Toon posts:

Kodak DX4530 of Olympus D560?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Er zis vast wel iemand hier op GoT die een Kodak DX4530 of Olympus D560 heeft. Wie wil zijn ervaringen er over delen? Ik wil een van de twee aanschaffen, maar ben er nog niet over uit welke. De Olympus vind ik er mooier uitzien, maar ik ben een n00b op dit gebied. Welke bevelen jullie aan?

Op de mooie site van een "bepaalde computerwinkel in Nederland" is een mooi schema te vinden. Klik voor het schema op de link hieronder...

http://www.dixons.nl/Stor...Nr2=0007041969&chkCount=2

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Iets belangrijks ontbreekt echter aan deze data: Wat voor accu/batterij zit erin, en hoelang gaat deze mee? Hoe snel is de camera met opslaan van foto's... Zoek naar reviews, ik kan je www.google.com adviseren! Kijk ook eens op www.DPreview.com , daar staan nog veel meer camera's op. Misschien vind je daar nog wel een betere voor dat zelfde geld!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

En deze verplaats ik naar het fotografieforum

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Deze camera's verschillen vooral in technische mogelijkheden nogal, de Kodak is wat meer van de professionele kant in fotografie, zoals fotograferen op 1 enkele resolutie, met een hoger aantal megapixels, terwijl de Olympus wat mmer geschikt lijkt voor de hobbyachtige plaatjesschieter. De Kodak is daarentegen een stuk zwakker als het gaat om Makrofoto's, dwz foto's van dichtbij genomen...

Het is dus van belang wat je van plan bent met de camera...

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Als ik even snel door de specs heen rol, hebben beide camera's een paar voor en nadelen . . .

ff 2 linkjes:
Kodak @ dpreview
Olympus @ dpreview

De accu lijkt me hier niet relevant, beide werken op 2*AA

Maar het lijkt me vooral te liggen aan : Wat wil je met de camera gaan doen??

Als je dat nou eens voor je zelf uitstippelt, dat scheelt gruwelijk veel zoek tijd :)

vervolgens ga je naar de Features Search van dpreview
en zoek je volgens de jou gestelde eisen. . .
et voila, je krijgt een mooi lijstje van camera's waar je dan uit kan kiezen.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de kodak, voor 339 euro bij carrefour :D Persoonlijk vond ik deze alleen maar plus punten te hebben tov andere cams in deze prijs categorie.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Wat wil ik doen met de camera? Ik wil foto's kunnen maken (uiteraard :P) met ongeveer vergelijkbare kwaliteit als een normale camera.

Daarnaast wil ik als het kan wel kunnen kiezen uit meerdere resoluties en de camera moet minimaal 3 megapixels hebben.

Woorden zoals "diafragma" en "focus vanaf" zeggen mij niets; heb geen flauw idee of dat erg belangrijk is?!

Kortom, een leuke camera voor een leuke prijs die foto's van een goede en scherpe kwaliteit maakt. Misschien kan iemand een voorbeeldfoto plaatsen van de Kodak en/of de Olympus?

Alvast weer bedankt! _/-\o_

Verwijderd

E-Mile schreef op 21 november 2003 @ 15:54:
Deze camera's verschillen vooral in technische mogelijkheden nogal, de Kodak is wat meer van de professionele kant in fotografie, zoals fotograferen op 1 enkele resolutie, met een hoger aantal megapixels, terwijl de Olympus wat mmer geschikt lijkt voor de hobbyachtige plaatjesschieter. De Kodak is daarentegen een stuk zwakker als het gaat om Makrofoto's, dwz foto's van dichtbij genomen...

Het is dus van belang wat je van plan bent met de camera...
Kodak 4530 professioneel?
Nou niet echt, veel meer dan een eenvoudige belichtingscorrectie kan ie niet, het is gewoon een plastieken point and shoot dingetje voor de gebruiker die zo min mogelijk met de techniek te maken wil hebben (no offense), wil je meer mogelijkheden om in te grijpen ,dan ben je met een Minolta F 200 (mijn tip) of Canon A80 veel beter uit.
Behalve dat worden de plaatjes van de Kodak als overdreven kleurrijk ervaren , veel mensen (vooral Amerikanen ) blijken dat mooi te vinden en de compressie is wat te sterk wat ook geen goede invloed op de beeldkwaliteit heeft........

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een reactie op mijn laatste reactie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:04:
Nog iemand een reactie op mijn laatste reactie?
Voor plm. hetzelfde geld is de Minolta F 200 de betere keus:
- metalen behuizing en zeer compact
-100% manueel instelbaar (heb je misschien niet nodig, maar je weet het nooit), kan ook 100% automatisch
-4MP (op dezelfde maat CCD) is BETER dan 5MP
Pagina: 1