Toon posts:

Wat is het beste Gamepad?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
twijfelgevalletje: moet dit topic in een hardware-categorie? hier zitten denk ik toch de meeste ervaringsdeskundigen, maargoed.

Ik wil met sinterklaas een gamepad voor de pc vragen aan mn ouders, hij mag nie te duur zijn, maar ik kan altijd nog zoeken naar een 2ehandse.

dus: welke game-pads zijn absoluut k*t, en welke zijn hemels.
Draadloos of met een extra lange draad is een Plus.
IK wil het pad vooral gaan gebruiken voor voetbalspellen en af en toe een racegame. FPS speel ik natuurlijk gewoon met muis.

Ik geef een aantal voorbeelden van gamepads die ik in de buurt kan kopen.

- logitech rumblepad voor ongeveer 30E
- logitech Logitech® Dual Action™ Gamepad, 20 a 25 e
- saitek gamepads (bijv. wireless met force-feedback)
- thrustmaster gamepads (maar:waar te koop?)

Dus: als jij een goede gamepad-vergelijksite weet (ik kan alleen reviews van aparte gamepads vinden; en iets dat 5j geleden helemaal hip was, hoeft dat nu niet meer te zijn) of als jij gewoon ervaring hebt met gamepads, laat het me ajb weten!

alvast bedankt

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:21
Ik denk dat het er ook wel vanaf hangt hoe groot je handen zijn, en of je hem zelf prettig in de hand vind liggen. Wij kunnen wel zeggen welke wij prettig vinden, maar misschien vind jij het wel een rot ding. ;)

Overigens vind ik bij de Logitech Dual Action de knopjes aan de rechter kant niet echt prettig, hadden van mij net iets hoger mogen zijn. POV ding aan de linkerkant is ook niet echt geweldig, maar dat gebruik je toch vrijwel niet, die sticks zijn even wennen, maar imho stukken prettiger. :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik heb een thrustmaster Firestorm Dual Power, wat een erg chill dinky is, ligt lekker in de hand e.d., knoppen zijn allen goed bereikbaar. Heb er alleen pech mee gehad dat mijn d-pad is afgebroken, en dat men vond dat dat niet binnen de garantievoorwaarde viel :(

Maar dat heb ik verder nog van niemand gehoord, en ken er vrij veel met dat ding, en die zijn allen positief :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die firestorm dual power, daar denk ik ook wel over, heb m gezien voor 21 euro. hij lijkt me beter dan die ferrari-versie, klopt dat? en is die wireless gamepad van thrustmaster goed? hij is nl. net zo duur als die gewonefirestorm dual power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Uhm, geen ervaring mee. Thrustmaster is best een prima merk an sich. Maar als ze even duur zijn, dan zou ik de specs even checken. Heeft ie ook die analog sticks en feedback?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28
Logitech Dual Action!

echt aan te bevelen
heb vele gamepads gehad, maar deze is echt super

/edit
ben wel afgezet.. 30 euro bij de dixons terwijl je ze voor 22€ kan kopen
maarja... ik was er zo tervreden over dat ik geen zin had om weer te ruilen

[ Voor 47% gewijzigd door SonyEricsson op 21-11-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 07:29
Thrustmaster Dual Power, heb ik gekozen.

Omdat die ergens op een site goed getest werd, en omdat ie hier in de buurt verkrijgbaar was :)

Hier ook wat info:
http://www.joystickreview...s/controller/category.asp

[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 21-11-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou gaan voor een ps2 controller (met usb converter) of een andere console controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update: ik kan een 2ehandse Saitek p3000 kopen voor 25e (wireless,force feedback,2analoge sticks, docking-station)
of natuurlijk de thrustmaster wireless gamepad voor 21e ex btw, maar wel nieuw.
Ik geloof dat die eerste een wat groter bereik heeft, dus da's wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.joystickreview...minatordigitalgamepad.gif

Deze heb ik dus. Zeer goede gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker voor deze :

logitech Logitech® Dual Action™ Gamepad, 20 a 25 e

Ik heb al alle 3 de thrustmasters gehad en die zijn wel goed ,maar gaan snel kapot en vooral de dual storm 3 daar sleet de digitale pad onder mijn vingers vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die is zonder force feedback he? merk je daar eigenlijk veel van& heb je er wat aan?
en is wireless niet veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ik wil dus ook een nieuwe gamepad aanschaffen. Heb momenteel een Logitech Wingman Gamepad Extreme wat een verschrikkelijk lekkere gamepad is maar dus niet 2 analoge sticks heeft. Daarnaast heb ik nog een zo goed als nieuwe Rumblepad(kabelversie) ook van Logitech die dus wel 2 analoge sticks heeft. Het probleem is echter dat ik het in alle opzichten een verschrikkelijke gamepad vind. Ik vind hem niet lekker in de hand liggen, de buttons liggen te diep in de gamepad en de reactietijd is slecht.

Maar goed, nu wil ik dus een nieuwe kopen en ik twijfel tussen de
Logitech® Dual Action™ Gamepad en de Thrustmaster FireStorm Dual Power 3.

Nou heb ik drie vragen:

1)wat is jullie ervaring met beide en welke zou jullie keuze zijn?

