Toon posts:

Netwerk wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Heb zojuist een cross-cable van 15meter gekocht. Heb nu ADSL die binnekomt in het huis, en gaat naar modem die aan PC1 hangt. Zo was het dus, zoals bij de meeste wel zal zijn :) Nu heb ik nieuwe pc, en wil die daaraan hangen. Ik heb op nieuwe ASUS a7n8x Deluxe en op oude ECS K7S5A.

Ik doe gewoon die cross cable aan de 2pc's, en de netwerkkabel wordt herkend. Doe ik op PC1 command dan ipconfig krijg ik ip-adres van LAN met subnetmasker, en dan nog de gewone gegevens van ADSL enzo. Doe ik dat boven krijg ik dat ook, een ander ip-adres, maar zelfde eerste 6cijfers, en zelfde subnetmasker, dus dat is goed. Maar als ik dan wil pingen, zegt hij altijd time-out. Bij alle twee.

Heb al veel zitten zoeken, maar nog niets gevonden. Volgens mij doe ik iets dom fout.....

Als ik hier gewoon naar configuratie scherm ga, staat daar die SIS900 ethernet, met ip-adres enzi, en dat hij aanstaat, en voor hoelang enzo, alleen staat er dat hij al zoveeeeeel gestuurd heeft, maar niets ontvangen.

Ge ik naar nieuwe pc, staat daar iets van een brug, Nvidia LAN en 1934LAN. Bij die laatste twee staat er geen ip-adres ofzo bij, alleen dat aangesloten is, maar bij die brug, staat wel ip-adres enzo bij, en oelang hij aanstaat, en dat hij al zoveeeel verzonden heeft, maar nog niets ontvangen.

Wat doe ik fout??? Plz help

edit: ik denk dat ik wat te vlug ben :X Er staat overal wel bij ontvangen, maar gewoon de helft van verstuurd. Maar pingen wil maar steeds niet lukken. Naar eigen wel, maar naar andere pc komt er op: time out.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:00 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vraag me af of die brug wel helemaal de bedoeling is. Wat voor IP adressen heb je gebruikt voor je LAN? En staan de beide netwerkkaarten wel op de zelfde snelheid/duplex mode ingesteld (dit kun je via apparaatbeheer checken).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
je zegt dat de eerste zes cijfers hetzelfde zijn, staat het subnetmasker dan wel op 255.255.0.0? Meestal is die 255.255.255.0, maar dat zou in dit geval niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
jaja hoor, de twee ip-adressen, de eerste 6cijfers zijn hetzelfde. en subnetmasker is bij alle 2 255.255.0.0

Snelhied is niet etzelfde, PC1= 100Mbit/s, PC2 is 400Mbit/sec. kan dit kwaad :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:02 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen neem de FAQ even door en dan met name dit gedeelte.
Hoe deel ik Internet ? :Y)

Geef es schematisch weer hoe je alles tot nu to heb geconfigureerd
Zo is het bij jouw thuis geregeld (denk ik)

modem --straight-- PC --crosslink-- PC2

PC
Deze pc heeft 2 netwerkkaarten. 1 is aangelosten op mijn modem en de 2de netwerkkaart is verbonden met een crosslink naar PC2.

De eerste netwerkkaart heeft DHCP. Hier moet alleen een vinkje worden neergezet bij ICS (Internet Conncetion Sharing).
De tweede netwerkkaart heeft als IP 192.168.0.1 Subnetmask 255.255.255.0 . De rest staat niet ingevuld

PC2
De netwerkkaart kan als DHCP worden ingesteld of met een static IP adres. Wanneer je static gebruikt zou ik het volgende IP gebruiken 192.168.0.2 als Subnetmask moet je weer 255.255.255.0 . Als Gateway en DNS Server vul je hier 192.168.0.1 in.

Dit zou gewoon moeten werken. Als je hierna nog niet kunt pingen moet je even verder proberen. O-)

[ Voor 79% gewijzigd door Kickasz op 21-11-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Srry, weer foute gegevens :?

Er staat bij PC2: MAC-brugminipoort en dan LAN-verbinding en dan 1934.

Bij brugminipoort staat ip-adres, oelang online al, zoveel ontvangen, zoveel verstuurd...........

