Zinvolste upgrade voor nu

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik heb op dit moment:
Celeron 500
256MB RAM (100Mhz en 133Mhz)
Asus P2B-f
Diamond Viper V770
Soundblaster Live!
Maxtor 30,7gb 7200rpm
(logitech optical, microsoft natural, iiyama 17", bigtower, cdrom en fdd, cdwriter zit in ander systeem)
Wat is op dit moment voor maximaal 400,- de zinvolste upgrade (voor spellen). Ik dacht aan de Asus v7100 Pure, of misschien een celeron 2(@???).

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op het moment...
NIKS.

Je systeem voldoet nog wel een tijdje aan de aanbevolen systeemeisen.
ALS je wilt upgraden: Vid kaart [Geen GeForeceMX, dan ga je te weinig vooruit voor je geld], HD[?], Speakers misschien [weet niet welke je hebt]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik had een soortgelijk systeem, maar dan met een Viper 550 en een pII-350. Ik had de mogelijkheid om beide te upgraden, maar nu blijkt dat alleen met een nieuwe CPU (pIII-800, 100MHz, fsb)) het hele systeem vooruit is gegaan. De grafische kaart is nu de bottle-neck, maar dat merk je alleen met zware 3ds-pellen (die er overigens behoorlijk acceptable op zijn geworden).

Ik zou zeggen, ga voor een 800 MHz (c2 of pIII) CPU, en laat die dure kaarten liggen. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Aangezien de videokaart tegenwoordig zo belangrijk is zou ik zeker een GF2 mx erin zetten. Een cpu upgrade zou je in dit geval het minst merken. (mocht je geen spellen in resoluties spelen van 1024x768 of hoger!)

Verwijderd

Ik ken die viper 770 prestaties eigenlijk niet, staat dat ding niet ongeveer gelijk aan een voodoo3-3000? Zo ja dan moet je er een Hercules 3D Prophet II MX (Retail) in douwen (399,-).

Alhoewel je een Intel Celeron 733 (OEM) ook wel redelijk ver kunt drijven denk ik (379,-).

Verwijderd

Alhoewel zoals gezegd kun je nog best mee met spellen met deze comp. Dus ik zou doorsparen en dan als deze echt traag gaat worden een nieuw mobo + tbird ofzo aanschaffen OF een dikke videokaart

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zou ook wachte, damn sommige mensne zijn nooit tevreden ;). DA' s voorloppig nog goed, lekker laten zo

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Voor spellen heb je een goede machine. Wil je meer Fps dan zou ik voor een GF2mx gaan.
ALs je hem hebt niet meteen UT spelen en gaan janken dat ie nauwelijks sneller is, UT is een spel dat veel gebruik maakt van processorkracht. Andere D3D spellen zullen zeker beter draaien met de GF2mx..
Je kunt ook een Celeron II kopen (een 566 of een 600) en dan overklokken tot 850~900 Mhz,
dan is weliswaar je videokaart de bottleneck, maar kan je heel goed UT spelen, maar ook GP3 (D3D wat is dat??), RA2 (helemaal processorafhankelijk)

of even doorsparen en voor 600 gulden een Duron 700 kopen en een MSI Pro2A kopen en dan overklokken tot 1000Mhz...

zo dat was de info

Verwijderd

Ik zou w8en/sparen en over half jaartje DDR/mobo/CPU/VK kopen...

Verwijderd

ik zou m'n proc upgraden, een celly 500 trekt niet zoveel... ik heb zelf een PII 400@530 en ik vind hem niet echt snel genoeg.. voor de rest hangt er een GeForce DDR in dus dat is wel goed...

met een vette proc kun je die viper 770 wel blijven gebruiken denk ik

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

ehm die v770 is echt nog wel genoeg voor de meeste spellen hoor !. een gfx zal wel sneller zijn, maar ik denk toch dat je beter uit bent met een nieuwe proc

echter als je maar 400 hebt uit te geven, kun je met de huidige intel prijzen beter ff wachten, ik betwijfel of een p3-533of celeron 744 de kosten van de upgrade waard zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Upgraden naar een Celeron2 processor met een Asus P2B-F moederbord gaat niet lukken, de maximale multiplier op dit bord is 8, voor een celeron2 633 (momenteel waarschijnlijk langzaamste die je kunt krijgen) heb je al 9,5 nodig (nee, dit is niet met een BIOS-update te verhelpen...) Je V770 vervangen door een Geforce 2 MX kaartje zal ook niet al teveel winst opleveren. Conclusie: Gewoon nog ff doorsparen en over een poosje een p3 800 kopen.

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoals reeds genoemd, speakers. Van een setje Creative FPS-1800 / 2000 / 2200 heb je _veel_ lol, een onvergetelijke ervaring als je eens HL met A3D hebt gespeeld.

FPS 1800 / 2000 is voor rond de Fl. 300,- te verkrijgen en is, net als je monitor, een lange-termijn investering.

• Dr_Frickin_Evil
Speakers!? Toch maar niet. Ik heb al een labtec-setje van 2 speakers (toch verassend goed), en mn technics versterker en bose (ja lach maar) boxen aan mn pc hebben.

En die multiplier, is dat inderdaad zo??? Ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen, dat zou wel kut zijn. Ik denk dat ik dan voor nu voor de Geforce2MX ga, en dan later voor de P3 of een duron+mobo (ongeveer even duur). Hoewel ik een P3 leuker vind klinken, zal ik als ik voor de duron met mobo ga, wel meteen een up-to-date moederbord hebben.

Hmmmm, moeilijk

• Dr_Frickin_Evil
Ik lees net op meerdere plaatsen, dat aangezien de multiplier van een proc gelocked is, het dus niet uitmaakt of het moederbord het aankan of niet, maar klopt dat nu eigenlijk wel???

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ja, dat klopt wel.

Soms kan je moederbord volgens de handleiding en de BIOS geen processors aan met multipliers hoger dan 8 ofzo. Vaak is dat bullcrap.

Als je er een Celeron 600 ofzo inzet (multiplier 9), dan loopt-ie gewoon op 600 hoor. Die multiplier is puur een processor-afhankelijke instelling, en dat gaat helemaal buiten je mobo om.

// edit //

O ja, de zinvolste upgrade? Processor overklokken, kost niks. Gewoon de FSB van 66 naar 75 Mhz zetten en je Celeron 500 loopt op 563 Mhz.....

// edit //

sigloos

Pagina: 1