2) ik heb op veel sites gelezen dat de Dual Action van Logitech problemen heeft met bijvoorbeeld Fifa 2004 en dat je je D-pad niet kunt gebruiken maar alleen de analoge sticks. Nou speel ik PES3 in plaats van Fifa 2004 maar doet dit probleem zich ook bij andere spellen voor?

3) wat is het verschil tussen de Trustmaster Firestorm Dual Power versie nummertje 2 en versie nummertje 3? Kan het nergens vinden op 't net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2) ik heb op veel sites gelezen dat de Dual Action van Logitech problemen heeft met bijvoorbeeld Fifa 2004 en dat je je D-pad niet kunt gebruiken maar alleen de analoge sticks. Nou speel ik PES3 ipv van Fifa 2004 maar doet dit probleem zich ook bij andere spellen voor?
Tsja, waar ligt dan de fout? Bij de Logitech gamepad, of bij het spel waar je de knopjes niet anders kun instellen?
Maar kun je ook niets veranderen met de software die bij die gamepad zit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een hele tijd een microsoft freestyle pro.. erg lux en functioneel. Ligt ook zeer goed in de handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Thufir_Hawat schreef op 12 december 2003 @ 17:04:
[...]

Tsja, waar ligt dan de fout? Bij de Logitech gamepad, of bij het spel waar je de knopjes niet anders kun instellen?
Maar kun je ook niets veranderen met de software die bij die gamepad zit dan?
Ik weet niet of je het kunt veranderen met de software die erbij zit omdat ik mijn keus nog moet maken tussen beide gamepads maar misschien dat iemand anders dat weet.

De Microsoft Freestyle Pro heb ik jarenlang gehad en ligt inderdaad heel erg lekker in de hand alleen vind ik het D-pad gedeelte niet nauwkeurig en dat is voor mij wel belangrijk in sportspellen en spellen zoals Mortal Kombat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op 12 december 2003 @ 16:49:

2) ik heb op veel sites gelezen dat de Dual Action van Logitech problemen heeft met bijvoorbeeld Fifa 2004 en dat je je D-pad niet kunt gebruiken maar alleen de analoge sticks. Nou speel ik PES3 in plaats van Fifa 2004 maar doet dit probleem zich ook bij andere spellen voor?
Dat van de analoge sticks heb ik wel gemerkt bij sommige spellen ,maar nog niet echt gezocht naar een oplossing want PES3 heeft er zoals je zegt geen probleem mee :)
) wat is het verschil tussen de Trustmaster Firestorm Dual Power versie nummertje 2 en versie nummertje 3? Kan het nergens vinden op 't net.
Als je de versie 2 kan vinden en je wilt een dual power dan moet je die nemen ,want ik heb 2 x de twee gehad en als je niet zo,n gooier bent als mij zijn het goeie dingen .
De derde heb ik ook gehad ,maar die heeft geen kruisje meer als pad (digitaal) maar een rondje met heel licht de vormen van een kruisje erin (ik hoop dat je het nog snapt :) ) en dat is nu juist het probleem het voelt niet alleen k*t ,maar het slijt ook af en dan voelt het helemaal niet meer lekker aan :(

Ik heb dan ook 2 nieuwe dual actions gekocht van logitech en ik en mijn tegenstanders (lees vrienden ) zijn er gek op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

want PES3 heeft er zoals je zegt geen probleem mee
Helaas, check de verschillende fora voor PES3: vele PES3-gamers met de Logitech Dual Action hebben dit probleem, waaronder ondergetekende... Tis echt heel erg klote als dat ding het weer es begeeft in PES3. Logitecht schijnt niet al te veel tijd aan dit probleem te willen besteden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Heb op advies van warmonger een Thrustmaster FireStorm Dual Power versie 2
op de kop getikt en ik vind hem echt super. Hij ligt echt verschrikkelijk lekker in de hand moet ik zeggen. De middelvingers onder aan de achterkant op de twee triggerbuttons, je wijsvingers op de vier shoulderbuttons en dan je twee duimen voor de D-pad en de vier reguliere knoppen of eventueel voor je twee analoge sticks. Ik heb veel gamepads gehad maar dit is qua plaatsing van de buttons de meest praktisch en natuurlijke.

Thanx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
Kheb vorige week de Logitech Rumble Pad gekocht.
Ben er erg positief over.

Maar ik denk dat je meer hebt aan onafhankelijke review sites, en probeer ze gewoon zelf es in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
DarkX schreef op 21 november 2003 @ 18:01:
Ik heb een thrustmaster Firestorm Dual Power, wat een erg chill dinky is, ligt lekker in de hand e.d., knoppen zijn allen goed bereikbaar. Heb er alleen pech mee gehad dat mijn d-pad is afgebroken, en dat men vond dat dat niet binnen de garantievoorwaarde viel :(

Maar dat heb ik verder nog van niemand gehoord, en ken er vrij veel met dat ding, en die zijn allen positief :)
Ik heb er inmiddels 2 versleten. Het is een erg goede pad, maar je moet em niet laten vallen! Dan gaan de joystickies namelijk kapot en kunnen ze niet meer naar de uiterste positie. Dit is bij mij dus al 2 keer gebeurd, maar ik liet ze om de een of andere reden wel vaak van mijn bureau donderen.

edit:

Nog een tip: koop een Gamcube pad en bestel zo'n verloopstuk bij lik-sang. Die cube controller is de beste die ik in mijn handen heb gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 22-12-2003 01:30 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Pagina: 1