[W-Lan] Kom niet op eigen internet, wel op 2 andere

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 14:03
Hallo,

Ik heb op marktplaats.nl een w-lan setje gekocht. Een Linksys router met 4p switch en w-lan en een w-lan PCI kaartje. Ik instaleer alles op de tweekde verdieping. Hij ziet de router, maar op internet lukt niet. Heb 3 kwatier alles zitten proberen, maar nog steeds geen internet. Hmm dan verplaats ik alles vast naar boven want daar komt het te staan.

Ik zie reachtonderin de mededeling van "Verbinding met draadloos netwerk". Ik die ipcondig /renew en ik kan op internet !! Ik was blij eindelijk voor elkaar gekregen. Ik vond het alleen vreselijk vaag dat ie het 1 verdieping lager niet doet :? .

Maar de internet verbinding schommelde wel steeds. Dus ik vroeg aan een klasgenootje van mij die redelijk veel van netwerken af weet of hij mischien de verbinding wat kan beter kan krijgen.

Hij komst zo hier loop naar de computer. Staat daar weer de mededeling 2 beschikbare draadloze netwerkverbinding. Hij opent het zo staat er linksys (die van mij) en AlmereWireless ne op die 2de zit ik dus op internet. eerst lagen me vriend en ik in een deuk, dat we gewoon in het netwerk van de buren (of omgeving) zitten en op hun internet verbinding. maar we hadden geen toegang tot het netwerk. Die vriend van me die probeert het instellen dat we gewoon op mijn internet verbinding kunnen internetten. Maar het lukt maar en het lukt maar niet. We hebben echt van alles geprobeerd. de web-settings verandrt opnieuw driver gedownload en geinstaleerd. Echt alles. Later op de dag komt er ook nog een 3 draadloze verbinding beschikbaar, genaamd SMC.

Maar het lukt nu dus nog steeds niet om op mijn eigen w-lan te komen. En dit wil ik natuurlijk wel. Weet iemand hoe ik het moet instellen of heeft emand vaker hier problemen mee gehad ?

BTW: Ik doe binnekort (als ik op mijn eigen internet verbinding kan internetten0) een briefje door de brievenbus bij het hele blok, om te vragen van wie dit w-lan is.

EDIT: ik heb ook nog een hel tijd geprobeert berichten te sturen naar diegen van wie AlmereWireless is. Ik heb net een mail van hem terug gehad. En ik ga morgen naar hem toe. om te vragen hoe hij het heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 21-11-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarschijnlijk een open deur. Maar je hebt het setje gekocht op marktplaats. Heb je hem volledig gereset. Zodat er geen enkele webkey meer in zit. Je kunt vaak het beste beginnen met alle beveiliging uit en broadcast (duidelijke naam) aan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 00:23:
Waarschijnlijk een open deur. Maar je hebt het setje gekocht op marktplaats. Heb je hem volledig gereset. Zodat er geen enkele webkey meer in zit. Je kunt vaak het beste beginnen met alle beveiliging uit en broadcast (duidelijke naam) aan.
Ik heb hem ook nog een paar keer gereset.

Maar bij het instaleren van de PCI-kaart gaf ie de mededeling dat we moesten instellen dat we automatisch een DHCP server krijgen toegeven. Dat hadden we gedaan, maar hij blijft de melding geven. Nu heb ik vanacht ff de "User Guide" gelezen over het stuk van DHCP. En dar staat, als je al een DHCP server hebt meot ie op disable en neit dna op enable. En hij staat op enable. Maar volgens hebben we al een DHCP server, we hebben chello.

MAar ik kan nu niet bij die computer komen aangezien me broertje daar slaapt en ziek is. ik ben vandaag weg, maar als ik terug ben zal ik het proberen. En dan zal hier een bericht postne of het is gleukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Is de modem van chello ook een DHCP server? Je moet niet de DHCP van chelle gebruiken want dat kan niet.

