Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: goede kleine zwarte kast..(+wat is ATX kast)

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik ben een tijdje op zoek naar een goede kleine kast voor een pc die ik zelf aan het samenstellen en ik had zo gedacht aan de AOpen H450B Black mitro ATX kast.
Ik had dit toen ooit eens op dit forum gezet en had er toen wat commentaar op gekregen en daar heb ik nu wel nog een paar vraagjes over...

-Als ik op de foto van die kast kijk, dan zie ik toch duidelijk dat er twee cdrom drives inkunnen maar er zei iemand dat ie niet wist ofdat het ging in een 'ATX' kast..maaruhm..ik ben blijkbaar zeer afwetend op dit vlak want..wat wilt ATX eigenlijk juist zeggen? Is dit iets speciaals met speciaals moederbord ofzo? Ik denk momenteel nog steeds dat het gewoon een klein kastje is waar je een gewoon mobo en zo in kan steken, twee cdromstations en dergelijke...
-een tweede 'nadeel' dat mensen gaven als commentaar was dat deze kast 'maar' 250 watt geeft, maar ik ben ook op dat vlak erg afwetend....naar wat moet je allemaal kijken om te weten hoeveel watt je nodig hebt? ik ga in de pc hetvolgende steken:

80gieg
P4P800VM moederbord + P4 2,6ghz 800mhz
2 x 256 MB DDR PC3200
ati radeon 9600
dvd station
write station
en dan een 19inch scherm

ik hoop dat iemand me kan helpen aub!!! dankuwel!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ATX kast wil zeggen dat er een ATX voeding in zit, en de moederboard-plaat geschikt is voor ATX-moederborden (e.g. aan één van de ATX standaarden voldoet). Praktisch elke kast die je tegenwoordig koopt voldoet hieraan; het gekozen moederbordje van jou ook.

250 watt met een P4 2.6 met ATI kán net... als je er geen HD's in hangt, ben ik bang :P Ik zou toch echt voor een mooie 450 watter gaan :)

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 21-11-2003 21:01 ]

• frederick684
HunterPro schreef op 21 november 2003 @ 21:00:
ATX kast wil zeggen dat er een ATX voeding in zit, en de moederboard-plaat geschikt is voor ATX-moederborden (e.g. aan één van de ATX standaarden voldoet). Praktisch elke kast die je tegenwoordig koopt voldoet hieraan; het gekozen moederbordje van jou ook.
dus ATX standaarden heeft niks te maken met de grootte van het moederbord of zo? Alé bedankt beestig goe :d
merci!! nu nog enkel het probleempje van de watt nakijken..

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

frederick schreef op 21 november 2003 @ 20:57:
1.Als ik op de foto van die kast kijk, dan zie ik toch duidelijk dat er twee cdrom drives inkunnen maar er zei iemand dat ie niet wist ofdat het ging in een 'ATX' kast..maaruhm..ik ben blijkbaar zeer afwetend op dit vlak want..wat wilt ATX eigenlijk juist zeggen? Is dit iets speciaals met speciaals moederbord ofzo?
Micro ATX is een moederbord volgens de ATX standaard, maar dan met kleinere afmetingen. De Aopen kast is er een speciaal voor die kleinere borden en waar gewone ATX moederborden niet in passen. Je moederbord is ook micro ATX, dus het zal gewoon passen.

over de kast:
Main Board Size :
FlexATX/MicroATX

over het moederbord:
Form Factor microATX Form Factor 9.6”x 9.6” (24.3cm x 24.3cm)

2. een tweede 'nadeel' dat mensen gaven als commentaar was dat deze kast 'maar' 250 watt geeft, maar ik ben ook op dat vlak erg afwetend....naar wat moet je allemaal kijken om te weten hoeveel watt je nodig hebt? ik ga in de pc hetvolgende steken:
voor de zekerheid zal ik toch voor een zwaardere voeding gaan, ik zou niet het risico willen lopen dat mn nieuwe pc instabiel wordt door een te zwakke voeding.

80gieg
P4P800VM moederbord + P4 2,6ghz 800mhz
2 x 256 MB DDR PC3200
ati radeon 9600
dvd station
write station
en dan een 19inch scherm

ik hoop dat iemand me kan helpen aub!!! dankuwel!

