Toon posts:

Schijf loopt langzaam vol (Xp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is op me C schijf waar ik Xp prof heb geinstaleerd. ik had eerst 1,2 aan vrije geheugen en nu nog maar 444 MB ik heb syteem herstel uit gedaan maar en kwam niet veel bij! Slaapstand staat bij mij ook uit.
ik heb vele topics bezocht maar ik kon geen antwoord vinden op dit probleem een map zogenaamd [files] hij is nu gevuld 777 Mb heb ik gevonden via treesize and stil rising :| Hij vult zich steeds op als ik iets download zoals bij kazaa heb ik opgemerkt
Afbeeldingslocatie: http://users.domaindlx.com/Terr/Battlefield%20clan%20EoF/hulp.JPG
Ik heb al mijn bestande en verborgen bestanden tevoorschijn gehaald maar de map wilt niet tevoorschijn komen :(
Afbeeldingslocatie: http://users.domaindlx.com/Terr/Battlefield%20clan%20EoF/hulp%201.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 21-11-2003 19:26 . Reden: Even iets kleinere screenshots gemaakt ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 18:24:
Hij vult zich steeds op als ik iets download zoals bij kazaa heb ik opgemerkt
Goh, wat een verrassing :+

Hoe dan ook...Heb je ook je Virtuele Geheugen-instellingen nagekeken? (Let erop dat je geheugen niet met je harde schijfruimte verward.)

[edit]
Ik gebruik het programma niet, maar ik weet bijna zeker dat die [Files] de bestanden van de root van de schijf zijn (dus C:\ ) en daar staat, jawel, ook je virtuele geheugen in (pagefile.sys).

[ Voor 23% gewijzigd door DUX op 21-11-2003 18:28 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
ja is hetzelfde

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Of ben je gehackt en loopt er een public ftp op je bak

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 18:10

DkF

Je gebruikt het programma TreeSize, persoonlijk ken ik dit niet, maar volgens mij geeft het de benaming 'Files' aan bestanden die hij niet herkend zoals idd bijvoorbeeld je swapfile ofzo...

Kijk eens met Explorer of er 700 MB in je root staat?

En jawel hoor: een swapfile! Klik er eens met rechts op, wat geeft Explorer dan aan voor grootte (hij rond dan die 786.432 af)...

[ Voor 24% gewijzigd door DkF op 21-11-2003 18:32 ]

• DUX

DUX

DkF schreef op 21 november 2003 @ 18:30:
Je gebruikt het programma TreeSize, persoonlijk ken ik dit niet, maar volgens mij geeft het de benaming 'Files' aan bestanden die hij niet herkend zoals idd bijvoorbeeld je swapfile ofzo...
Kijk eens met Explorer of er 700 MB in je root staat?
Ja, dat is die pagefile.sys, kun je ook zien op z'n tweede (veel te grote IMO) screenshot.

• DkF

DkF

DUX schreef op 21 november 2003 @ 18:32:
[...]

Ja, dat is die pagefile.sys, kun je ook zien op z'n tweede (veel te grote IMO) screenshot.
Net te laat met m'n edit ;)

• DkF

DkF

Nog eens goed gekeken naar die (grote) shots, maar precies alle directories staan in je TreeSize lijst, behalve de bestanden in je root...
Die geeft hij dus aan onder het kopje 'Files'...

Omdat Explorer en TreeSize waarschijnlijk met een andere berekening werken voor de filesize kloppen de "bedragen" niet precies, maar ze komen dicht genoeg in de buurt...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:19

nwagenaar

God, root. What's the differen

In [Files] worden de groottes van de bestanden gegeven op de root van de desbetreffende schijf (voorbeelden : C:\ en D:\) en wat ik denk is dat de pagefile.sys (wordt gebruikt voor het Virtueel Geheugen) inderdaad de "boosdoener" is.

Je zou via de eigenschappen op Deze Computer -> Tabblad Geavanceerd -> Performance (weet de NL benaming niet) -> Knop Instellingen -> Tabblad Geavanceerd -> [Virtueel Geheugen] Knop Veranderen (Change in ENG editie).

Zet de waarde van je virtueel geheugen op vaste waarden (normale norm is geloof ik 4 x intern geheugen). Dit zorgt ook voor minder swapping wanneer het nodig is en kan een kleine performance boost geven (ik zeg kan!) :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• DUX

DUX

4x? Nee joh :)

Bij Win95-Win98 was 2,5x een goede keuze. Nu met XP heb je genoeg aan 1 tot 1,5x

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20
Niet alleen de bestanden in de root vallen onder [Files], iedere map heeft zo'n itempje :)

Dir zijn inderdaad de bestanden die in die map staan.