Maar kun je wel de router pingen en inloggen via de laptop. Ik bedoel dus de router c.q. accespoint volledig loshalen van je netwerk. Dan kijken of je via de laptop wireless verbinding hebt de de router (pingen, inloggen ect).

Indien dat werkt ligt het in elk geval niet aan je wireless netwerk.
Dan blijft de router funktie over.

Je hebt een modem van chello. Heeft id een eigen IP of fungeert die als Bridge? Indien dat eerste moet je de modem als gateway in je router instellen. Indien als bridge, moet je het mac-adres van je netwerkkaart klonen die nu aan je modem hangt. Die invoeren in de router.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 13:26:
Is de modem van chello ook een DHCP server? Je moet niet de DHCP van chelle gebruiken want dat kan niet.

Maar kun je wel de router pingen en inloggen via de laptop. Ik bedoel dus de router c.q. accespoint volledig loshalen van je netwerk. Dan kijken of je via de laptop wireless verbinding hebt de de router (pingen, inloggen ect).

Indien dat werkt ligt het in elk geval niet aan je wireless netwerk.
Dan blijft de router funktie over.

Je hebt een modem van chello. Heeft id een eigen IP of fungeert die als Bridge? Indien dat eerste moet je de modem als gateway in je router instellen. Indien als bridge, moet je het mac-adres van je netwerkkaart klonen die nu aan je modem hangt. Die invoeren in de router.
Ik heb wel internet. En ik heb een router met INGEBOUWD accespoint. Het gaat als volgt:

Chello modem==>Sweex router==>Linksys w-lan router==> Mijn computer.

Dus ik heb niet te klonen.

Ik kom ook niet op mijn netwerk. Maar ik zla zometeen weer wat proberen. Ik ben nog niet op de ocmp met w-lan PCI kaart geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, maar je sweex is de router voor internet. Waarschijnlijk heeft die ook DHCP. Ik gok dat je je syslink via je WAN-poort aan je sweex hebt zitten. En dan kom je je netwerk NIET op, omdat het dan eigenlijk een soort subnetwerk is.

Maar los daarvan.
Zet broadcast aan -> eigen naam
Zet wep en alle die shit uit -> dus geen enkele beveiliging.
Zet DHCP server in de Linksys aan.
Zet de kaart op automatisch.

Krijg je nu verbinding met je syslink. Kun je erop inloggen? Ja? Dan is met je wireless config niets mis.

Echter nu wil je internetten. Dan moet de syslink alleen op accespoint staan de de router c.q. gatewayfunkties uitzetten. Immers je routered reeds via de sweex router. Nadat je die funkties hebt uitgezet, sluit je via een de LAN poort van de Linksys deze aan op de sweex NIET via de wan poort. Zorg ervoor dat de Linksys een ip nummer heeft (indien hij dat nodig heeft) die in de range van de router zit.

Indien al je instellingen nu kloppen de syslink als accespoint geinstalleerd is, krijgt je computer c.q. laptop zijn IP nummer van de sweexrouter.

Je kunt ook in de Sweex alle router funkties uitschakelen en die als switch gebruiken. Dat zou mijn voorkeur hebben. De routerfunkties van de Linksys zijn beter als die van de sweex.

Het moet mogelijk zijn om de sweex en linksys beide als router te gebruiken. Echter dan maak je eigenlijk 2 subnetwerken waarbij de linksys als router/bridge tussen de 2 subnetten fungeert. Dat is veel lastiger te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 18:32:
Ja, maar je sweex is de router voor internet. Waarschijnlijk heeft die ook DHCP. Ik gok dat je je syslink via je WAN-poort aan je sweex hebt zitten. En dan kom je je netwerk NIET op, omdat het dan eigenlijk een soort subnetwerk is.

Op welke poort moet ik hem dan zetten ?

