Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Search optie verbeteren

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit onderwerp nog niet voorbij zien komen, dus hoop ook dat ik niet weer wat over het hoofd gezien heb waardoor deze topic gesloten wordt :D

Ik merk dat als je zoekt op b.v. dingen die in topics staan die ellendig lang zijn (800 posts ofzo) dan alleen de topic aangegeven word. Als in: Ergens in dit topic staat het trefwoord waarop je gezocht hebt, succes ermee.
Hierdoor ben je zo goed als verplicht het hele topic door te spitten om je zoekcriteria te vinden. Hierdoor worden ook de topics onnodig lang omdat mensen iets niet (willen/kunnen) vinden in het grote topic.
Daarom dacht ik, is het geen idee (als het zou kunnen dan) om als je ergens naar zoekt, bij de hits ook aan te geven welke post/pagina van het topic het meest voldoen aan je zoekcriteria? Nou kan ik me voorstellen dat bij woorden als "deze" en "en" er heel veel hits kunnen komen, maar je zou b.v. dan een indicatie (dikgedrukte letter van pagina van topic) kunnen geven waar je zoekcriteria het meest gevonden is. (b.v. een specifiek woord wat daar alleen te voorschijn komt)

Succes :D

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:35

ripexx

bibs

Voor zover dit al niet etelijke malen is besproken ;) Is het met de huidige zoek machine Xapian/Omega niet mogelijk om te zoeken in posts. Wel is er highlighter gekomen die de post highlight waarin een van de zoek woorden voorkomen. De overige posts hebben een grijze achtergrond. Zolang Xapian/omega het zoeken in afzonderlijke posts niet ondersteunt kan het ook niet ingebouwd worden. :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ok, got it :) Had al zon vermoeden dat ik nooit de eerste kon zijn met dit idee, maar aangezien ik er nix over kon vinden... Bedankt voor de moeite :D

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mooie samenvatting ripexx :)

't Is trouwens niet zo dat xapian/omega het niet kan... Maar dat het of-of is, dus of in reacties zoeken zonder de topicstructuur te handhaven, of in topics zoeken zonder de reactiestructuur te gebruiken.

We zijn wel aan het kijken of we er wat aan kunnen doen door bijv "on the fly" een "zoekdatabase" voor een specifiek topic aan te maken, waardoor je een lijstje van bruikbare reacties kunt vinden.
Maar dat is nogal wat werk om te bouwen, dus verwacht het niet op korte termijn :)

Dit topic is gesloten.