Toon posts:

Foto maken van je hele kamer bijv.

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje moeilijk uit te leggen, want ik weet niet echt hoe het heet, en heb het ook niet met de search kunnen vinden.
Wat ik dus wil is met foto's van de muren van mijn kamer, 1 foto maken waar alles aan elkaar geplakt is.
Beetje duidelijk?
Misschien is het makkelijk in de search te vinden, maar ik weet niet hoe dat heet.
Kan iemand mij helpen?

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:42

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Volgens mij bedoel je een 360 graden panorama foto maken?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
Pazzi schreef op 21 november 2003 @ 18:56:
Volgens mij bedoel je een 360 graden panorama foto maken?
Inderdaad! dat bedoel ik!
Ik zal ff zoeken met de search.

Verwijderd

Panorama shot? Sommige cams hebben een modus daarvoor, moet je foto's maken (liefst met statief) rondom en dan aan elkaar plakken met Ulead Cool 360 o.i.d.

Verwijderd

Hier is op een gegeven moment een soort rage van ontstaan nadat het in de ComputerTotaal (toch?) had gestaan. Er moet wel iets te vinden zijn als je op "panorama" zoekt.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

1. Je kan met een digitaal fototoestel de foto's trekken.
Liefst één met een schermpje om nauwkeuriger te kunnen werken.

(Ik gebruik een Canon PowerShot Pro 90 IS
want die heeft een speciale instelling hiervoor
met preview en foto-overlappings op het LCD-scherm)

2. En dan gebruik je een tooltje (bv Canon PhotoStitch) die de foto's samenvoegt
en waarbij je ze kan bewaren als JPG of QuickTime VR
(ideaal voor interactieve 360° rotaties op het web).

3. Een voorbeeldje van een zelfgemaakte 360° view (QuickTime VR): klik

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Om mooie panormafoto's te maken, zorg je voor een statief, met hulpstuk voor tussen camera en statie, zo hulpstuk kan je simpel zelf maken met een stuk metalen plaatje. Boort een gaatje in het plaatje aan een eind. Die zet je op het statief. Aan het ander kant zet je de camera erop, dan zorg je dat de stand waaruit je fotografeert op de as staat, nu weet je waar het ander gaatje moet komen op het plaatje.

het mooiste is nog met een fisheye fotograveren. heb je aan 2 plaatjes genoeg.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

lol, ik dacht dat je dit bedoelde:

verschillende fotos maken van bepaalde delen en daar een geheel van maken ;).

hadden ze laatst een reclame van over imode dat die gozer z'n vriendin compleet had :D

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je hebt geen panoramafunctie nodig om een pano-foto te maken van je kamer.
Tenminste, dat gebruikte ik niet meer.

Een statief is wel belangrijk. Ik gebruikte geen hulpstuk daarvoor, gewoon statief midden in de kamer. Op m'n statief heb ik draaischijf met markeringen. Deze draaide ik steeds een markering verder. Op een gegeven moment heb ik 26 foto's met zo'n 70% overlap.

Deze liet ik mijn panoramatooltje aan elkaar plakken en ik heb een panorama. Ik had van mijn oude kamer en woonkamer een panorama gemaakt ter herinnering. Ik wil deze echter niet plaatsen wegens privacy.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of bedoel je een foto via een visseoog? 1 foto waar alles op staat, dus met het dak in het midden, en de wanden aan de randen van de foto?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het echt nodig om 70% overlap per foto te hebben, athlonkmf? Ik deed dat meestal met een paar procent (10% ofzo) en daar kon Photostitch van Canon wel wat mee. Belangrijk is wel dat je de belichting constant houdt, want anders zie je overgangen in de foto's.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kmf
  • Niet online

kmf

Grrrrrene schreef op 21 november 2003 @ 23:26:
Is het echt nodig om 70% overlap per foto te hebben, athlonkmf? Ik deed dat meestal met een paar procent (10% ofzo) en daar kon Photostitch van Canon wel wat mee. Belangrijk is wel dat je de belichting constant houdt, want anders zie je overgangen in de foto's.
Hoe meer overlap hoe mooier de foto uit komt te zien heb ik gemerkt. En hoe meer je zelf ook kan bewerken. Maar eigenlijk is het 70% omdat ik gewoon een 26-voudige schaalverdeling op m'n statief heb, waardoor ik 26 foto's kan maken en meestal is dat 70% of meer overlap. En in combinatie met jouw pano-prog heb je ook meer kans om een overeenkomst aan te kunnen geven zodat de berekingen nog nauwkeuriger uit komen te zien. Dit is zeer belangrijk bij foto's waar je maar beperkt ruimte hebt. Dus in een kamer.

