[ALG] Feedback gevraagd over CME!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alle lof voor onderstaande stuk tekst is voor Twynn . Maar ook in Casemodding & Elektronica zijn we nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.

Achter de schermen zijn alle HW-mods altijd druk bezig om alles zo soepel en goed mogelijk te laten verlopen binnen de HW-fora.

Nu zijn wij echter benieuwd naar jullie mening als forumbezoekers van Casemodding & Elektronica
Tijd voor enige feedback dus :)

In dit topic kun je je onderbouwde kritiek, complimenten, verbeterpunten en op- of aanmerkingen kwijt.

Dingen die we graag willen weten zijn bijvoorbeeld:
  • Wat vind je de moderators in CME?
  • Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in CME?
  • Wat vind je van de CME faq / policy
  • Hoe sta je tegenover het Kleine Modjes topic? Wordt er te veel in gemodereerd? Of juist te weinig? Is het prettig voor gebruikers als oplossing tegen teveel topics over kleine mods?
  • Hoe denk je over de contributed howtos? Bijvoorbeeld of we het schrijven daarvan bijvoorbeeld genoeg stimuleren of we meer zouden moeten doen.
Verder zijn we ook wel benieuwd naar je mening over de sfeer in CME, hoe de de vaste gebruikers met beginners omgaan bijvoorbeeld.

Ook een puntje van aandacht is het aantal en de inhoud van de grote topics hier.

Als je nog opmerkingen hebt over de gehele hoofdgroep Harde Waren kun je deze natuurlijk ook in dit topic kwijt.

Alvast bedankt, namens de gehele HW crew en de CME-mods in het bijzonder:

Phreak
AcouSE
euss
m-m

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu post ik amper maar bezoek op de dag wel 20x deze site ofzo.
Ik vind het goed ingedeelt en ik vind de moderators ook goed.

Liefst zo houden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:09
Wat ik vooral een plus punt vind is de vrij strakke modlijnen :) en dat de mods ook goed reageren op mailtjes met vragen er in :)

Wat ik alleen minder vind, is dat mensen eigenlijk eerst posten en dan zoeken. Maar daar kan je weinig aan doen denk ik ;)

en de 'Contributed HowTo's' zeker blijven stimuleren! :D die zijn verrekte handig!

Misschien is het een goed plan om het maximaal aantal post naar 500 te verlagen want dan zijn deze topics makkelijker te doorzoeken.

(euss): De grens is voor lopende topics in CME vastgesteld op 500 posts.

Voor de rest _o_ aan de CM&E moderators :)
Sprite_tm schreef a.o.:
Ook hulde voor de gebruikers trouwens: de enige slotjes die gezet zijn zijn van net nieuwe topicstarters die denken dat het hier een helpdesk is of anderszins niet kloppende vragen stellen. Valt me ook op dat er compleet geen onzinreplies in dat soort topics staan. (Kan zijn dat dat ondertussen de sfeer op heel t.net is, maar cm&e is het enige forum waarin ik ook de gesloten topics ff nakijk.)
Dat vind ik ook nog een heel goed punt :) op veel plekken binnen GoT kom je veel van die onzin replies tegen en die heb je hier bijna niet :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik vind het jammer dat er weinig gezocht blijkt te worden, hoevaak zijn er niet van die topics over een lcd, IR ontvanger, ccfl enzo? dat mag van mij wel minder, tuurlijk kan je zulk soort dingen vragen, maar als het gewoon met de search te vinden is....

wellicht een algemeen electro hulp topic? waaron mensen vragen kunnen stellen over weerstandjes en alle andere zut, omdat ze ook na de FAQ wellicht nog wat twijfeling hebben en nog steeds met een vraagteken zitten. AL weet ik niet of er voldoende belangstelling is voor zo'n topic, dan zakt ie al snel weer weg :/

Het post hier je kleine mods topic vind ik een goed idee, het is wat overzichtelijker, en als je over alles een apart topic zou maken zit je toch aleen maar met reacties van "mooi".