Bij LAN-verbinding staat oelang online al, zoveel verstuurt zoveel ontvangen,.... (is wel minder al brug) Maar dan staat bij ip-adres enzo: Niet beschikbaar

en bij 1934 staat niets (maar wel aangesloten)

Update: Heb wat verandert, en heb nu gewoon op pc1:

SIS 900 Lan-verbinding ingeschakeld. Als je dubbelklikt: status verbonden, duur: 10:50, snelheid: 100,0Mbps, verzonden: 94, ontvangen:5
adrestype: automatisch persoonlijk adres. ip-adres: xxx.xxx.xxx.xxx subnetmasker: 255.255.0.0

PC2:

Niet meer die brug ofzo. Gewoon LAN-verbinding ingeschakeld. Als je dubbelklikt: Status verbonden, duur: 5:01 Snelheid: 100,0Mbps, verzonden: 52, ontvangen: 1.
adrestype: automatisch persoonlijk adres. ip-adres: xxx.xxx.xxx.xxx
subnetmasker: 255.255.0.0

en de ip-adressen zijn juist, want eerste 6cijfers zijn hetzelfde.

Wat nu wel is, dat ik dus restart had op PC2, en dan ineens gaf msn aan dat ik verbinding met het internet had gemaakt, en dat ik .net paspoord kon doen ofzo.

Maar kan nog steeds alleen maar naar eigen pinge, naar andere pc: time-out tijdens opdracht

edit: Ik heb op PC1 geen 2netwerkkaarten, is ADSL USB :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:29 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kies je voor je LAN verbiding wel 192.168.0.* of 10.* adressen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
heb nu iets gevonden:

Heb handmatig ingesteld. PC1 is 192.168.0.1 en subnetmasker: 255.255.255.0
PC2 is 192.168.0.2 en subnetmasker: 255.255.255.0

Maar als ik wil pingen van 192.168.0.1 naar de 02 komt er op: time-out (en omgekeerd)

:?

edit: en hoe zet ik nu aan dat ik met PC2 op internet kan??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
yes, er komt vordering in: Heb ADSL op gedeeld enzo kunnen zetten, en dat andere pc's in netwerk op internet kunnen enzo....

EN, kan van PC1 naar PC2 pingen >:) Eindelijk, maar nog niet van PC2 naar PC1 :'(

edit: srry, juist gezien dat ik opnieuw ge-reply'ed heb ipv edit O+

edit2: Nu restart ik gewoon PC2, nu kan ik niet meer pingen van Pc1 :( En het is allemaal notans etzelfde gebleven :( pffff

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 21:00 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je je Gateway ingevuld bij PC2 wil nog wel eens helpen namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat wou ik juist vragen. Als je de instellingen opvraagt, stata daar gewoon het ip-adres en subnetmasker. En dan staat er nog leeg: standaardgateway, DNS-server, WINS-server. Wat moet daar inkomen?? Hoe verander ik dat allemaal?

Heb nu op pc2 DNS-server 192.168.0.1 Is dit juist? Mouwja, verandert niets aan de zaak. Wat moet ik nu toch doen?? :( Volgens mij is het iets heels dom, maarja, wat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 21:22 ]

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je Windows XP hebt, kun je in jouw geval het beste die Internet Connection Sharing Wizard (o.i.d.) doen, als je je ADSL weer werkend hebt, die maakt dan een diskette waarmee de andere computer ook wordt ingesteld.

Dat werkt bijna altijd meteen.

Anders handmatig, op de ene 192.168.1.1 en op de andere 192.168.1.2 met netmasks 255.255.255.0 en op 192.168.1.2 de gateway instellen op 192.168.1.1. Vervolgens op 192.168.1.1 (met ADSL) bij ADSL de Connection Sharing aanzetten.

Dat zou ook moeten werken.

Eerst pingen, dan kijken of je op internet kan en je DNS goed staat ingesteld. Is dat niet zo, vul je op 192.168.1.2 even bij de DNS 192.168.1.1 in.

Dat werkt vaak.

[ Voor 16% gewijzigd door Expander op 21-11-2003 21:33 ]

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
heb nu op pc2 als gateway de 192.168.0.1 ingesteld, maar dan geeft hij ip-conflict met andere pc op netwerk.

edit: ik kan nu wel altijd van PC1 naar PC2 pingen, maar niet omgekeerd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 21:34 ]

Verwijderd

Stel het eens rustig in:
[list]
PC1 (ADSL)
Automatisch/eigen instellingen

PC1 (LAN)
192.168.0.1
255.255.255.0
Geen gateway
DNS: servers van je provider

PC2
192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1 als gateway
DNS: servers van je provider

WINS-server kun je leeg laten, gebruik je niet. Zorg dat je eventuele firewalls uitschakelt tijdens het testen/pingen. Onthoud ook dat Windows XP een ingebouwde firewall heeft, zet deze ook uit.

