hoi mensen, ten eerste weet ik niet of het aan deze of de andere kant van de schutting moet, maar omdat het redelijk programmeren is gooi ik het hier maar neer.
ik ben een forum aan't bouwen in php en wil nu net als op got een quote javascriptje dat zodra je er op klikt de text uit het bericht direct in textarea geplaatst wordt
dit werkt nu, maar ik loop tegen het volgende probleem aan:
als er in de te kwoten text het teken ' zit (dus enkele quote) dan werkt het scriptje niet.
ik kan " gewoon vervangen door &nogwat; maar voor ' heb je niks, dus dit wil niet.
nu zat ik te denken om in het java scriptje het teken ' te vervangen door '+chr(39+' wat er dan voor zou moeten zorgen dat ik de string (het te kwoten bericht) sluit, het single quote teken er aan toevoeg en dan verder ga met de string
maar dit werkt ook niet op de een of ander manier.
ik heb het ook al geprobeerd met "+chr(39)+" etc. maar ik krijg het niet voor elkaar.
hier me code:
mijn concrete vraag:
hoe plak ik dmv javascript in een string een enkele quote?
ik ben een forum aan't bouwen in php en wil nu net als op got een quote javascriptje dat zodra je er op klikt de text uit het bericht direct in textarea geplaatst wordt
dit werkt nu, maar ik loop tegen het volgende probleem aan:
als er in de te kwoten text het teken ' zit (dus enkele quote) dan werkt het scriptje niet.
ik kan " gewoon vervangen door &nogwat; maar voor ' heb je niks, dus dit wil niet.
nu zat ik te denken om in het java scriptje het teken ' te vervangen door '+chr(39+' wat er dan voor zou moeten zorgen dat ik de string (het te kwoten bericht) sluit, het single quote teken er aan toevoeg en dan verder ga met de string
maar dit werkt ook niet op de een of ander manier.
ik heb het ook al geprobeerd met "+chr(39)+" etc. maar ik krijg het niet voor elkaar.
hier me code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <SCRIPT language=javascript> function quote(mesg,user,time) { var re = new RegExp (chr(39), 'gi') ; mesg = mesg.replace(re, "+chr(39)+") ; document.reply.message.value=document.reply.message.value+'[quote][b][sup]'+user+' wrote on '+time+' the following:[/sup][/b][br]'+mesg+'[/quote]\r\n'; document.reply.message.focus(); } </SCRIPT> |
mijn concrete vraag:
hoe plak ik dmv javascript in een string een enkele quote?
This message was sent on 100% recyclable electrons.