Maar los daarvan.
Zet broadcast aan -> eigen naam Wat is dat ? bedoel je SSID ?
Zet wep en alle die shit uit -> dus geen enkele beveiliging. Gedaan
Zet DHCP server in de Linksys aan. Gedaan
Zet de kaart op automatisch. gedaan

Krijg je nu verbinding met je syslink. Kun je erop inloggen? Ja? Nee, ik ben wel wat verder dan eerst. Want van de verbinding van me buurman staat er bij de configuratie een submaster adres enzo, en dat ag ik bij m'n eigen connectie niet. En nu weer wel. Maar ik kan niet op het netwerk komen. Want mijn computer is ook op de Linksys router aangesloten. En hij krijgt ook geen IP :(
Dan is met je wireless config niets mis.

Echter nu wil je internetten. Dan moet de syslink alleen op accespoint staan de de router c.q. gatewayfunkties uitzetten. Immers je routered reeds via de sweex router. Nadat je die funkties hebt uitgezet, sluit je via een de LAN poort van de Linksys deze aan op de sweex NIET via de wan poort. Zorg ervoor dat de Linksys een ip nummer heeft (indien hij dat nodig heeft) die in de range van de router zit.
Maar moet ie op Gateway of op router staan ?

Indien al je instellingen nu kloppen de syslink als accespoint geinstalleerd is, krijgt je computer c.q. laptop zijn IP nummer van de sweexrouter.

Je kunt ook in de Sweex alle router funkties uitschakelen en die als switch gebruiken. Dat zou mijn voorkeur hebben. De routerfunkties van de Linksys zijn beter als die van de sweex.
Binnenkort, gaik de router naast de meter kast hangen. de sweex router als switch gebruiken. En de PCI kaart in een server doen en als 2de accespoint gebruiken

Het moet mogelijk zijn om de sweex en linksys beide als router te gebruiken. Echter dan maak je eigenlijk 2 subnetwerken waarbij de linksys als router/bridge tussen de 2 subnetten fungeert. Dat is veel lastiger te realiseren.
Alvast bedankt voor de moeite :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 22-11-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Rubie-The-Sysop schreef op 22 november 2003 @ 22:00:
Op welke poort moet ik hem dan zetten ?
Gewoon via de lan poort, niet via de uplink poort

En Ja ik bedoel SSID, maar met een duidelijke eigen naam.
Dat van die DHCP server aan, bedoelde ik wel met de kabel van naar de sweex uit. Immers die heeft ook een DHCP server. En dan heb je er twee, dus trek even de kabel naar de sweex eruit. Kun je dan, met de aparte naam die je in je SSID hebt ingevuld de router pingen. Nee. Probeer het dan met de router een vast IP te geven en ook je netwerkkaart. Kun je dan pingen? Belangrijk nog steeds dat je niet verbonden bent met je sweex. Het gaat er vooral om om de communicatie tussen je router en je laptop in orde te krijgen. Pas als je via je laptop in je router kunt inloggen (tenzij dit vanwege beveiliging niet kan, sommige routers mogen niet via w-lan geconfigureerd worden), de volgende stap.

Dus geef even aan hoever je daarmee komt.
Dus ziet je kaart je accespoint (te herkennen aan je ssid)
Wat is dan je ontvangstwaarde -> Netstumbler downloaden!
Kun je dan het AP pingen -> je ingestelde IP adres

Zie je wel je AP -> zorg dan dat die voor windows je voorkeur is.

Dus laat even weten hoever je hier komt.
Nee, ik ben wel wat verder dan eerst. Want van de verbinding van me buurman staat er bij de configuratie een submaster adres enzo, en dat ag ik bij m'n eigen connectie niet. En nu weer wel. Maar ik kan niet op het netwerk komen. Want mijn computer is ook op de Linksys router aangesloten. En hij krijgt ook geen ip
Staat de DHCP server dan wel aan. Nogmaals gooi even de link met de sweex los!
Maar moet ie op Gateway of op router staan ?
Router! Gateway moet uitstaan. Maar dat is pas de laatste stap.

