Toon posts:

PocketPC 2003 en Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een PDA met Pocketpc 2003. De PDA is voorzien van een CompactFlash-Wi-Fi-kaartje (Asus met Prism-chipset).
Hiermee probeer ik een wireless verbinding op te zetten naar mijn WAP. Om te testen had ik mijn WAP volledig open staan: BSSID broadcasting aan, geen WEP-beveiliging, DHCP aan en geen MAC-filtering op de router.
PocketPC 2003 verlangt aangepaste drivers voor deze kaart. Dat is geen probleem omdat die wel te downloaden zijn. In de 2002 variant van de drivers werd ook een Connection Utilty meegeleverd van Prism, waarmee je je verbinding handmatig kunt instellen. Deze utility loopt echter hopeloos vast onder 2003. Ook dat is geen ramp want Pocketpc 2003 is uitgerust met ingebouwde functionaliteit voor Wi-Fi. Microsoft promoot het onder de naam "Zero Configuration Wi-Fi"; zonder al te veel instellingen direct (openbare) hotspots op. Voor openbare hotspots voldoet de opzet. Mijn PocketPC legde dan ook direct verbinding met mijn openstaande WAP en kon ik naar hartelust mobiel internetten.
Maar na het beveiligen van mijn WAP krijg ik echter geen verbinding meer.
Ik heb de volgende vragen:
1. Bij mij in de buurt zijn meerdere WAP’s actief. Allen hebben broadcasting uitstaan maar zitten op een ander kanaal uit te zenden. De standaardinformatie die een PocketPC weergeeft blijft beperkt tot de BSSID-naam en de beschikbaarheid. Omdat we allen broadcasting uit hebben staan is niet te achterhalen naar welke WAP ik nu een connectie moet leggen. Kanaalnummers worden niet weergegeven. Hoe is dit te omzeilen?
2. Zet ik broadcasting tijdelijk aan maar houd de rest van de beveiliging in stand (WEP / MAC-adres toegestaan / Statisch IP), dan geeft de ‘zero-configuration’ aan dat ik verbinding heb. Met vxUtils kan ik controleren dat ik inderdaad een juist IP-adres heb en de Gateway en DNS is juist weergegeven. Ik heb echter geen verbinding. Zelfs een ping naar de WAP of de router levert geen resultaat op. Wat gaat hier mis?
3. Kent iemand een Connection Utility anders dan Zero-Configuration voor een Prism-kaart die wel goed werkt onder 2003?

Bij voorbaat dank.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:49
Ik kan geen specifieke oplossing voor jouw probleem geven, maar heb zelf de afgelopen week zitten spelen met een HP Ipaq 4150 (met ingebouwd wifi). Heb eindeloos zitten rommelen met de wifi instellingen van pocket pc 2003, maar kreeg nergens verbinding. Ten einde raad heb ik toen een harde reset gedaan, en toen werkte het opeens wel. Het zero configuration verhaal slaat nergens op tenzij je acces point natuurlijk openstaat of alleen een simpele wep code beveiliging heeft. Ik vind zowiezo het hele instellingen paneel voor netwerkverbindingen erg verwarrend in pocket pc. Wat is nou het verschil tussen verbinding tussen "The Internet" en "Work"?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip. Een harde reset "did the job" maar dat is natuurlijk wel een erg lelijke oplossing om Wi-Fi aan de praat te krijgen. De beveiliging (WEP, DHCP off en MAC-filtering) heb ik ook in kunnen stellen in een van die vele verwarrende schermen. Broadcasting moet ik echter wel aan laten staan omdat hij anders net zo gemakkelijk een verbinding wil leggen met het netwerk van de buren als met mijn netwerk.
Al met al werkt het wel maar het verdiend geen schoonheidsprijs.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, in foute rubriek gepost.
Negeer dit bericht.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 14:23 . Reden: In foute rubriek gepost ]