Toon posts:

Zijn er tegenwoordig Prescott-compatible mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn P3 eindelijk eens naar p4 te upgraden, maar ik wil wel liefst het goede mobo kiezen. Ik heb gelezen dat sommige mobo nu al compatibel zijn met de nog te komen prescott chip. Dit lijkt me wel leuk omdat ik dan gewoon een nieuwe CPU kan aanschaffen van zodra de prijzen aanvaardbaar worden.
Is het echt zo simpel? Dus bv: ik koop nu een compatibel mobo met een gewone P4 chip en als intel met een prescott 4GHz uitkomt ofzo kan ik die daarin plaatsen?
Is het zo simpel?

En waar moet ik op letten om te weten welke mobo dit aankunnen? Bij asus staat het bij de specificaties vermeld, bij abit bv al niet...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat alle 800MHz mobo's de prescott wel aankunnen. Dan wel via een BIOS update :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Prescotts met een socket 478 moeten al door behoorlijk wat 800 MHz mobo's ondersteund worden ja.
Asus meldt het hardop, dat is goed natuurlijk.

Het heeft geen nut om hier een opsomtopic te houden over welk merk/type mobo wel/niet de Prescott ondersteunt. Iedereen roept dan toch maar zijn favoriete merk.

Kies een mooi mobo voor nu. Maak een lijstje kandidaten en check dan de site van de fabrikant/google voor de Prescot ondersteuning.

Als toevoeging op Prutz0r:
Ik noemde als voorbeeld Asus. Daarbij is een bord als de P4C 800 (e) (Deluxe) bijvoorbeeld goed geschikt. De P4PE-x heeft ook 800MHz FSB ondersteuning, maar bevat toch imo een iets te oude chipset.

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 21-11-2003 18:01 ]

{signature}

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59
mailtje naar intel?

maare deze mobos bestaan maar ik weet niet of dit prescot compatible ook geldt voor de toekomstige 4 gig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Voutloos schreef op 21 november 2003 @ 17:59:
De Prescotts met een socket 478 moeten al door behoorlijk wat 800 MHz mobo's ondersteund worden ja.
Asus meldt het hardop, dat is goed natuurlijk.

Het heeft geen nut om hier een opsomtopic te houden over welk merk/type mobo wel/niet de Prescott ondersteunt. Iedereen roept dan toch maar zijn favoriete merk.

Kies een mooi mobo voor nu. Maak een lijstje kandidaten en check dan de site van de fabrikant/google voor de Prescot ondersteuning.
Helemaal mee eens, ga er maar vanuit dat 800MHz high-end mobo's die nu uitkomen/ net uitgekomen zijn na een bios update zeker wel prescott's ondersteunen.
Keuze moet je uiteraard zelf maken en er zijn op internet genoeg tests te vinden van 800Mhz FSB's bords

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het zo simpel?
Ja :) Maar het moederbord en de voeding moet wel gerekend zijn op de enorme hoeveelheid stroom die zo'n Prescott kan verstoken. In principe moeten de meeste mobo's dat wel aankunnen, maar wees er wel zeker van dat je een goeie voeding hebt. Anders heb je kans dat je zowel de CPU, het mobo als de voeding naar de galemiezen helpt.

Minimaal een 400W A-merk voeding moet zeker afdoende zijn. Een stevige 350W'er moet ook kunnen, maar je hebt liever zekerheid :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Meeste huidige mobo's supporten enkel Prescott tot 3,2Ghz, er zijn er nu enkele die Prescott op hogere snelheden supporten. Kijk gewoon welke revisie van het mainboard FMB1,5 en VRD10.0 (Voltage Regulator-Down) support en je bent nagenoeg zeker van fatsoenlijke Precott support.

FMB 1,0 = s748 Prescott 2,8Ghz en 3,2Ghz (huidige mobo's)
FMB 1,5 = s748 Prescott 3,4Ghz en hoger (mobo's deze maand verkrijgbaar)
FMB 2,0 = s775 en Grantsdale chipset (LGA775 2,8Ghz en hoger)

Meeste FMB1,5 revisies van 865PE / 875P mobo's zijn nog niet in NL verkrijgbaar, maar niet lang meer duren. Zorg iig voor Presscott support voor FMB1,5.

Asus mag dan wel claimen hun huidige mainboards Prescott supporten maar dat is marketing blah blah. Elk fabrikant support Prescott tot 3,2Ghz. Zelfs Intel die deze plannen maakt moet nieuwe revisies van hun mainboards introduceren.

[ Voor 14% gewijzigd door The Source op 22-11-2003 01:15 ]

Pagina: 1