Toon posts:

Geen beeld bij het opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, namelijk : Zodra ik mijn computer opstart gaat alles wel draaien ( hd spint op, coolers draaien ) Maar ik krijg geen beeld. Jullie zullen nu natuurlijk wel denken, mmm 3d kaart kapot, maar hier ligt het ook niet aan. Kheb nu 2 video kaarten geprobeert, maar nog geen beeld. Ik heb geprobeerd geheugen aan te drukken, ide-kabels zijn wel goed aangesloten. Maar wat ik helemaal vaag vind, is dat ik geen piepjes hoor ( hoor je normaal bij een probleem met je hw ). Ik zelf zit te denken dat het aan m'n mobo ligt, maar heeft iemand anders zo'n probleem zelf ook gehad ?

Specs :

Mobo: Asus P4P800
Proc : P 4 3,0 Ghz
Geheugen : 512 DDR Dane Elec
256 DDR Dane Elec
GFX : Club3d Ati Radeon 9700 Pro 128 DDR

Dit is het wel zo'n beetje. Hopelijk heb ik zo m'n oude post weer goed gemaakt ;)

Wil je nog iets meer weten laat het me ff weten.

Verwijderd

Sluit je speakers eens aan op de onboard geluidskaart, volgens mij heeft die P4P800 een speechposter, aan de hand van deze speechposter kun je waarschijnlijk beter het probleem lokaliseren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is wat duidelijker, maar nog steeds incompleet. Wat zijn bijvoorbeeld je voedingspecs? Heb je de BIOS gereset? Wat voor een ander videokaart had je geprobeerd? Sinds wanneer trad het probleem op? Hoelang werkte het voorheen goed? etc.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:56:
Ik heb een probleem, namelijk : Zodra ik mijn computer opstart gaat alles wel draaien ( hd spint op, coolers draaien ) Maar ik krijg geen beeld. Jullie zullen nu natuurlijk wel denken, mmm 3d kaart kapot, maar hier ligt het ook niet aan. Kheb nu 2 video kaarten geprobeert, maar nog geen beeld. Ik heb geprobeerd geheugen aan te drukken, ide-kabels zijn wel goed aangesloten. Maar wat ik helemaal vaag vind, is dat ik geen piepjes hoor ( hoor je normaal bij een probleem met je hw ). Ik zelf zit te denken dat het aan m'n mobo ligt, maar heeft iemand anders zo'n probleem zelf ook gehad ?

Specs :

Mobo: Asus P4P800
Proc : P 4 3,0 Ghz
Geheugen : 512 DDR Dane Elec
256 DDR Dane Elec
GFX : Club3d Ati Radeon 9700 Pro 128 DDR

Dit is het wel zo'n beetje. Hopelijk heb ik zo m'n oude post weer goed gemaakt ;)

Wil je nog iets meer weten laat het me ff weten.
yup hier ongeveer het zelfde probleem (maar ja topic van mij is gesloten, hier te vinden EP-8K3A+ start niet meer na instoppen extra MB)
heb d'r dinsdag naast met 265 DDR dane elec (2700hz)
512 DDR kingston ingezet 2700hz maar na dat plaatsen is er eits goed mis gegaan
heb net als jou vermoedt ik alles mogelijke opties al getest met geheugen banken
en me vga kaart is nog in orde, dus zal wel iets op het mama plankje kapot zijn gegaan. Heb nu aan een bedrijf hier gevragd om me intern geheugen te testen of het nog werkt.

suc6 en sterkte, zal wel uitdraaien op een nieuw mamaboard helaas

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, kijk ik heb de bios wel gereset. Maar zonder succes. Sinds gistermiddag heb ik hier al last van.

De andere GFX is een :

Nvidia Riva TNT 2 32 MB

Voeding specs :

Component Pro
Model : ATX-300GTF
AC-input: 230 Volt~,4A,50HZ
DC-output: 300 Watt

Mmm, ik denk wel te veel info, maar beter te veel dan te weinig

btw. Hij werkt al een hele tijd goed ong. 5 maand.

Verwijderd

Spint de HD wel op?? Zo niet dan kan het zijn dat je MB contact maakt met de kast op een punt waar dat niet mag. Soort van beveiliging. De MB zal dan niet starten. Kijk of je niet perongeluk een schroefje hebt laten vallen achter het MB of iets anders dat mogelijk kortsluiting kan veroorzaken.

kortom, kortsluiting is NO BOOT.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:13:
Spint de HD wel op?? Zo niet dan kan het zijn dat je MB contact maakt met de kast op een punt waar dat niet mag. Soort van beveiliging. De MB zal dan niet starten. Kijk of je niet perongeluk een schroefje hebt laten vallen achter het MB of iets anders dat mogelijk kortsluiting kan veroorzaken.

kortom, kortsluiting is NO BOOT.
Ik weet wel als je kortsluiting maakt dat hij dan nie opstart, maar als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik al had gezegd dat de hd opspint.

Verwijderd

wat ik weten wilt: hoor je wel de windows medolietje dan? of is het gwoon opspinnen en verder gebeurd er totaal niets?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb op dit moment bij 1 pc hetzelfde probleem (MSI KT4V, zonder lanonboard). het is al eens eerder gebeurd, en nadat ik alles der uit heb gehaald, en der weer in doe, dan doet ie het weer. de lichtjes geven aan dat de proc niet werkt, dan haal ik hem eruit en doe ik hem erweer in, dan zegt ie weer dat het geheugen niet goed is, dan haal ik geheugen eruit en doe ik een andere derin, en dan zegt ie weer dat de proc niet goed is. oneindig dus. ik zit te wachten op een nieuw moederplankje, want dat ding van mij is echt niks....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 20:15:
wat ik weten wilt: hoor je wel de windows medolietje dan? of is het gwoon opspinnen en verder gebeurd er totaal niets?
ik hoor geen windows melodietje, zover kom ik niet eens, ik hoor niet eens het opstart piepje van dat brakke speakertje.

hij spint alleen op voor de rest niks.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Goed, dus je mobo/cpu start niet.

Wat ik altijd doe is alleen het mobo + cpu + psu, en dan starten. Hij hoort dan te piepen (geen geheugen). Alstie dat doet, geheugen erin en weer starten. Hij hoort dan de vga-error beepcode te geven. Als ie dat doet, dan de VGA kaart erin en kijken of je beeld krijgt.

Kortom, zo 'kaal' mogelijk beginnen, en steeds een onderdeeltje erbij prikken ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik pc opstart met alleen MOBO+CPU+PSU begint hij te piepen :) jeuh

alleen als ik dan mb-ram erin druk dan piept hij niet meer, waar zou dit aan kunnen liggen.

als je het maar weet, mijn moederbord ondersteunt het mb-ram, ik heb het niet overgeklokt en niks mee gekloot. (en is ook niet doorgebrand)
Pagina: 1