4x de groote van je fysieke geheugen is onzin, ik zelf zou dan 2 gigabyte aan virtueel geheugen in moeten stellen.
Sommige programma's willen inderdaad per se een virtueel geheugen, maar hoe meer intern geheugen je hebt, hoe kleiner je swapfile in principe kan zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
OKe ik zou effe kijken en wat bedoel je met root in exploor ben de betenkenis effe van kwijt (ik heb 512 aan geheugen) hij staat nu op 250 min en 500 maximaal virtule geheugen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 19:08 ]

• DUX

DUX

De root...Da's wat je te zien krijgt als je de harde schijf benadert zonder een map in te gaan. Je ziet op je tweede screenshot diverse losse bestanden zoals autoexec(.bat) en pagefile(.sys). Deze bestanden staat niet in een map zoals je ziet maar gewoon in C:\ . Dat heet de root.

Verwijderd

ik zie wel een pagefile, die 786.423KB groot is. Lijkt me aardig correct. En onder [FILES] verstaat hij niet een directory (of map zoals je dat zo leuk weet te brengen), maar gewoon de bestanden in een map. Surf in TreeSize maar eens naar C:\Windows\System32, goh, daar staat ook een [FILES].

Overigens: ik vind dit wel een érg kleine partitie. Misschien genoeg voor windows + pagefile, maar zéér zeker niet voor nog andere dingen. En áls je het al doet, zet dan ALSJEBLIEFT systeemherstel uit, dat slurpt "stiekem" toch ook wel wat weg van je HD, immers, hij is aan het backuppen (en dat komt in die directory van 4KB waar zo leuk access denied achter staat, waardoor treesize niet achter de grootte kan komen, en dus 4KB neerzet).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik denk niet dat het me vurtile geheugen was om het systeem kon niet veder dan mini 750Mb tot 1,5G maxi en als je het een maal vastel de minimaale en de maximaale houd het systeem dat stukje geheugen vrij en kan dus niet zomaar opvullen.
het is telkens als ik iets download lijkt het wel zoals had een dc mod gedownload 500MB groot en me hardeschiijf liept terug van 1,2g van 800
ik gebruik dan wel download accelarator i

Ik donwload het ook naar me D schijf en ik gooi er veder ook niks op de c schijf

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 19:24 ]

• DUX

DUX

De waarde 'maximaal' houdt dat helemaal niet vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 21-11-2003 19:24 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

Beaves

Usque ad Finem

Wat bij XP ook kan voorkomen is dat systeemherstel ervoor zorgt dat je HDD vol loopt. Systeemherstel bewaard voor elke driver installatie bijvoorbeeld een snap-shot van de installatie en dat kan er dus voor zorgen dat je HDD vol loopt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:50
google eens even naar het freeware programma "spacemonger". Daar zie je gelijk via een plattegrond welke bestanden de meeste ruimte op je harde schijf innemen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
NOu die programmatje is echt te gek! ik heb zomaar een film verwijderd van matrix reloaded terwijl ik toch zeker weet dat hij op me E schijf en niet op mijn C stond kan iemand dat uit leggen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, :+ er zat een map mijn documenten en dan naar local.(was verstopt) Zat een map van 800Mb :) Hij heete temp... kan iemand effe uitleggen hoe dat kan, om windows slaat toch automatische de bestanden op in de C://windows/temp :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Temp files system is idd Windir\Temp, maar van user apps staat het in je user map ergens.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
jep daar stond hij verborgen in C://doucemten setting/samuel/local/temp maar waarom maakt windows dan 2 temp files aan ik ben de enige gebruiker op, mijn xp
Kost onodig geheugen! en weet iemand hoe ik dat uit ken zetten of kan dat zomaar wel!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 17:38 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:51

E-Rick

I love it :7

geef eens een copy/paste van je "netstat -na", dan kunnen we zien of je dubieuze poorten open hebt staan (backdoors/ftp-servers). Wel effe je ip onherkenbaar maken.

Choose life

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 17:37:
jep daar stond hij verborgen in C://doucemten setting/samuel/local/temp maar waarom maakt windows dan 2 temp files aan ik ben de enige gebruiker op, mijn xp
Kost onodig geheugen! en weet iemand hoe ik dat uit ken zetten of kan dat zomaar wel!
WindowsNT is altijd gedeeltelijk een multi-user OS geweest, en omdat WindowsXP uiteindelijk een afgeleide is van WindowsNT, is WindowsXP ook een multi-user OS.

Wat heeft dat nou hiermee te maken, nou het volgende. Stel je voor jij werkt aan een brief in Word, Word schrijft daar een tijdelijke copie van weg in je temp path die in C:\Windows\Temp\ staat - op een of andere manioer crashed Word, en jouw tempfile blijft staan.

Als nou iemand anders op jouw PC inlogt (bv. in een bedrijf) zou die zomaar kunnen lezen wat jij net aan het werken was, en dat is vaak niet wenselijk. Dit om maar even het concurrent-multi-user model niet te bespreken waarin tegelijkertijd meerdere users op dezelfde PC werken.

Ik denk dat je je gewoon regelmatig je "%temp%" (via "start -> run -> %temp%" kom je in die map die je net aangaf) op moet ruimen aangezien er blijkbaar een programma is wat dat niet netjes doet :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt daar kan ik veel wijser van worder B) (8> ik ga gelijk effe scannen
Pagina: 1