iPod start niet meer op; blijft hangen bij logo ;(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Aaargh, heb ik na 3 weken eindelijk mn iPod terug, heb ik er alweer een probleem bij. Ik heb dus een compleet nieuwe gekregen ( _o_ Apple, overigens nog hetzelfde model (10 GB 1e generatie)), dus ik moet weer al mn muziek erop zetten.

Anyway, ik heb wat zitten kutten met updaters en zitten formatten, maar dat is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan. Nu zit ik met het probleem dat mn iPod niet meer lekker opstart. Hij laat alleen maar het apple-logo zien, maar verder komt ie niet . Ook resetten helpt niet, en via software iets proberen lukt ook niet aangezien Windows hem niet ziet :'(

In andere topics kan ik niets vinden over dit probleem (of ik ben scheel :|) maar ik ben nu echt zwaar gefrustreerd, :'( .

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen, of zal ik wéér terugmoeten naar de winkel...

i'm desperate, plz help :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 13:40
Zoiets had ik ook met me iriver toen ik er nieuwe updates op had gegooit. Maar mijn probleem was dat ik niet meer met het oude vertrouwde progamma mp3tjes erop kon zetten, maar gewoon via deze computer. En dan als het goed is zie je je ipod dan tussen je stations staan. Dit had ik in iedergeval wel.

Probeerse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
uhm nee dat is dus juist het probleem, windows (lees: explorer) herkent hem gewoon niet. Ben ff teruggegaan naar Staffhorst, maar connecten op een andere PC en ook een MAC leverde niks op...

zit denk ik niks anders op dan hem alweer terug te sturen apple (en dat terwijl ik hem vanmiddag eindelijk na 3 weken mocht ophalen :|)....

kan ik zoiets als een DOA beschouwen? Ik heb nl volgens mij niks verkeerds gedaan, behalve de update van de apple site gedaan, verder niet plotseling gedisconnect maar gewoon de instructies gevolgd... anders ben ik alsnog genaaid denk ik :|

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:03

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

LuNaTiC schreef op 21 november 2003 @ 22:55:
uhm nee dat is dus juist het probleem, windows (lees: explorer) herkent hem gewoon niet. Ben ff teruggegaan naar Staffhorst, maar connecten op een andere PC en ook een MAC leverde niks op...

zit denk ik niks anders op dan hem alweer terug te sturen apple (en dat terwijl ik hem vanmiddag eindelijk na 3 weken mocht ophalen :|)....

kan ik zoiets als een DOA beschouwen? Ik heb nl volgens mij niks verkeerds gedaan, behalve de update van de apple site gedaan, verder niet plotseling gedisconnect maar gewoon de instructies gevolgd... anders ben ik alsnog genaaid denk ik :|
Hm, ik denk eerlijk gezegd dat de connectie naar de interne HDD niet meer goed werkt. Het Apple-logootje is namelijk de inleiding voor een minime "spin-up" van de HDD, waarna Windows hem zou moeten herkennen.

Wat ik dan weer vreemd vind, is dat je geen icoon met een mapje+uitroepteken te zien krijgt, dan zou het nl. een duidelijk geval van defecte/niet aangesloten HDD zijn.

Heb je de iPod wel volledig opgeladen via de adapter? Je zei dat je het apparaat al geprobeerd hebt op andere Mac's en PC's, dus een stroomtekort zal het dan ook niet zijn (kan zijn dat je FireWire-poortje om een of andere reden geen stroom leverde).

Ik worstel atm ook een beetje met mn revisie 1 iPodje, veel van mijn problemen komen voort uit problemen met de li-ion batterij die zich in de iPod bevindt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Waarschijnlijk is de firmware inderdaad verkeerd erop gekomen. Spint de HDD wel op? Ziet apparaatbeheer m?
Heb je m al geprobeert te resetten (bovenste en onderste knop inhouden). Succes met het verwerken van dit tragische verlies ;( :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Sorry voor het late antwoord, dus nog even een bedankje van mijn kant uit. Was vandaag nog ff langs staffhorst geweest, maar die zei zoals ik al verwachtte dat ik het met Apple moest regelen...

anyway, in de tussentijd was ie allang weer ontladen, geen mac logo meer. Ik denk: probeer het gewoon nog 1 keer, why the hell not: en ja hoor, hij lijkt het gewoon weer te doen :D

Hij laadt weer op, geeft aan 'do not disconnect', kan weer navigeren, ben er nu weer muziek aan het opzetten :D

ik snap er nog steeds geen hol van, maar het ziet er goed uit voorlopig :D Eindelijk weer muziek in de bus, en het mooie is dat ik nu eigenlijk gewoon een hele nieuwe heb gekregen 8-)

* LuNaTiC blij :)

Pagina: 1