De how-to's zijn stuk voor stuk d:)b prima naslagwerk voor zowel de n00b als de wat gevorderde.

Wat ik alleen nog mis is het hoeveelheid aan mooie unieke casemods ;) maar daat kan GoT niet veel aan doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, ik kijk hier ook elke dag wel in. Niet veel posts die me aanspreken, maar dal ligt aan mij ;) Ik geloof voor de rest dat jullie het prima doen hier, de moderators lijken redelijk kennis van zaken te hebben, sluiten eventuele loze vragen ook snel met een duidelijk antwoord. Ook hulde voor de gebruikers trouwens: de enige slotjes die gezet zijn zijn van net nieuwe topicstarters die denken dat het hier een helpdesk is of anderszins niet kloppende vragen stellen. Valt me ook op dat er compleet geen onzinreplies in dat soort topics staan. (Kan zijn dat dat ondertussen de sfeer op heel t.net is, maar cm&e is het enige forum waarin ik ook de gesloten topics ff nakijk.) Ik ben niet zo'n casemodder dus ik bekijk die hele contributed/kleine mods-topics niet, daar kan ik dus weinig over zeggen, tis wel prima dat alleen de betere mods een eigen topic krijgen. De FaQ heb ik even doorgelezen en deze is zeer uitgebreid, voor de mensen die 'm doorlezen een enorme bron van info lijkt me.

Anywayz, mijn enige negatieve stukkie commentaar is dat er te weinig die-hard EL-posts langskomen, maar daar kunnen jullie ook niet zoveel aan doen :)

offtopic:
DeWeerMan: URL in je sig doet het niet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De een zie je wat meer dan de ander :Y) Ik denk er over het algemeen 'rechtvaardig' gemod word; het komt zelden voor dat iets me onterecht lijkt. Ook is de reactiesnelheid meestal wel prima, topics worden snel genoeg de goede kant op gestuurd/gesloten.
  • Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in CME?

Zoals al gezegd weinig aan te merken op dit punt, de een heeft een andere stijl dan de ander en daar is niets mis mee. Eén ding kan misschien wel strenger, maar daar kom ik later op.

Er is in CME en de FAQ genoeg te vinden, maar via de FAQ is die informatie niet mákkelijk te vinden. Nou heb ik daar zelf niet zoveel moeite mee, maar een niet-vaste bezoeker gaat niet eerst helemaal naar beneden scrollen in de FAQ om erachter te komen dat er ook nog enkele (misschien relevante) contributed howto's zijn. Ik heb dit al eens op icq gezegd, maar een FAQ (of in ieder geval die van CME) zou ik zelf liever zien als "Centraal Startpunt" oid. Een overzichtelijke weergave van de howto's/faq's en nuttige topics. Op die manier houd je de faq zelf kort maar kan iedereen wel bij de goede informatie komen.

(euss): *todo* > Mee bezig :Y)
  • Hoe sta je tegenover het Kleine Modjes topic? Wordt er te veel in gemodereerd? Of juist te weinig? Is het prettig voor gebruikers als oplossing tegen te veel topics over kleine mods?

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind dat er daar beter te veel dan te weinig gemod kan worden. Het moet natuurlijk nog wel vrij blijven, maar aan offtopic gepraat hebben meestal maar een paar mensen iets. Daarnaast denk ik dat 1 regel (nog?) strenger gehanteerd zou moeten worden: te grote plaatjes = geen plaatjes. Dan maar geen plaatjes als iemand niet de tijd neemt om de plaatjes even naar een acceptabele resolutie te schalen. In dat geval vind ik dat het wegeditten van de plaatjes op zijn plaats is, diegene kan altijd weer een nieuwe poging wagen. Zoals je merkt heb ik inderdaad een hekel aan veel te grote plaatjes ;)
  • Hoe denk je over de contributed howtos? Bijvoorbeeld of we het schrijven daarvan bijvoorbeeld genoeg stimuleren of we meer zouden moeten doen.

