in overleg met balusc plaats ik deze topic van 1 jaar oud. ongeveer 1 jaar geleden heeft een TS die aOk heet een precies hetzelfde probleem had als ik nu heb met datzelfde bordje. ik wil hem vragen wat er uiteindelijk is gebeurd en of ie het nog heeft kunnen oplossen want zijn topic bloedt dood zonder dat wordt verteld of het opgelost werd? 
ikzelf heb andere cpu geprobeerd, andere videokaartje zowel pci als agp, andere voeding, andere monitor, geheugen verplaatst naar andere banken, andere geheugen ingestopt, cpu + geheugen op ANDER bord getest = in orde, CMOS resetten met jumper, battery vervangen, alles losgetrokken wat niet essentieel is(= floppie, hdd, geluidskaart, de ministekkertjes voor resetswitch enz losgetrokken) nog kaler kan niet....
het blijft steeds hetzelfde: fans (van cpu en voeding zelf) gaan draaien dra ik sluiting maak tussen de 2 pinnen en de lampje OP de hdd gaat branden maar verder nix, geen beeld; monitor blijft in slaapstand wat ik ook doe. er is overigens GEEN biosupgrade gedaan met dit bordje.
ikzelf heb andere cpu geprobeerd, andere videokaartje zowel pci als agp, andere voeding, andere monitor, geheugen verplaatst naar andere banken, andere geheugen ingestopt, cpu + geheugen op ANDER bord getest = in orde, CMOS resetten met jumper, battery vervangen, alles losgetrokken wat niet essentieel is(= floppie, hdd, geluidskaart, de ministekkertjes voor resetswitch enz losgetrokken) nog kaler kan niet....
het blijft steeds hetzelfde: fans (van cpu en voeding zelf) gaan draaien dra ik sluiting maak tussen de 2 pinnen en de lampje OP de hdd gaat branden maar verder nix, geen beeld; monitor blijft in slaapstand wat ik ook doe. er is overigens GEEN biosupgrade gedaan met dit bordje.
je kunt alles herlezen op de volgende link:AB BX6 kapot?aOk schreef op 29 september 2002 @ 13:44:
[....]
Alles werkte correct maar pc viel vaak ineens uit en dan moest ik m weer rebooten. 2 weken later (nu) doet alleen de fan van m'n proc het nog maar.
Ik krijg dus een zwart beeld geen geluid etc etc.
Ik heb geprobeerd op te starten zonder ram zonder vid card enzovoort maar d'r komt geen geluid uit de speakers. Ik heb een agp/ pci/ isa vid kaartje geprobeerd maar niks doet hetOok is de bios gereset.
Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Ik dacht zelf aan het hotswappen van de bios en deze weer terugzetten, maar heb liever eerst andere suggesties omdat ik dit niet zo 1 2 3 doe.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:51 ]