[XP] Opstarten map werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb weer een raar probleempje...:

Ik heb in het startmenu van mijn user per ongeluk de map "Opstarten" verwijderd. Aangezien dat het niet zo'n groot probleem was, was ik van plan om het later weer goed te maken. Ik zag later op Tweakers zo'n register schoonmaak tooltje en ik heb die gedraaid... Later toen ik weer de map Opstarten maakte in mijn Startmenu (van user) merkte ik dat hij niet opstart vanuit het menu terwijl dat bij de andere users en de local-opstarten map wel het geval was...

Mijn conclusie is dus dat het registertooltje iets in het register heeft herkend als niet bestaande map en verwijderd heeft ofzo?
Hoe dan ook.. Het werkt niet... Niet een heel groot probleem maar wel iri :Y)

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Om windowsonderdelen te herstellen kun je Norton WinDoctor gebruiken (uit de Norton Utilities suite).

Als alternatief voor opstarten kun je ook registersleutels toevoegen in de vorm van 'C:\blabla\startditop.exe' in de map HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run
(voor de huidige gebruiker opstarten)
of als je een programma bij alle gebruikers wilt laten opstarten:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Laat de volgende key even verwijzen naar die opstarten-map in het menu:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]

En dan de volgende sleutel: 'Startup'.
Als je het pad naar de opstarten-map (in het menu) in deze sleutel zet, moet het goed komen denk ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 21-11-2003 19:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.