[premiere]titel als in trailer

Pagina: 1
Acties:

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Als eerste wil ik iedereen eigenlijk op dit toffe filmpje wijzen. Vind eigenlijk best knap om van zoiets saais toch zoiets spectaculairs te maken.
http://www.designsbymark.com/

Nou wil ik dus met Adobe Premiere net zoiets dergelijks maken om reclame te maken voor een activiteit die ik voor de uni aant organiseren ben. Maar ik zit al meteen vast bij de eerste title. De letters worden hier namelijk niet groter(zoals ik eerst dacht) maar de letterspacing wordt groter. Denk dat dit meteen irritante beweging/foutjes corrigeert... Maar hoe kan ik dit in Adobe Premiere doen? De Width aanpassen weet ik dus wel, maar dat is het niet. Hoop dat iemand me ermee kan helpen.
Owja, weet iemand ook toevallig het exacte lettertiep dat hier gebruikt word?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zet je titel eerst letter voor letter neer, ik weet niet hoe dat in Premiere gaat maar als je tekstvakken kunt maken, maak er dan voor elke letter één. Deel je titel op in twee helften, links en rechts. Je buitenste letters bewegen met de grootste stappen naar buiten, je binnenste letters beginnen met heel kleine stapjes en zullen langzaamaan iets grotere stappen nemen. Dat is eigenlijk het hele eieren eten.

Of dit geautomatiseerd kan weet ik niet, ik heb nog nooit met Director gewerkt - je wilt natuurlijk niet het wiel nog een keer uitvinden ;)

edit:
overigens een 'wel leuk' filmpje, de tekst die erbij gesproken wordt (door Mark zelf?) is echt geweldig.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 21-11-2003 21:04 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjeezes dark blue; jij wilt die spacing, in verhouding, even 30 frames met de hand doen? Veel plezier...

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 21-11-2003 21:05 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HunterPro schreef op 21 november 2003 @ 21:05:
sjeezes dark blue; jij wilt die spacing, in verhouding, even 30 frames met de hand doen? Veel plezier...
Door mezelf
Of dit geautomatiseerd kan weet ik niet, ik heb nog nooit met Director gewerkt - je wilt natuurlijk niet het wiel nog een keer uitvinden
Als je goed gelezen had... als jij of iemand anders een betere oplossing weet is dat natuurlijk mooi meegenomen :) maar dit is het idee erachter.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Niet online
waarschijnlijk moet de TS maar eens zoeken op de term 'kerning' en hoe die te animeren (lukt me nu met 2 chars; ben op zoek naar een global kerning trucje. Tip: path text :))

edit: wel grappig: dat kerning is één van de weinige opties die blijkbaar niet te animeren valt... :o

edit2: hmm, nog even zoeken blijkbaar, uit de help:
You can also animate text by creating keyframes for margin, kerning, tracking and size.

HEBBES!

en het heet Tracking :)

[ Voor 59% gewijzigd door HunterPro op 21-11-2003 21:23 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

jongens pak alsjeblieft after fx hiervoor, 6 heeft een animeerbaare text tooly

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/afx_text.jpg

voor het betere 'intro animatiewerk' moet je hier http://www.imaginaryforce...index.html?s=projects&q=5 maar eens gaan kijken :)

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
oeps, sorry, ik heb idd ook afterFX bedenk ik me :X (sorry, is automatisme :))

resultaat (low-res quicky-quicky gedaan):

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/newera.gif

en heb inderdaad 'tracking' zoals xangiebuddy hierboven noemt gebruikt :)

overigens kan een inverted tracking ook erg mooi zijn (buiten naar binnen dus)

Weet iemand btw hoe die spiderman intro gedaan is? Zit 'm nu te bekijken op die site die Xang aandroeg, kan er alleen niets over vinden :)

damn, die reel van die gasten is ook goeeed :D

overigens, Xang, die text object die jij gebruikt, is dat nieuw in 6? Ik heb in m'n 5.5 PB altijd gebruik gemaakt van een solid waar ik text op zet (of een ander object, igg als effectlaag er op). Of ben ik gewoon alweer een jaar of zo verkeerd aan het klooien? :P

[ Voor 80% gewijzigd door HunterPro op 21-11-2003 21:39 ]

• XangadiX

XangadiX

kheb lekker ook ff doorgerenderd :p

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/testding.gif

ik ben zelf erg gecharmeerd van de reel van K-pax en die van de nagotiator
voor de reel waar ik nu mee bezig ben proberen we ook zo'n soort intro te bouwen, maar deze jongens zijn... wel, de beste ter wereld ongeveer ;)

