Toon posts:

Outlook Web Access (Exchange)

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds kort een probleem met Outlook Web Access.
Wanneer ik wil inloggen dan krijg in de melding:

HTTP 404 - Bestand niet gevonden

Wie kan mij helpen, ben namelijk een beetje door de suggesties heen

Cello

Verwijderd

Vertel eerst maar eens wat je zelf al allemaal hebt geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
- Heb de Knowledge Base van Microsoft geraadpleegd, hier heb ik na vele
zoekpogingen niets kunnen vinden.
- Backup van IIS teruggezet, dit heeft helaas niet geholpen
- Server nog gereboot, heeft ook niet geholpen
- Google in al talen afgezocht

Please help me en mijn collega's. Deze kunnen nu niet meer hun mail bekijken vanaf huis

Heeft het misschien iets te maken met de installatie van SUS (Services Update Server)???? Het probleem is naderhand gekomen

Verwijderd

IIS lockdown?? denk dat dat het probleem is........Zit standaard in de installatie van SUS.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:15 ]

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:08
welke versie van exchange ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om exchange 2000

IIS Lockdown??? Waar kan ik deze vinden??
En de belangrijkste vraag, Hoe werkt het???

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:26 ]

Verwijderd

Vraag het anders eens aan de helpdesk van Het Net, die gebruiken ook Outlook Web Access voor de mail van de klanten, op www.netmail.nl

Verwijderd

Ik bedoel bij de installatie van SUS wordt IIS lockdown geinstalleerd en uitgevoerd; deze maakt als het ware IIS wat veiliger en schakelt eea uit. Ik denk dat nu teveel is dichtgezet/uitgeschakelt. Daar zou je dus ff naar moeten kijken. Over SUS loopt hier ook een topic, als ik jou was zou ik daar eens inkijken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:32 ]

Verwijderd

Volgens mij staat de verwijzing naar je default page verkeerd... of je hebt een map weggegooid ?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

als je bij voorbeeld je default web page weggooid dan werkt je outlook web acces niet meer je kan een andere outlookweb acces pagina maken /mail bijvoorbeeld ipv /exchange dit moet je in exchange 2000 configureren, je kan dit in de knowlegdebase van microsoft vinden

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Heb bestandje IISLOCKD.EXE gevonden.
Wanneer ik deze open gebeurd er niets

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar iets meer zelf initiatief en kennis wordt er toch wel verwacht.
Er wordt aangegeven dat er in een ander topic info over te vinden is.
Verder zou je misshien eens bij ms kunnen zoeken naar info hierover, in plaats van meteen bleren dat het niets doet na een dubbelklik ('t mag dan wel windows zijn, we zitten hier nog steeds in PNS).

Verder krijg ik niet echt de indruk dat je enig idee hebt hoe een webserver werkt.

Je vraagt URL op, en krijgt een 404 terug, dan kunnen er maar 2 dingen zijn in dit specifieke geval:

- Het bestand wat opgevraagd wordt in de DocumentRoot van die site bestaat niet meer
- IIS LockDown is iets te grondig tewerk gegaan.

Van beide mogelijkheden staat redelijk wat info voorgekauwd voor je, ga eerst maar zelf eens zoeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Open je IIS console eens ga naar de Exchange rechtsklik > browse vul username&password in werkt het hier ja? kijk dan of het via een station ook werkt. Werkt het niet ga troubleshooten op je IIS instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
't is gelukt.

Iedereen zeer vriendelijk bedankt voor de medewerking (behalve koffie met zijn bijdehande opmerkingen...)

Ik heb een nieuwe IISLOCKD.EXE gedownload die het wel goed deed.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:52:
't is gelukt.

Iedereen zeer vriendelijk bedankt voor de medewerking (behalve koffie met zijn bijdehande opmerkingen...)

In welke hoedanigheid mag jij eigenlijk aan die server zitten ?

Want met een 404 ben je je bestand kwijt of heb je de rechten verkeerd staan. Als je dat oplost door 'nieuwe IISLOCKD' te downloaden weet je nog steeds niet wat nu het probleem was.

Misschien had het probleem wel nix met IISLOCKD te maken en komt het straks weer terug.

[ Voor 54% gewijzigd door StevenK op 21-11-2003 17:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

de 404 wil niet zeggen dat je je rechten kwijt bent. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerd gemigreerde server (mij overkomen :+ tijdens schrijven howto's ). Ook wil het soms helpen te browsen vanaf de IIS management console om de boel aan te slingeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is gekomen nadat er Service Update Server (SUS) was geinstalleerd.

Ik mag trouwens alles op de server

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:52:
't is gelukt.

Ik zal ook even bijdehand gaan doen.

Begin maar eens met dit te lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 25-11-2003 19:26 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.