is een feature die je in de driver uit kunt zetten / in kunt stellen. Na gebruik blijft de lamp nog enige tijd aan. Ik meen dat deze standaard op altijd uit stond ... Misschien is dat bij deze Medion ook het geval.

-

Verwijderd

Lampje blijft inderdaad altijd branden, maar dit verbruikt nauwelijks stroom. Alleen niet echt prettig als er 's nachts tegen aan moet kijken.

Voor installatie van usb randapparatuur:
Eerst software installeren, dan pas scanner/printer aansluiten. Bij (her)installatie drivers, altijd eerst de oude verwijderen.

Probeer ook eens in je bios de usb om te zetten van 2.0 naar 1.1, wil ook wel eens helpen. Qua snelheid zal het niet echt veel schelen, als het maar werkt zou ik zeggen.

Verwijderd

Scannerprobeem Medion MD6190 oplossen:

Zet in de bios je usb device aan, maar je usb 2.0 device uit!!! Ook al is de scanner 2.0, het is een probleem met je chipset. Zet maar gewoon terug naar de (langzamere) usb 1.1 en bingo, alles werkt!!!

Greetzzz ;)
Pagina: 1