Die reel van spiderman is natuurlijk met een hele range van software gedaan. De webben lijken mij een 3d pakket (prolly maya) de 'spiderman optitel' en zoiezo alle letters zijn denk ik ook maya afgerenderd en gecomposit in after fx. Ik zie daar een tinderbox shine en een hele berg blurs. De webbings zijn ook op elkaar gemasked, dus door een paar 'gaten' zie je de webbing die er achter ligt. als je daar op inzoomt lijkt het net alsof je er doorheen vliegt. Dat rood halverwege lijkt me iets van particle illusion of gewoon ook een maya tunnel met een fog eroverheen en dat dan weer een beetje blurren. De 'figuratieve' vormen zijn denk ik foto's/tekeningen/korte stukken bluescreen materiaal of misschien zelfs wel renders. die in een 3d layer staan waardoor je de overgangen in perspectief kunt zetten. Het hopgoblin effect is een render die zijn material laat bewegen (van groen naar een alpha-webbing). De gebouwen zijn weer 3d renders waaroverheen de webbings gecocomposit zijn.

FOKKING veel werk dus ;)
overigens, Xang, die text object die jij gebruikt, is dat nieuw in 6? Ik heb in m'n 5.5 PB altijd gebruik gemaakt van een solid waar ik text op zet (of een ander object, igg als effectlaag er op). Of ben ik gewoon alweer een jaar of zo verkeerd aan het klooien?
jah, dat is nieuw in afx6, ze introduceren daar een 'text layer' die dit soort grapjes kan, in 5 had ik het ook zo gedaan als jij zegt ;)

[ Voor 106% gewijzigd door XangadiX op 21-11-2003 21:49 ]

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
XangadiX schreef op 21 november 2003 @ 21:38:
kheb lekker ook ff doorgerenderd :p

[afbeelding]
die van jou framefreezet :P

• XangadiX

XangadiX

dan druk je maar op f5 :p

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
Xangadinges:
[..]FOKKING veel werk dus ;)
en dat voor 'maar' een intro :D
jah, dat is nieuw in afx6
in 5 had ik het ook zo gedaan
hmm dan moet ik toch maar weer es m'n portemonnee gaan kietelen... es kijken wat voor specs er nog meer veranderd zijn en of een upgrade daarmee interessant is :)

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ok, tof allemaal bedankt. Met premiere lukt dit dus volgens mij gewoon niet... Op deze computer had ik ook After effect tot mijn beschikking, maar vond het er iets te indrukwekkend uitzien. Ben toch maar ff begonnen, en tis me nog gelukt ook. Ook resolusite van het eindresultaat ziet er nu beter uit. Moet alleen nog wel hefti bezig om het een beetje onder de knie te krijgen.
Maar heeft iemand nog een idee van het lettertiep dat ze gebruiken?

• XangadiX

XangadiX

Stoer; Marduq

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
XangadiX schreef op 21 november 2003 @ 21:38:
Die reel van spiderman is natuurlijk met een hele range van software gedaan. De webben lijken mij een 3d pakket (prolly maya) de 'spiderman optitel' en zoiezo alle letters zijn denk ik ook maya afgerenderd en gecomposit in after fx.
Waarom prolly Maya, dit kan met bijna ieder willekeurig 3D pakket. En After Effects mja, het lijkt me dat ze hier wel wat betere tooltjes voor hebben. Zeker als je in 3D gaat compositen kom je al snel bij de wat professionelere pakketten uit. Zo heeft Inferno (ook al zullen ze dat dan ook weer niet draaien ivm het prijskaartje) de mogelijkheid om real time door een geïmporteerde 3D scene heen te lopen, wat in dit geval buitengewoon handig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Oefening op 23-11-2003 04:49 ]

• XangadiX

XangadiX

dat kan afx ook, maar ach, misschien is het wel met combustion gedaan ofzo, maar afx laat zich uitstekend gebruiken voor 2k (film) materiaal hoor. Het is niet echt een 'kleuterpakket' zoals jij het doet voorkomen. Inferno en Lustre zijn inderdaad een stuk professioneler maar gezien het prijskaartje en de hardware die je voor dat soort paketten nodig hebt, not to mention de expertise, gaan veel mensen terug naar AFX.

En alles wat ze hier laten zien kan uitstekend met afx en is geen ingewikkelde 3d compositing voor nodig. (dat soort tools worden pas handig als je lange special effects sequences hebt zoals 'helms deep' in LOTR2 (combustion) of de mrsmith-kloon scene in matrix 2 (eigen software)).

AFX kan echt heel erg veel, en je zit er een stuk vaker naar te kijken dan je denkt (startrek series (niet de fillms), andromeda, Xena, Ally McBeal, bijna ALLE videoclips) 'professionelere' paketten zoals jij ze noemt kunnen echt niet zoveel meer, ze kunnen het vaak alleen beter. AFX is een 'pretty professional package'.

