Toon posts:

[VBA/Access] bestanden zoeken op schijf *

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak in mijn database formulier gebruik van het Application.FileSearch methode,

ik heb hiervoor een voorbeeld uit de help omgebouwd, deze geeft echter de gevonden bestanden weer in de vorm van een msgbox

Dit werkt voor mij niet, ik wil graag een lijst van de bestanden zien, en bij voorkeur deze ook nog een hyperlink meegeven, zodat ze geopend kunnen worden. Iemand een tipje?

Het zou ook werken als ik met de gevonden waarden een recordset aan zou maken..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 21:37 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je hebt een stuk code waarmee je de bestanden kunt vinden... En de bestanden worden in een messagebox weergegeven... Dan is de code er dus!

Wat is het probleem met het ombouwen van de code om de bestanden aan een lijst toe te voegen in plaats van te messageboxen? Wij kunnen je niet makkelijk helpen zonder code en zonder het probleem dat je bij zelf programmeren tegen komt. Als je op zoek bent naar een stuk code moet ik je teleurstellen: da's hier niet de bedoeling.

Graag meer info dus!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo 1-2-3 niet hoe ik dit klaar moet spelen. Ik verwacht geen kant en klare code, maar een tip over welke weg ik het beste kan bewandelen.

Dit is de code;

'Set fs = Application.FileSearch
'With fs
' .LookIn = "C:\temp"
' .SearchSubFolders = True
' .FileName = "*.jpg"
' If .Execute() > 0 Then
' MsgBox "There were " & .FoundFiles.Count & _
' " file(s) found."
' For i = 1 To .FoundFiles.Count
'
' MsgBox .FoundFiles(i)
'
' Next i
' Else
' MsgBox "There were no files found."
' End If

Deze code maakt naar mijn idee al een soort recordset aan, aangezien een loop er doorheen telkens een string met gegevens oplevert. Als het nou een recordset was geweest had ik geweten hoe met deze gegevens om te gaan. Maar wat ik tussen "for i = 1 to... en next i " moet gebruiken weet ik niet.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

De actie die je op de bestanden wilt toepassen kun je toch gewoon op de plaats van de msgbox .FoundFiles(i) zetten? Er wordt hier al door de lijst met bestanden geloopt, je hoeft alleen jouw actie er nog maar op los te laten. (bijvoorbeeld een listbox.addItem( .FoundFiles(I) )

Belangrijkste vraag is nu dus: wat wil je met de bestanden doen?

PS Tipje voor je volgende post: gebruik code-tags ;)

[ Voor 7% gewijzigd door OZ-Gump op 21-11-2003 22:42 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tabel aanmaken, waarin deze waarden weggeschreven worden...

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Is dat dan uiteindelijk je vraag? Want dat lijkt me een kwestie van maar eens goed op internet en in de helpfile zoeken.
Verder lijkt mijn vorige post me duidelijk genoeg: zet het wegschrijven in de tabel op de plaats van de MsgBox en klaar is Kees.... Of DasFrank in dit geval ;)

My personal website

Pagina: 1