Pas als je je netwerkje met de pc en wirelesslaptop aan de gang hebt ga je de sweex weer aankoppelen. Echter zoals ik al meldde niet op de wan, maar op een lan poort van de syslink. De volgende stap is dan het het uitschakelen van de DHCP op de syslink. Hij moet de DHCP request doorsturen naar de sweex. Zorg er dan ook voor dat de syslink een ip adres heeft in dezelfde range als de sweex.

Nu zou het moeten werken. Immers de router werkt nu als switch voor de bedraade pc's en als accespoint voor de laptop. Hij route niet. de sweex handeld alle request af.

Maar focus eerst op het in orde krijgen van de communicatie tussen de syslink en de laptop. Dat gaat het beste met alle kabels eruit zodat er geen verwarring met de sweex kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 22 november 2003 @ 22:29:
[...]

Gewoon via de lan poort, niet via de uplink poort

En Ja ik bedoel SSID, maar met een duidelijke eigen naam.
Dat van die DHCP server aan, bedoelde ik wel met de kabel van naar de sweex uit.

Dus ik moet de linksys router direct op me chello modem aansluiten ?
EDIT: Laat maar ik snap het al. De Linksys router moet los van alles staan behalve mijn PC om dinge nintestellen of te wijzigen.

Immers die heeft ook een DHCP server. En dan heb je er twee, dus trek even de kabel naar de sweex eruit. Kun je dan, met de aparte naam die je in je SSID hebt ingevuld de router pingen. Dus "ping SSID-naam"Nee. Probeer het dan met de router een vast IP te geven en ook je netwerkkaart. Kun je dan pingen? Belangrijk nog steeds dat je niet verbonden bent met je sweex. Het gaat er vooral om om de communicatie tussen je router en je laptopIk heb een PCI kaart en geen PMCIA kaar dus het is computer(maakt niet veel uit maar toch) in orde te krijgen. Pas als je via je laptop in je router kunt inloggen (tenzij dit vanwege beveiliging niet kan, sommige routers mogen niet via w-lan geconfigureerd worden), de volgende stap.

Dus geef even aan hoever je daarmee komt.
Dus ziet je kaart je accespoint (te herkennen aan je ssid)Dat doet ie al
Wat is dan je ontvangstwaarde -> Netstumbler downloaden! Verbindings sterkte is goed, maar ik download toch maar dat progie
Kun je dan het AP pingen -> je ingestelde IP adres

Zie je wel je AP -> zorg dan dat die voor windows je voorkeur is.Al ingesteld

Dus laat even weten hoever je hier komt.

[...]

Staat de DHCP server dan wel aan.Ja nogmaals gooi even de link met de sweex los!

[...]

Router! Gateway moet uitstaan. Maar dat is pas de laatste stap.

Pas als je je netwerkje met de pc en wirelesslaptop aan de gang hebt ga je de sweex weer aankoppelen. Echter zoals ik al meldde niet op de wan, maar op een lan poort van de linksys. De volgende stap is dan het het uitschakelen van de DHCP op de syslink. Hij moet de DHCP request doorsturen naar de sweex. Zorg er dan ook voor dat de syslink een ip adres heeft in dezelfde range als de sweex.

Nu zou het moeten werken. Immers de router werkt nu als switch voor de bedraade pc's en als accespoint voor de laptop. Hij route niet. de sweex handeld alle request af.

Maar focus eerst op het in orde krijgen van de communicatie tussen de linksys en de w-lan computer.Dat gaat het beste met alle kabels eruit zodat er geen verwarring met de sweex kan ontstaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 23-11-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, ping "ip adres van je router!!!". Het ip nummer dat je intikt om in te loggen op je syslink, is dus ook het ip wat je pingt vanaf je pc. Dit is het ip adres dat je in het setup scherm van je router ziet staan.

Je kunt niet naar een SSID naam pingen. Echter hieruit begrijp ik dus dat hij je SSID naam die je hebt ingevuld wel ziet in je wireless config. Hij ziet dus het accesspunt wel.

