Toon posts:

Beperkte resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuw computer aanschaft. Allemaal leuk spul enzo. Maar ik heb nu een probleem:

Mijn schermresolutie kan ik alleen maar veranderen in 800*600 en 1024*768.
Meer resoluties staan er niet onder instellingen voor eigenschappen van het beeldscherm.

Ik weet toen ik de computer kocht dat ik uit veel meer resoluties kon kiezen. Ik heb onlangs wat spellen en applicaties geïnstalleerd. Maar ik weet niet waneer ik nog maar uit 2 verschillende resoluties kon kiezen.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen of staat er iets verkeerd? heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Mijn systeem draait op Xp prof. Mijn 3d-kaart is MSI MS-StarForce GeForce FX 5900 (NVIDIA GeForce FX 5900) Dit is de 128-mbram versie.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Welke versie graphics-drivers heb je nu? :)
Heb je ook al andere drivers geprobeerd? (Zie Meuktracker)

[ Voor 87% gewijzigd door _the_crow_ op 21-11-2003 20:07 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Driver Information

Version: 6.14.10.4403

Nee ik heb nog nooit iets anders geprobeerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:07 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het zijn dat je toevallig dual display modus aan hebt staan zonder dat je het door hebt? Waarschijnlijk heb je een mirror op je TV, en zoudra tv-uit in Clone geactiveerd is kun je vaak niet meer hoger dan 1024x768, omdat de meeste tv-out chips niet hoger aankunnen

• Fire69
  • Laatst online: 12:34
Misschien heb je gewoon een tft die niet meer ondersteund?

Verwijderd

Topicstarter
Nee by nView staat hij gewoon op analoog en ik heb nog niet eens een Tv met Tv-out aangesloten. En mijn monitor kan ook weel meer aan. Toen ik pc kocht kon ik volgens mij 4 of 5 resoluties hoger als 1024*768.

• Fire69
Staat de juiste monitor geselecteerd in je display properties? Als je de gewonen Plug and Play-monitor hebt staan, kan je soms niet hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Beeldscherm:

Plug en Play-monitor op MSI MS-StarForce GeForce FX 5900 (NVIDIA GeForce FX 5900)

• Fire69
Selecteer dan eens de juiste monitor.
Welke is het? Kun je op hun site geen inf-file afhalen?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Version: 6.14.10.4403
Ziet eruit als Detonator 44.03, tijd om eens een nieuwere te installeren dan he :P dan zal het probleem vrijwel zeker over zijn

Verwijderd

Topicstarter
ADI ProVista

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 21 november 2003 @ 20:18:
[...]

Ziet eruit als Detonator 44.03, tijd om eens een nieuwere te installeren dan he :P dan zal het probleem vrijwel zeker over zijn
52.16?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bijvoorbeeld. Neem gewoon 1 van de laatste versies en kijk dan of het daarmee wel goed gaat. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je beeldscherm kan meer resolutie niet aan op de huidige frequentie zeker?
Ga eens naar eigenschappen voor beeldscherm TAB -> instellingen --> geavanceerd dan daar weer TAB adapter en dan ALLE modi weergeven. Kies daar je gewenste resolutie waarschijnlijk veranderd dan je frequentie mee

En anders brakke drivers inderdaad

Speedtouch freak

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fire69 schreef op 21 november 2003 @ 20:14:
Staat de juiste monitor geselecteerd in je display properties? Als je de gewonen Plug and Play-monitor hebt staan, kan je soms niet hoger.
Waar haal jij dat nou weer vandaan? :?
Plug 'n Play kan elke resolutie aan hoor... Zelfs de hele lage (zoals 320*240)

En de drivers, die 'zeggen' alleen maar tegen Windows, dat ie resolutie X tot en met Z weer mag geven... En zo ook bij de refreshrates.

Dus met een Plug 'n Play monitor moet het ook gewoon werken.
Zeker als het een vrij nieuwe monitor is... (Waar ik van uit ga...)

En mochten de gewone Detonators niet werken:
Kijk dan eens even: hier

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2003 21:04 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Plug 'n Play kan elke resolutie aan hoor... Zelfs de hele lage (zoals 320*240)
Het idee van een Plug-n-Play monitordriver is dat de driver van de videokaart de monitor 'vraagt' welke resoluties allemaal ondersteund worden. In 99% van de gevallen werkt dit heel mooi, maar in die resterende 1% werkt het niet en krijgt de driver niet de juiste modi door (of interpreteert deze verkeerd), waardoor je als gebruiker niet alle mogelijke resoluties kan kiezen.

Wat ik in deze situatie zou proberen:
1. Kies ipv een plug-n-play monitor een monitortype waarvan je weet dat het (ongeveer) dezelfde modi/refreshrates aankan als je eigen monitor. Je kan ook even kijken of Adi toevallig drivers voor jouw type monitor aanbiedt.
2. Installeer nieuwere drivers voor je VGA kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag blijk toch aan de drivers. Ik heb nu volgens mij de nieuwste als het goed is, 52.16. Het probleem van de resoluties is nu wel opgelost.
Maar nu kan ik niet meer naar het tabblab van GeForce5900 om sommige opties te wijzigen zoals vSync enz. Dan staat er: Onherstelbare fout.

Verwijderd

dan heb je de drivers niet goed geinstalleerd, je moet de oude verwijderen uit apparaatbeheer, rebooten en dan de nieuwe installeren.
En voor die Adi Provista moet je Plug and Play-monitor kiezen, heb zelf de 15 inch versie
Pagina: 1