Qua belichting is het zeker ook belangrijk. Daarom is manual stand een must (dat is eigenlijk wat de pano-functie aan meerwaarde heeft. Alle instellingen van de eerste foto wordt aangehouden voor de rest van de serie)

En als je echt mooie panorama's wilt maken, dan is Photostitch veel te beperkt. Ik gebruik Panavue hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 21-11-2003 23:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben er ook nog nooit serieus mee bezig geweest, ooit 2 keer geprobeerd en die werden aardig, meer niet. 'k Zal Panavue 's downloaden (als dat freeware is dan) en achter de hand houden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 00:25:
Panorama is het mooist... Maar het gaat hier meer over de foto's dan dat ze gepost worden, dus ik post bij deze even géén panormafoto's. Let niet op de zooi. Kamers zijn pas verbouwd, slaapkamer moet nog aangekleed (posters enzo) en techniekhok moet nog afgewerkt (kabels wegwerken enzo), maar hierbij alvast een preview.: [afbeelding]
Ehm.. ik denk dat deze topic in eerste instantie was bedoeld om informatie te winnen en niet om te koekeloeren in andermans kamertjes ;)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zorg wel dat je toestel waterpas staat in x en y richting en het draaipunt recht onder je opnamesensor (van toestel) staat. Hou verder rekening met een continue belichting in de gehele ruimte.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

athlonkmf schreef op 23 november 2003 @ 01:22:
[...]
Ehm.. ik denk dat deze topic in eerste instantie was bedoeld om informatie te winnen en niet om te koekeloeren in andermans kamertjes ;)
Joh, je hebt gelijk. Excuses! Iets te snel gelezen (alleen de topic titel dus...).

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb alle posts met reeksen foto's van kamers verplaatst naar de HK om te voorkomen dat nog meer mensen hun kamer tentoonstellen.

Nogmaals: dit topic is bedoeld om informatie te krijgen. Je kan dit doen door een voorbeeldfoto neer te zetten en niet een complete serie. Zo'n serie foto is ook niet interessant voor het fotoforum en kan beter in de HK worden tentoongesteld.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Op het programma Explorations op de bbc, hadden ze een gozer getoon die een halve cirkel had, met daarop tientalle lenzen en zo maakt ie fotos die je kon zien van alle kanten

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mijn tip:
www.pixaround.com

De lite versie van pixmaker is nog wel te vinden op download sites (die was gratis destijds).

Wise enough to play the fool

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

www.ipix.com

alhoewel dit waarschijnlijk niet helemaal je bedoeling is (kosten).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

realviz gebruik ik.
Niet echt een consumer programma. Voordeel is wel dat je er fantastische resultaten mee kunt bereiken

klik voor voorbeelden even aan de linkerkant op gallery
of bekijk deze even. Echt 360 graden en niet 360 horizontaal.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
teacher schreef op 23 november 2003 @ 12:56:
mijn tip:
www.pixaround.com

De lite versie van pixmaker is nog wel te vinden op download sites (die was gratis destijds).
Ik heb hier hele leuke foto's mee gemaakt. Een echte aanrader. Alleen je moet idd wel een statief gebruiken. Uit losse hand KAN wel, maar is wel lastiger....zeker met het "plakken"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu dus aan het klooien om zo'n foto in elkaar te zetten, maar ik zit met het volgende:
Als ik de foto's schiet, moet ik dat vanaf 1 vaste plek doen? of moet ik de camera (met statief) steeds verzetten?
Ik denk zelf vanaf 1 plek....
Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

kan iemand wat leuke voorbeelden posten?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

er is al een topic voor panorama pics...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1