Kun je het IP adres van die router pingen?

En als je via start->uitvoeren->cmd het command venster opent en daar ipconfig doet, wat krijg je dan?

Gebruik je trouwens de software die je bij de kaart gekregen hebt of die van de Windows? Probeer anders alleen de standaard windows drivers is.

En je hebt toch geen filteren op mac-adres aanstaan he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 23 november 2003 @ 02:18:
Nee, ping "ip adres van je router!!!". Het ip nummer dat je intikt om in te loggen op je syslink, is dus ook het ip wat je pingt vanaf je pc. Dit is het ip adres dat je in het setup scherm van je router ziet staan.

Ik kan niet pingen doelhost is onbereikbaar

Je kunt niet naar een SSID naam pingen. Echter hieruit begrijp ik dus dat hij je SSID naam die je hebt ingevuld wel ziet in je wireless config. Hij ziet dus het accesspunt wel.

Kun je het IP adres van die router pingen? Nee, doelhost onbereikbaar

En als je via start->uitvoeren->cmd het command venster opent en daar ipconfig doet, wat krijg je dan?

IP 196.254.188.166
Subnetmasker 255.255.0.0

Gebruik je trouwens de software die je bij de kaart gekregen hebt of die van de Windows? Probeer anders alleen de standaard windows drivers is.

Die goze van wie ik het kocht had er geen CD bij dus ik heb het hele zooitje van internet gedownload. En windows vraagt naar de driver.

En je hebt toch geen filteren op mac-adres aanstaan he!!Nee daar heb ik ook al naar gekeken
Ik zit nu in de configuratie in me swee router te kijken en daar staat DHCP enable moet ik daar nog iets aan veranderen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 23-11-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

probeer anders eerst eens alles wired voor elkaar te kijken en daarna over te gaan op wireless. Als je zeker weet dat alles wired wel goed werkt kun je die factor uitschakelen. Daarna kun je je gaan concentreren op het wireless deel van het verhaal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Rubie-The-Sysop schreef op 23 november 2003 @ 11:44:
IP 196.254.188.166
Subnetmasker 255.255.0.0
Tja, hier zie je dus al dat het IP adres niet klopt. Voer eens zelf een adres in dezelfde range als de router.
Die gozer van wie ik het kocht had er geen CD bij dus ik heb het hele zooitje van internet gedownload. En windows vraagt naar de driver.
Welke windows versie heb je?
Ik zit nu in de configuratie in me swee router te kijken en daar staat DHCP enable moet ik daar nog iets aan veranderen ?
Nee, hou even die sweex los van je syslink. Probeer even alleen een wired netwerkje op te zetten met de syslink. Krijg je via de kabel een IP adres? Zoje welk adres dan? Kun je via de kabel de router pingen? Wat is dan de uitvoer van het ipconfig? Wat zijn je instellingen van je wired netwerkkaart.

Dan wireless erbij

EN DAN PAS de sweex en internet. (maar voorlopig dit gewoon vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
CAP-Team schreef op 23 november 2003 @ 12:11:
probeer anders eerst eens alles wired voor elkaar te kijken en daarna over te gaan op wireless. Als je zeker weet dat alles wired wel goed werkt kun je die factor uitschakelen. Daarna kun je je gaan concentreren op het wireless deel van het verhaal.
Wired doet alles het. Als goed heel het topic had gelezen dat hed je geziend dat mijn computer ook op de Linksys router is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En wat krijg je als je bij wired ipconfig /all doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 23 november 2003 @ 12:37:
[...]

Tja, hier zie je dus al dat het IP adres niet klopt. Voer eens zelf een adres in dezelfde range als de router.

Van de linksys neem ik aan

[...]

Welke windows versie heb je

Windows XP Pro
Ik zit nu in de configuratie in me swee router te kijken en daar staat DHCP enable moet ik daar nog iets aan veranderen ?[/quote]

Nee, hou even die sweex los van je syslink.

