Trage bios herkenning van cd-rom drives

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Hallo ik heb mijn pc die in me sig staat net een week. Eerst starte het ding super snel op (55 seconden van aanknop tot "het reageert meteen als ik op windows verkenner klik"). Maar nu heeft hij problemen met de cd-rom drives te vinden bij de bios (begin met de dos look). Dan gaat hij ze automatisch zoeken en vind ze ook maar dit alleen al duurt 55 seconden.

Daarna als windows xp zelf het loading scherm geeft duurt het ook iets langer als eerst, maarja dit vind ik normaal want ik heb heel wat meer programma's erop staan na een week. Maar weet iemand wat het kan zijn?

Als ik mijn bios in wil doet hij dit mooi maar dan gaat me beeldscherm zeiken dat hij de refreshrate niet aankan (de refreshrate is te laag ofzo want hij wil op 20 hz lopen).

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Je hebt programma's geinstalleerd zeg je? Enige rare programma's? Ik weet niet wat je PC ervaring is, maar probeer eens een format :) Werkt bijna altijd.

Hoewel... Als ie tijdens de POST al traag is, is er hardwarematig misschien wat aan de hand. Druk alle IDE kabels nog eens goed aan. En anders...

Hoera voor garantie!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Zodiac schreef op 21 november 2003 @ 15:21:
Je hebt programma's geinstalleerd zeg je? Enige rare programma's? Ik weet niet wat je PC ervaring is, maar probeer eens een format :) Werkt bijna altijd.

Hoewel... Als ie tijdens de POST al traag is, is er hardwarematig misschien wat aan de hand. Druk alle IDE kabels nog eens goed aan. En anders...

Hoera voor garantie!
Een format? Als hij met het BIOS al moeilijk doet? Lijkt me sterk: niet doen. Probeer de CD-ROM drives eruit te halen en kijken wat hij dan doet. Installeer de drives eventueel in een andere PC. Check inderdaad ook je kabels en jumperinstellingen.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Format toch maar! Hoera voor de format! A format a day keeps the slowness away!

Mja, ik formatteer graag? Toch niet zo vreemd?

• DUX

DUX

Zodiac schreef op 21 november 2003 @ 15:33:
Format toch maar! Hoera voor de format! A format a day keeps the slowness away!

Mja, ik formatteer graag? Toch niet zo vreemd?
offtopic:
Jij hebt tijd teveel :)

De inhoud van een harde schijf staat los van het gedrag van het BIOS.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je dit moet doen:

Ga naar de BIOS (Probeer dat tenminste), evt. een andere monitor erop.
Ga naar IDD HDD Auto-Detection, laat hem alle schijven lekker vinden (elke keer op "Y" drukken)
Ga dan naar Standard CMOS Setup.
Probeer (Als het kan) de AUTO op CDROM oid te zetten.
Als dit niet helpt dat weet ik het niet meer :)

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Alles geprobeerd kwa bios instellingen, het helpt geen ene hol. Ik snap er niks meer van.

Ik wilde dus van bios versie verwisselen (naar bios versie 1003, heb nu 1002) maar dan moet ik naar command promt booten, en die heeft xp nie.

• DUX

DUX

WiXX schreef op 21 november 2003 @ 17:33:
Alles geprobeerd kwa bios instellingen, het helpt geen ene hol. Ik snap er niks meer van.

Ik wilde dus van bios versie verwisselen (naar bios versie 1003, heb nu 1002) maar dan moet ik naar command promt booten, en die heeft xp nie.
Daar heb je dan bootfloppen voor. Maak een Windows98 bootflop aan, die werkt goed (bijvoorbeeld hier vandaan: klik).

[ Voor 14% gewijzigd door DUX op 21-11-2003 17:38 ]

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Nu snap ik het niet meer, ineens doet ie het wel snel. Alleen krijg ik nu een 1394 connection erbij bij me network devices (heb er daar dus nu 2 van die op 400mbps lopen).

Kan iemand mij vertellen wat deze connectie is? Ik weet dat het iets te maken heeft met firewire (die ik heb) en usb (heb ik ook), maar waarom had ik er eerst 1 en nu 2???

• DUX

DUX

Hmm...Er zijn een paar verbindingen bijgekomen blijkbaar...Een extra USB-hub en zoals je zelf al zegt die firewire.

Met bijna 100% zekerheid kan ik zeggen dat het wat te maken heeft met het gepiel van je in het BIOS dat je ze aangezet hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lollig, in het BIOS kun je gewoon CD en DVD op 'none' zetten. In Windows werkt het toch wel en het scheelt weer wat seconden aan tijd :)

Autodetectie hoeft dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2003 17:56 ]

ARME AOW’er

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 21 november 2003 @ 17:54:
Lollig, in het BIOS kun je gewoon CD en DVD op 'none' zetten. In Windows werkt het toch wel en het scheelt weer wat seconden aan tijd :)

Autodetectie hoeft dus niet.
Ja alleen mijn bios is zooooo "goed" dat het ze toch blijft detecten. Para word je ervan. Maarja nu loopt alles weer zoals het zou moeten en zelfs windows XP start weer snel op. Aparte systemen die Alienware's :D
Pagina: 1