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 21-11-2003 21:09 ]

[Specs]

• frederick684
maaruhm...........bestaan er ook zo'n kleine atx kasten met 400 watt dan? want ik vind die niet echt...tzijn allemaal van die reuzegrote kasten die ik zie :(:(:(

Verwijderd

Enlight EN-7247 Black

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

frederick schreef op 21 november 2003 @ 21:09:
maaruhm...........bestaan er ook zo'n kleine atx kasten met 400 watt dan? want ik vind die niet echt...tzijn allemaal van die reuzegrote kasten die ik zie :(:(:(
Je kunt misschien bij Het grote oude hardware RUILtopic deel 9 nog een zwaardere op de kop tikken...
Anders koop je los een zwaardere voeding en zet je die 250 Watt voeding te koop bij Vraag en aanbod

[Specs]

Verwijderd

250 is echt te weinig, té weinig. 300 met goed merk is voldoende, liefst 350 zoals ik van eeen merk zoals Enermax, over dat ATX is wel duidelijk lijkt me

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

ATX is standard voor kasten en moederborden.
net zoals ITX en AT

Er zijn naar mijn weten genoeg kleine kasten tevinden.
En dan moet je er misschien maar een zwaardere voeding bij kopen en een kast zonder een voeding inbegrepen.

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
kasten modelen zat die ATX tandaard hebben.

van groot tot klein
ligt allemaal aan wat voor mobo erin gaat.
ik let er al helemaal niet meer op of de kast het is ja of nee. (gaat me hopelijk eens de kop kosten lol)

als je normale case koopt kan daar elke atx mobo in micro of normale mobo

Verwijderd

Bigbot schreef op 21 november 2003 @ 21:58:
kasten modelen zat die ATX tandaard hebben.

van groot tot klein
ligt allemaal aan wat voor mobo erin gaat.
ik let er al helemaal niet meer op of de kast het is ja of nee. (gaat me hopelijk eens de kop kosten lol)

als je normale case koopt kan daar elke atx mobo in micro of normale mobo
let op, omgekeerd kan dus niet, een atx mobo past zonder modden niet in een micro-atx kast (zo'n hele kleine tower).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Antec Sonata is een hele mooie, en die is zelfs piano black :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Leest er niemand?

De kast die jij wilt is een MICRO ATX kast. Daar past geen normaal ATX moederbord in, alleen kleine bordjes die vaak van alles onboard hebben.

Daarom kan die kast niet, tenzij je ook een Micro ATX moederbord neemt!

[ Voor 11% gewijzigd door dreeke op 21-11-2003 23:45 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Shuttle SB62G2

Erg compact kastje, mooi zwart, goed koelsysteem. DVD fikker erin, heeft AGP, dus extra vga kaartje kan. DVDRom vervalt, maar goed, klein is klein ;)

Compleet, incl sound, lan, USB2, en wireless lan _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://de.shuttle.com/prod/xpc/sb65g2_3da.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2003 23:47 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ga naar paradigit, en koop daar een standaar mATX kast ofzo, ik heb hem hier thuis staan (Wit en Zwart) zien er goed uit. Maar verwacht geen design alla Chieftec o.i.d. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 aanvaardbare micro ATX plankjes gevonden. o.a.: http://tw.giga-byte.com/M...ts_Spec_GA-8IPE1000MT.htm
Deze moet in een Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/Products/casepics/620-sx1.jpg
Ook in zwart verkrijgbaar :).
komen, hier kan een 300 of 400 wat voeding in.
3 dingen: het mobo staat niet in de PW, 2e kan er een gewone ATX-voeding in deze kast? 3e Het staat nergens vermeld maar kunnen er normale pci-kaarten en 1agp kaart in deze kast ipv low-profile?
Ik had 1st een all in one oplossing op het oog: asus digimatrix Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/archives/nov/wifi.jpg

Digital Engertainment PC
Quiet, Cute, Quality PC
Support CD/CD-R/VCD/DVD/MP3/Karaoke/Picture-CD Playback
High quality TV output (Support HDTV display output)
TV/Video Recorder
Enjoy and record FM Radio Studio