Ik denk dat het maya is omdat half hollywood met maya werkt, maar je hebt gelijk het kan ieder 3d tooltje zijn.

Maar voordat deze thread uitmond in 'zie mij eens onwijs verstand hebben van compositing tools ' (8> ;) (waar ik een beetje mee begon dus mea culpa ook), ik ben eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk van die spiderman leader, ik vind die van se7en veel beter, of dus dus die van de nagotiator of K-Pax

[ Voor 21% gewijzigd door XangadiX op 23-11-2003 04:08 ]

Stoer; Marduq

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
After Effects is inderdaad geen kinderachtig tooltje (persoonlijk werk ik liever met Combustion ivm een overstap naar Flint en vanwege AE's crappy interface maargoed, dat is persoonlijk) maar ik wou je eeuwige AE enthousiasme toch een keer even indammen. Straks probeert half GoT The Matrix na te maken in AE :P
'professionelere' paketten zoals jij ze noemt kunnen echt niet zoveel meer, ze kunnen het vaak alleen beter.
Inderdaad, en zeker met films van een dergelijke grootte zou je toch verwachten dat ze voor the best of the best kiezen. Daarnaast werkt het ook een stuk sneller (zoals jezelf al zei, dit kost veel tijd, zonder de juiste tools dan :P) . Het kan zijn dat ik me te weinig in AE heb verdiept maar het lijkt me sterk dat je er real time door een getexturede 3D scene mee kan lopen, de objecten kan verplaatsen en bewerken, ze kan exporteren, renderen en weer importeren. Dit werkt ongeacht de grootte (Helms Deep vs dit) erg prettig, aangezien je zo 2D met 3D combineert en niet telkens hoeft te switchen en gokken hoe alles eruit komt te zien.
Ik denk dat het maya is omdat half hollywood met maya werkt
Hehe, dat mocht Alias Wavefront willen :) Nu AW zich met Maya meer wil gaan richten op het poly modellen speelt Softimage een steeds belangrijkere rol. En daarnaast heb je natuurlijk de overige pakketten als Lightwave, Houdini en natuurlijk 3DSMAX.
ik ben eigenlijk niet zo heel erg onder de indruk van die spiderman leader
Me neither :), en dan vooral dankzij de Windows schermbeveiligingstunnel en het vele faden tussen verschillende shots (wat je aan de andere kant juist weer veel ziet bij producties van studio'tjes met kleinere budgetten), en het (relatief) simpele/saaie wat er vervolgens over blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Oefening op 23-11-2003 05:15 ]

• XangadiX

XangadiX

After Effects is inderdaad geen kinderachtig tooltje (persoonlijk werk ik liever met Combustion ivm een overstap naar Flint en vanwege AE's crappy interface maargoed, dat is persoonlijk) maar ik wou je eeuwige AE enthousiasme toch een keer even indammen. Straks probeert half GoT The Matrix na te maken in AE
ik zou ze het graag zien doen, ik heb mij overigens laten vertellen dat het 'matrix effect' (de vallende lettertjes dus) origineel gemaakt zijn in AFX particle playground.
Inderdaad, en zeker met films van een dergelijke grootte zou je toch verwachten dat ze voor the best of the best kiezen. Daarnaast werkt het ook een stuk sneller (zoals jezelf al zei, dit kost veel tijd, zonder de juiste tools dan ) . Het kan zijn dat ik me te weinig in AE heb verdiept maar het lijkt me sterk dat je er real time door een getexturede 3D scene mee kan lopen, de objecten kan verplaatsen en bewerken, ze kan exporteren, renderen en weer importeren. Dit werkt ongeacht de grootte (Helms Deep vs dit) erg prettig, aangezien je zo 2D met 3D combineert en niet telkens hoeft te switchen en gokken hoe alles eruit komt te zien.
hmm, het kan, althans je komt een heel eind, maar (en dat geld voor combustion ook) dat trekt mijn bak simpelweg niet. Ik zag een demo van lustre op het IBC, draaiend op een waanzinnige renderserver (sg) met bakken opslagruimte. Daar werkte ze 'even' op een film-res bestand (dikke 2000 pixels breed). In realtime. Ja hoor, mijn computer draait lustre prima; maar hij heeft het al erg moeilijk met een full-pal targastream... sja.

Maar ik geef meteen toe dat voor 3d compositing, zeker als het dik moet, AFX niet meer toereikend is; wat zijn er eigenlijk nog voor andere compositing tools naast AFX en combustion?

Stoer; Marduq

Pagina: 1