Maar af en toe moet ik hem wel aansluiten andrs kom ik niet op internet. En als ik hem verbind met de sweex en o prouter zet heb ik ook geen internet.

Probeer even alleen een wired netwerkje op te zetten met de syslink.

Dus del inksys router verbinden met me Chello modem en met mijn computer ?

Krijg je via de kabel een IP adres? Zoje welk adres dan? Kun je via de kabel de router pingen? Wat is dan de uitvoer van het ipconfig? Wat zijn je instellingen van je wired netwerkkaart.

Dan wireless erbij

EN DAN PAS de sweex en internet. (maar voorlopig dit gewoon vergeten).[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Cyberpope schreef op 23 november 2003 @ 12:46:
En wat krijg je als je bij wired ipconfig /all doet.
En redelijk lang bericht. Maar nix over wireless.

Mag ik mischien je mail dan mail ik het screenshot ervan. Ofn og beter voeg me toe op MSN sysopje AT chello.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.graafland1/ipconfig.bmp

Dit is van mij computer waar ik op zit.

Maar hoe zou jij het willen. ik bedoel op welke plaats wil jij welk apparaat hebben ? Ik zal ff korte omschrijving geven.

Begane grond. Chello modem, gaat met ene UTP kabel nrr de 1ste verdieping. dsaar staat nu 1 draad computer (welk apparaat wil jij hier om het i-net te verdelen ?) dan gaat er kabel naar mijn kamer op zolder. (hier kan eventueel ook een apparaat komen te staan) en ook op de zolder staatm ijn broertje zijn computer.

Alleen als ik de Linksys router meteen op de chello modem aansluit en router kies dan heb ik geen internet ook als ik hem aansluit op me sweex router dan heb ik ook gee ninternet (mijn computer dan die is aangelsotne op de Linksys router.)

Ik denk dat het makkelijker is, als ik netmeeting op mijn computer ff instaleer. Extern beruablad gebeuren. Dan kan jij mijn computer overnemen. Zo kan je ook bij de router instellen. En dan zal ik bij de w-lan comp nog een wired PCI kaartje doen. Dan kan je weer via mijn computer de besturing ervan overnemen. En dan kan je eventueel met berichten op het scherm tegen mij zeggen of ik nog iets moet veranderen zoals sweex router op andere plaats, andere poort enz Contact me @ MSN sysopje@chello.nl

[ Voor 86% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 23-11-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Ik denk dat het het makkelijkst is als je 1 router vervangt voor een switch of een hubje. (als je die hebt tenminste)

Want nu weet je niet 100% zeker waar het probleem precies zit..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sorry, maar je pc overnemen gaat me iets te ver. Heb ik ook verlopig geen tijd voor. Ga komend weekend verhuizen en heb daarna dus geen breedband internet meer, dus zal het voorlopig niet aan de orde zijn. (moeten afkicken van GoT voor een maandje of 2).

Maar mijn vraag aan jou is nu: Wat wil je als eerste opgelost hebben. Dat je met je wireless er niet uitkomt of niet op internet?

Voor dat laatste is je de oplossing al redelijk gegeven. Is dat IPconfig verhaal nu van een pc die achter die syslink hangt of achter je sweex. Indien het laatste, waarvan ik uitga omdat je op internet net zit, moet je in de syslink het volgende instellen:

IP adres: 192.168.1.123
DHCP-server : uit
DNS-server : leeg
WAN-settings : leeg
Bij router settings: alles leeg en op disabled / no
default gateway: 192.168.1.1

(hoewel ik niet snap dat DNS-server op 192.168.2.1 staat)

Dan via een lan-poort (niet de wan-poort) een straigt kabel tussen de sweex en de syslink.
Dan moet je kijken of je wired PC een ip krijgt van de sweex. Zoja kun je waarschijnlijk internet op.

Pagina: 1