See - Home Theater
Connect to TV/HDTV/LCD and enjoy big screen gaming and your favorite movies
Program record TV shows at 640*480 resolution and 30fps
Preview all the channels to easily select a show you want to watch
Timeshift: Don't miss anything!
Enjoy high quality DVD/CD/CD-R/CD-RW/Picture-CD/Karaoke playback
High quality LED display
Digital Center
Input for digital still camera, digital camcorder, PDA, mobile phone
3 * Lan connections (1* 10/100Mbps, 1* 1Gbps, 1* 802.11b WiFi)
Scheduled Cable TV recording
Capturing, editing, authoring, burning videos/sound/pictures
7-in-1 memory card reader (CF TypeI/II, Microdrive, MS, MS Pro, SD, MMC, SMC)
Email/Web browser
Hear-Music Club
Listen Audio CD Music
Listen FM radio studio
Scheduled FM radio studio recording
Build up favorite FM radio channel
Main Feature
Quiet, Cute, Quality PC
Support CD/CD-R/VCD/DVD/MP3/Karaoke/Picture-CD Playback
High quality TV output (Support HDTV display output)
TV/Video Recorder (Record to HDD)
Enjoy and record FM Radio Studio (Power off mode available)
Audio CD/MP3 Music CD Player (Power off mode available)
Capturing, editing, authoring, and burning video/photo in one machine
7-in-1 Memory Card Reader
1*10/100Mbps+1*1Gbps+1*802.11b WiFi LAN Support
Software Access Point
Front Panel LED Display
Provided Remote Control
ASUS HOME THEATER Software
Extremely connection with USB(8 ports), IEEE1394, S/PDIF, S-Video, TV-out, VGA, DVI, RJ45 (2 ports), Wireless LAN, 6 channel audio out, Line-in/out, MIC/Head phone, PS/2 KB/Mouse

maar de specs voldoen niet aan mijn eisen, misschien wel iets voor de topicstarter?

[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 22-11-2003 00:03 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

dreeke schreef op 21 november 2003 @ 23:45:
Leest er niemand?

De kast die jij wilt is een MICRO ATX kast. Daar past geen normaal ATX moederbord in, alleen kleine bordjes die vaak van alles onboard hebben.

Daarom kan die kast niet, tenzij je ook een Micro ATX moederbord neemt!
hij noemt ook een micro-atx mobo...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
DJSmiley schreef op 21 november 2003 @ 23:47:
Shuttle SB62G2

Erg compact kastje, mooi zwart, goed koelsysteem. DVD fikker erin, heeft AGP, dus extra vga kaartje kan. DVDRom vervalt, maar goed, klein is klein ;)

Compleet, incl sound, lan, USB2, en wireless lan _/-\o_

[afbeelding]
als je een DVD brander hebt is het vrij grote onzin om er dan nog een DVDrom spelert in te stoppen :|

Verwijderd

SPICE:

De coolermaster ATC 620 kast heb ik hier ook net aangeschaft,de zilveren uitvoering.

-Er kan en standaard ATX voeding in,geen speciale nodig.
-er kan een standard videokaart in,geen low profile nodig.
-je hebt met een micro ATX bordje 3 pci sloten over ,geen low profile,gewoon standaard.

kijk voor een passend mobo eens naarde Chaintech 7NIL1
deze kost 69 euro.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

De coolermaster ATC 620 kast heb ik hier ook net aangeschaft,de zilveren uitvoering.

-Er kan en standaard ATX voeding in,geen speciale nodig.
-er kan een standard videokaart in,geen low profile nodig.
-je hebt met een micro ATX bordje 3 pci sloten over ,geen low profile,gewoon standaard
Kijk dat is een nog eens service, perfekte info thx! _/-\o_

waar heb je de kast gekocht btw?

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 22-11-2003 14:36 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En als je nog meer vragen hebt of een voeding wel goed is voor je nieuwe computer: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

HunterPro schreef op 21 november 2003 @ 21:00:
250 watt met een P4 2.6 met ATI kán net... als je er geen HD's in hangt, ben ik bang :P Ik zou toch echt voor een mooie 450 watter gaan :)
450watt is overkill. met een 300 of 350 watt voeding heb je al meer dan genoeg :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hey frederick, dit is een topic dat toch beter in een ander deel van dit forum past, namelijk Overige Hardware. Maar jouw vragen zijn toch iets onder het gestelde niveau daar, dus ik doe dit topic op slot. Als je moeite hebt met het niveau op GoT (Wat absoluut geen schande is!) kan je bijvoorbeeld ook met je vragen terecht op www.beginnersweb.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 23-11-2003 13:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.