Mja ik vind het helemaal niets :+ Maar serieus, ik denk dat het de enige mogelijkheid is om over veel onderwerpen nuttige informatie bij elkaar te krijgen. Van mods kun je ook niet verwachten dat ze overal een stukje over in de FAQ schrijven :P Het wordt zeker genoeg gestimuleerd, dat zal het probleem dus niet zijn :)
  • Verder zijn we ook wel benieuwd naar je mening over de sfeer in CME, hoe de de vaste gebruikers met beginners omgaan bijvoorbeeld.

De sfeer vind ik zelf niet altijd geweldig, maar ook niet erg negatief. Het zou soms alleen wat wel vriendelijker kunnen.
  • Ook een puntje van aandacht is het aantal en de inhoud van de grote topics hier.

Niet echt veel mis mee, maar het nodigt wel uit tot offtopic gepraat tussendoor. Er zijn echter dusdanig weinig grote topics in CME dat ik niet denk dat dat een probleem is/wordt.
  • Overig

Zoals een paar mensen hierboven al noemen: er worden erg veel erg simpele zoek/faq/google topics geopent. Daar kun je denk ik weinig aan veranderen, behalve misschien met de genoemde herstructurering van de faq. Maar ook dat helpt waarschijnlijk niet omdat sommige het gewoon vertikken zelf enige moeite te doen :)
_ferry_ schreef op 21 november 2003 @ 15:30:
wellicht een algemeen electro hulp topic? waaron mensen vragen kunnen stellen over weerstandjes en alle andere zut, omdat ze ook na de FAQ wellicht nog wat twijfeling hebben en nog steeds met een vraagteken zitten. AL weet ik niet of er voldoende belangstelling is voor zo'n topic, dan zakt ie al snel weer weg :/
Hier voel ik persoonlijk ook wel wat voor. Het moet natuurlijk geen topic worden waar je zomaar een vraag als "Welke weerstand voor 6 ledjes?" neer kunt plempen, maar ik denk dat daar wel op te modereren is. Of het echt potentie heeft weet ik ook niet, maar het is misschien het proberen waard. Soms vind ik het wel jammer dat de non-pc elektro niet binnen de policy van CME valt, en dat 'gemist' verdwijnt hierdoor deels. Ik snap natuurlijk wel waarom de non-pc elektro niet wordt toegelaten, maar het blijft jammer :)

Excuses voor de lap tekst :X ;)

mod-remark: geen excuses nodig ;) het is een helder stukje tekst met goed onderbouwde kritiek waar we wat mee kunnen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:49
Allereerst even een positieve opmerking:

Een van de sterke dingen hier binnen CME zijn de how-to's. Hieruit blijkt dat de forumbezoekers heel erg bij dit forum betrokken zijn en er ook graag aan meebouwen. Dat soort dingen zou ik graag ook in andere HW-fora terugvinden :)
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:41:
[list]
Zoals een paar mensen hierboven al noemen: er worden erg veel erg simpele zoek/faq/google topics geopent. Daar kun je denk ik weinig aan veranderen, behalve misschien met de genoemde herstructurering van de faq. Maar ook dat helpt waarschijnlijk niet omdat sommige het gewoon vertikken zelf enige moeite te doen :)
Ik denk dat dit een verschil is tussen community en losstaande bezoekers van het forum. Mensen die GoT als community zien zullen ook op faq's letten, bezoeken bepaalde fora regelmatig, kennen de manier van werken hier etc.

Mensen die hier simpelweg voor een probleem komen kennen dit soort zaken niet en het interesseert ze eigenlijk ook niet.

Ik ben zelf van mening dat daar gewoon weinig aan te doen is, behalve proberen die mensen te sturen. :)

Ik heb trouwens even de html in je post weer aangezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46

Meneer aard

Porsche rulez!

