Toon posts:

[ASP.NET] Cache probleem met ASP.net*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik een probleempje met ASP.net.

Wij hebben een site gehost bij combell.com

daar draait een ASP.net webshop.. nu heb ik een aantal script file's aangepast ( de .aspx.vb file's) op de server verwijderd en vervolgens de nieuwe geupload..

Echter blijft hij nog steeds de oude code gebruiken..

Dit probleem doet zich voor met diverse file's en is zeer lastig...

Weet iemand hier een oplossing voor ?volgens de provider houden zijn geen cash bij...

Please help

Verwijderd

behulpzaam : je bedoeld cache
cash is engels voor geld.

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeker weten dat je in de goede directory zit?
Heb ook wel eens zoiets gehad dan kwam ik met inloggen automatisch in een user directory uit en niet in de wwwroot directory.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Topicstarter
weet idd zeker dat ik de goeie directory heb..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Je moet de vb files niet uploaden, maar de DLL en aspx files.

Misschien is het beter dat je eerst eens leest hoe ASP.NET nu eigenlijk werkt.

[ Voor 49% gewijzigd door whoami op 21-11-2003 14:45 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
sjongjonge.. de aspx file is gelijk.. in de aspx.vb file is het script aangepast zodat de inhoud naar een ander adres gemaild wordt... :-s

• whoami
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:48:
sjongjonge.. de aspx file is gelijk.. in de aspx.vb file is het script aangepast zodat de inhoud naar een ander adres gemaild wordt... :-s
Mag ik dit op een rant op mij beschouwen?

Als ik je zeg dat ASP.NET code niet geinterpreteerd wordt, maar gecompileerd wordt, wat zeg je dan? Die vb file heb je helemaal niet nodig at runtime. Wat je wel nodig hebt is de DLL file waarnaar je project gecompiled wordt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe verklaar jij het dan dat soms ook wel dingen worden aangepast met slechts .vb files

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 22:09

Swerfer

Hmm...

whoami schreef op 21 november 2003 @ 14:51:
[...]

Mag ik dit op een rant op mij beschouwen?

Als ik je zeg dat ASP.NET code niet geinterpreteerd wordt, maar gecompileerd wordt, wat zeg je dan? Die vb file heb je helemaal niet nodig at runtime. Wat je wel nodig hebt is de DLL file waarnaar je project gecompiled wordt.
Als ik mijn script pagina's aanpas, dan pas ik de .aspx files aan, wat dus nog niet gecompileerd is. De server compileerd daarna terplekke als de pagina wordt opgevraagd, en cached deze gecompileerde pagina daarna... Dit geld ook voor .vb files...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 21-11-2003 16:26 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je die dan gewoon lokaal draaien en gebruikt ie idd je aangepast .vb files, maar wanneer je het upload naar een andere server heb je niets aan je vb files... dan is alleen je aspx en je dll interessant...

• whoami
Swerfer schreef op 21 november 2003 @ 16:24:
[...]

Als ik mijn script pagina's aanpas, dan pas ik de .aspx files aan, wat dus nog niet gecompileerd is. De server compileerd daarna terplekke als de pagina wordt opgevraagd, en cached deze gecompileerde pagina daarna... Dit geld ook voor .vb files...
Dit geld niet voor de .vb files, maar enkel voor de aspx files. Je hebt die vb (of cs) files trouwens helemaal niet nodig op de server. Dit kan je zelf checken door eens in VS.NET je web-project te kopieren (via Project / Copy Project) en dan kies je daar voor 'only files necessary to run the app'. Ga dan eens kijken naar de virtual directory waar je die files naar gekopieerd hebt: je zult geen vb of cs files zijn, enkel aspx files, de global.asax, de web.config en de DLL in de bin directory.

De compilatie waar jij het over hebt, gebeurt idd, maar dat zijn niet de vb files die gecompileerd worden, maar de DLL die gecompileerd wordt van IL naar native code.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:18:
hoe verklaar jij het dan dat soms ook wel dingen worden aangepast met slechts .vb files
Stiekem op build gedrukt in Visual Studio oid?

Voor zover ik weet wordt er helemaal niets gedaan met .vb files; code wordt compiled naar een .dll en inline C# of VB.Net code staat in de .aspx, .ascx, .asmx, etc.

Sowieso lijkt een caching probleem me sterk; als je een nieuwe dll / web.config upload, gaat hij automatisch deze nieuwe versie laden. Hetzelfde geldt voor .aspx, .ascx, .asmx. Dit overleeft, afaik, zelfs de OutputCache niet.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 21-11-2003 18:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
gorgi_19 schreef op 21 november 2003 @ 17:47:
[...]
Sowieso lijkt een caching probleem me sterk; als je een nieuwe dll / web.config upload, gaat hij automatisch deze nieuwe versie laden. Hetzelfde geldt voor .aspx, .ascx, .asmx. Dit overleeft, afaik, zelfs de OutputCache niet.
Dat denk ik ook. Volgens mij wordt de applicate zelfs gestopt en opnieuw gestart als je de DLL oid wijzigt, overschrijft. Dit gebeurt nl. ook als je iets veranderd in de web.config.

Pagina: 1