Toon posts:

breedbeeld televisie via internetshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren Tweakers,

Ik ben van plan een breedbeeld televisie te kopen en viel welhaast stijl achterover van de enorme prijsverschillen tussen 'internetshops' en de gewone winkels van vlees en bloed. Ik ben dan ook geneigd om mijn gebruikelijke electronica-boer de wacht aan te zetten en die 300+ euro verschil te gebruiken om de op 1 januari in te voeren accijnsverhoging op sigaretten te financieren.

De kwaliteit van de tv lijkt me weinig met de winkel te maken te hebben dus dan gaat het alleen om de 'service' maar voor mij belangrijker 'wat te doen als het aparaat onverhoopt "plof" zegt.

Ik wilde dan ook weten hoe die garantie bij deze winkels (in zijn algemeenheid) was. Ik heb van de verschillende shops bij de shop survey gekeken, maar daar was weinig, niet recent of niet relevante (bijv. aankoop van een ander, minder duur product) info aanwezig.

Wat is de gebruikelijke procedure bij een kapotte televisie. Op de website van één van die shops zag ik zelfs dat ik hem dan maar even op moest sturen. :D

Of zoek ik de spreekwoordelijke spijkers op laagwater en moet ik gewoon mijn hollandse zuinigheid de overhand laten nemen en die lage prijs kiezen?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 14:05
Mocht je er niet uitkomen met een webshop heb je ook altijd garantie bij de fabrikant.
Dan kan je daar gewoon direct contact mee opnemen.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Die prijzen van de tv-boer zijn wel zonder afdingen, ik heb gemerkt dat de meeste shops (modern,bcc,expert,s&f,Harense smid en alle andere die ik niet gehad heb ;)) heel erg makkelijk met de prijs omlaag gaan. Bij ons scheelde het toen welgeteld 10-20 euro ivgm de internetshop. Ga eens gewoon een zaterdagmiddag tv-shoppen en speel ze tegen elkaar uit. Zoek een internetshop met gewone winkel en de BCC is al de pineut. (prijs van shop min 25% van het verschil ofzo)

Dit is wel rot voor de echte tv-boeren die wel service, en kennis van zaken hebben, want zij kunnen de tv gewoon niet voor de prijs van de grote jongens leveren, terwijl ze het eigenlijk wel verdienen!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij grote bestellingen kan je bij normale winkel idd korting bedingen, maar bij 1 tv gebeurt dat zelden (ligt natuurlijk ook aan prijs van de tv). Dus wat zandpaddo zegt geloof ik eerlijkgezegd niet zo (en al helemaal niet heel erg makkelijk...) :)

Verder zal de garantie wel via carry-in geregeld zijn, jij moet dus maar zorgen dat de tv weer bij de webwinkel terecht komt. Daarnaast een compleet gebrek aan service, maar dat is (zoals je zelf zegt) iets waarvoor je kiest :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Pollewob schreef op 21 november 2003 @ 21:15:
Dus wat zandpaddo zegt geloof ik eerlijkgezegd niet zo (en al helemaal niet heel erg makkelijk...) :)
Wij gingen eerst naar de harense smid, daar werd ons verteld dat zij toen niet voor die prijs konden leveren, maar deden wel een interessante aanbieding. Toen zijn we doorgegaan naar de Modern, daar was een vrouwtje die tussen neus en lippen doorvroeg waarom die tv duurder was bij hen dan de concurrent. De verkopen zegt zonder te aarzelen of te moeten overleggen, ohw voor die prijs leveren wij hem ook hoor en zelfs iets daaronder. Dus door dat verhaal zijn wij overal langs geweest en hebben de tv uiteindelijk voor 549 gekocht daar die voor 529 in de webshop stond.

Dat "erg makkelijk" was misschien wat aan de lichte kant, (je moet ook goed tegenspelen in dit spelletje) maar daarmee illustreerde ik dat je in een middagje shoppen en vergelijken een hoop voor elkaar krijgt.

En dat de prijzen flexibel zijn wil ik nog onderstrepen door het voorbeeld van de Canon A60. Deze koste bij ene shop (met winkel) veel minder dan bij de bcc en de tweakers kregen hem toch echt voor dat geld. (Zie het grote A60/A70 topic in GT).

scheelt misschien ook dat m'n pa er toen bij was, en die ziet het als sport dat afdingen

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Thuis zijn we tot aanschaf over gegaan van een JVC 32X35 maar dat verschil viel mij ook al op. Bij mediamarkt zijn we uiteindelijk via afdingen het goedkoopst uitgekomen maar nog lang niet in de buurt van de prijzen waarvoor webshops ze aanbieden. Echter voor dat bedrag wouden we zeker zijn van service. (incl meubel en bezorgkosten +extra garantie 1400 euro).

Nu de volgende stap de home cinema set (es7/8/9). Daar ga ik in december eens naar kijken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb van de week de 32p37s besteld via internet omdat de prijs in de winkel zo'n 250 euro hoger is en ik geen zin/tijd heb om een halve dag te moeten shoppen. Nadeel van bestellen via internet is dat je via een koerier je spullen krijgt en die kunnen niet allemaal even duidelijk aangeven op welk moment van de dag ze leveren ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb natuurlijk mijn lokale electronica verkoper al gewezen op dat gigantische prijsverschil (van 40%), en hij wilde er wel 100 euro afhalen, maar dan nog scheelt het 200 euro. Ik vind het niet erg om wat meer bij hem te betalen (zeker gezien de service en het feit dat ik 100% zeker ben dat er geen gezeik is met garanties en reparaties, maar hij kan zo laag haast niet gaan omdat de kans bestaat dat ik het natuurlijk opschepperig tegen die en gene ga rondbazuinen. En er dan mogelijk mensen bij hem komen klagen die 300 euro teveel hebben betaald. Wellicht kan ik een geheimhoudingsverklaring tekenen, ook al heeft ie dan een lagere marge, hij verdient ten minste toch nog wat.

Ik ga er van de week wel weer even langs, want zo'n carry-in regeling vind ik niet zo fijn als ik met dat bakbeest helemaal naar Zwolle moet, om maar een voorbeeld te noemen.

In ieder geval dank voor de reacties tot zover.
Pagina: 1