Als dit allemaal niet werkt kun je dit nog even doorlopen: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik die firewall uit? :? heb het al eens gedaan, maa kan het niet meer vinden waar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:34:
hoe zet ik die firewall uit? :? heb het al eens gedaan, maa kan het niet meer vinden waar
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

En dan de eerste hit. Dit had je zelf in minder tijd kunnen doen dan dat je erover deed die post te tikken.

Verwijderd

Topicstarter
stond al bij alle twee de pc's uit.

Nu heb ik eens de 3COM adapter gebruik ipv die van Nvidia, en die geeft bij test ook aan dat er geen pakages received zijn. En zoals dus ook al daarvoor kon: PC1 kan naar PC2 pingen, maar niet omgekeerd. Als ik dat doe van Pc2 naar PC1 komt er time-out op.

PC1 LAN: 192.168.0.1 subnet: 255.255.255.0 DNS servers van provider.
PC2 LAN: 192.168.0.2 subnet: 255.255.255.0 DNS servers van provider. en gateway 192.168.0.1

Maar toch werkt het niet plz help :(

Verwijderd

Mja, nu zit je met een probleem in je hardware of je TCP/IP-stack. Het eerste lijkt me voor de hand liggend. Check systematisch alle netwerkkaarten en vervang je kabels eens :)

Verwijderd

Topicstarter
is juist nieuwe kabel van de winkel :( één van 15meter. En heb geen anderen

PS: op PC2 pingen naar site's lukt ook niet

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie nu:

PC1--> ADSL USB gewone instellingen, firewall uit, internet delen aan.
PC1--> LAN--> zie hier:

SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-E6-5B-D5-A2
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.238.2.21
195.238.2.22

Maar er staat bij ipconfig /all wel bij Windows IP-configuratie:

Host-naam . . . . . . . . . . . .: koen-tamsyn
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

PC2--> Nvidia LAN ipadres: 192.168.0.2 subnet: 255.255.0.0 Standaardgateway: 192.168.0.1 DNS-servers zelfde als PC1 LAN.

Maar daar staat bij ip-routering: nee, maar voor de rest is het overal hetzelfde.

Zou het aan die ip-routering liggen??

Ik kan van PC1 naar PC2 pingen, maar niet omgekeerd. Kan zelfs op PC2 niet naar site's ofzo pingen, alleen naar zen eigen.

Of ligt het aan die DHCP? Op beide pc's staat nee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 20:01:

Snelhied is niet etzelfde, PC1= 100Mbit/s, PC2 is 400Mbit/sec. kan dit kwaad :?
400Mbit???? Dat lijkt niet op je netwerkkaart maar op je firewire! die staat er namelijk ook tussen!

P.S. Probeer eens de snelheid allebij op 100 te zetten

maar het lijkt echt op je firewire

Verwijderd

Topicstarter
jaja, srry, dat was toen :) Men fire wire staat er wel bij, op 400mbps maar wordt niet gebruikt.

Staat nu bij Nvidia LAN 100Mbps en bij de SIS ook

Verwijderd

ok mooi, maare het is dus nog steeds niet gelukt :s raar ik had zo iets met een draadloos netwerk, ook point 2 point kon alleen ontvangen nix zenden.

Verwijderd

Topicstarter
En wat heb je toen dan gedaan?

Idd, alles staat goed, en PC1 kan perfect naar PC2 pingen, en PC1 is compleet in orde met internet enal.

Maar PC2 kan naar nergens pingen. Altijd time-out :(

Verwijderd

Ik heb toen een wirelessrouter er tussen gegooid, voor jou ook een oplossing om een router te nemen!

Verwijderd

heb je een USB modem?

Verwijderd

Topicstarter
yupz, ADSL USB.

Maar waarom moet ik router kopen als het gewoon hoort te werken?? :? :?

Verwijderd

zowwieso handiger, pc1 hoef jen iet aan te laten staan als je op pc2 wil internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal niet nodig. Heb daar geen geld en plaats voor.

En normaal moet dat gewoon werken :?

LAN-kabel van PC1 naar PC2. PC1 deelt bestanden en internet met PC2.

Dat is al wat ik nodig heb. Daarvoor is het ook gemaakt, het moet werken

edit: Ik kan van Pc1 Perfect pingen naar Pc2. Kan ik dan niet gewoon via command ofzo een bestand doorsturen??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 11:36 ]

Pagina: 1