Toon posts:

Radeon 9700 pro loopt vast tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eens tijdje loopt mijn Radeon 9700 de hele tijd vast tijdens het gamen. Het beeld bevriest dan en na een tijdje springt hij terug naar de desktop waar ik die ATI VPU recover vind. Andere applicaties hebben geen problemen met de grafische kaart. Windows, photoshop etc werken gewoon perfect.

Hardware specs:
AMD Athlon XP 2400+
Hercules 3D Prophet 9700 Pro
MSI KT4 Ultra mobo
2x 512 MB Dane-Elec PC2100 DDR ram
360W voeding (chieftec dragon server tower)

OS en drivers:
WinXP Pro
Omega 3.9
Mobo bios is helemaal up-to-date
Ik heb niets overgeclocked.

De problemen zijn gekomen sinds een install van Halo (en daarmee samen DirectX 9.0b). Ook haal ik met 3d Mark 2001 ongeveer 10.500 3Dmarks, terwijl anderen met mijn systeem bijna het dubbele halen. Ik heb Catalyst 3.7, 3.8 en 3.9 geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Hiervoor heef mijn systeem perfect gewerkt. Wel wordt het wat warm bij de grafische kaart, maar niet echt dat ik zeg dat de kaart staat te koken.

Wat zou dit aan kunnen liggen, en wat kan ik nog aanpassen om het weer mogelijk werkend te krijgen/de fout te vinden? Een format is namelijk de laatste optie.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
zet Fastwrites uit

Verwijderd

AGP Ageperture size op 64mb? Anders ff op gamecopyworld zoeken naar updates voor het spel..

Verwijderd

Topicstarter
Die staan uit.
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:55:
AGP Ageperture size op 64mb? Anders ff op gamecopyworld zoeken naar updates voor het spel..
Het probleem treedt op met bij zowel iso's als originele spellen. Waar kan ik die ageperture veranderen? In de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben al iets wijzer geworden.

Als ik die Via Hyperion (de vroegere 4in1) driverpack install krijg ik dit probleem. Zonder die driverpack werkt het goed, maar dan heb ik geen AGP Texture Acceleration, en dan is mijn performance redelijk slecht.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb geen verstand van die VIA drivers, maar kun je dan niet gewoon een oudere versie gebruiken? Of werkt dat niet met DX9b?

Koekie?

Verwijderd

ik had met SOF2 ook hetzelfde probleem dat je druk zit te gamen en dan loopt ie vast en zit je "ineens" weer in windows alsof je nooit aan het gamen was.

ik losde het op door een patch (1.00 naar 1.03) te downen. een vriend van mij heeft mijn spel geinstalleerd en heeft totaal geen problemen mee......

probeer een patch van jouw game en als dat ook niet ging post je nog een keer. :)

edit:
er loopt al een draadje met jouw probleem, ga er eens kijken of er wat nuttigs voor jou bijzit :) [rml][ ATI] Hotfix voor Drivers (Oplossing voor Call of Duty)[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 22:20 ]

Pagina: 1