• Wat vind je de moderators in CME?:

Ik vind dat er steeds beter en harder wordt opgetreden tegen "onwillige" users. Toen ik hier kwam, was er niet zo streng mod beleid als nu, dit vind ik persoonlijk beter en geslaagder, dus echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan de modjes van CME

• Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in CME?:

Eigenlijk niks, enige wat ik vind dat de modjes zo door moeten gaan. Niet laten afzakken zodat je weer bij het begin van de start komt.

Ik vind het steeds uitgebreider worden en de faq straalt ook een sfeer uit: Kom, ik kan je helpen want echt alles staat erin. Als ik een probleem tegen kom loop ik naar de faq en voilà 9 van de 10 keer is mijn problem solved. Als ik ene keer het er niet uit kom post ik het hier.

• Hoe sta je tegenover het Kleine Modjes topic? Wordt er te veel in gemodereerd? Of juist te weinig? Is het prettig voor gebruikers als oplossing tegen teveel topics over kleine mods?

Je hebt altijd een centraal topic voor je kleine mods, is wel héél handig. Het modjes-schap (zo noem ik het even) vind ik persoonlijk ok. Beter te streng dan te lief. Ik denk ook zelf dat je sommige dingen in de gaten moet houden (soms wat meer 2 tegelijk of sow) en het is in het kleine mods topic is het juist beter.

Alleen had ik liever gehad met die 500 post, want je bent uren aan het spitten in een topic met 1000 post.

(euss): De grens is voor lopende topics in CME vastgesteld op 500 posts.

• Hoe denk je over de contributed howtos? Bijvoorbeeld of we het schrijven daarvan bijvoorbeeld genoeg stimuleren of we meer zouden moeten doen? Verder zijn we ook wel benieuwd naar je mening over de sfeer in CME, hoe de de vaste gebruikers met beginners omgaan bijvoorbeeld.

Ik vind het steeds uitgebreider worden, zelf heb ik er ook 2 geschreven en dit is mij zeer positief bevallen. Ik ben van plan om meer te schrijven om zo de beginners op weg te helpen.

• Ook een puntje van aandacht is het aantal en de inhoud van de grote topics hier.

Zie ook kleine mod topic mening.

Ga zo door echt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:45 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ok, hier mijn 2 centen :)

* Wat vind je de moderators in CME?
ik ken ze niet persoonlijk :P (op Kaj. na dan) maarre ze doen hun werk goed.

* Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in CME?
de modjes mogen zich wel iets toleranter opstellen tegen de noobs die een topic openen om hun probleem opgelost te krijgen. natuurlijk is het domweg openen van een topic zonder te zoeken uit den boze, maar ik vindt dat het niet meteen gesloten moet worden met de reden dat het een zoekvraagje is. vergeet niet, we zijn allemaal noobs geweest ooit (of nog steeds) :+
het mooie van GOT (of welk ander forum dan ook) is dat we mekaar kunnen helpen met de dagelijkse hardware/casemod probleempjes, en het feit dat een topic al na enkele posts dichtgegooit wordt omdat hiet niet binnen de policy valt, is niet construktief voor de topicstarter.

* Wat vind je van de CME faq / policy
niets op aan te merken :)

* Hoe sta je tegenover het Kleine Modjes topic? Wordt er te veel in gemodereerd? Of juist te weinig? Is het prettig voor gebruikers als oplossing tegen teveel topics over kleine mods?
voor de kleine mods hebben we toch al één topic? :? oftopic posts trashen is natuurlijk ok, maar zoals het nu loopt heb ik niks te klagen. dit topic is ideaal voor het kleinere werk, en dat moet mooi zo blijven lijkt me.

* Hoe denk je over de contributed howtos? Bijvoorbeeld of we het schrijven daarvan bijvoorbeeld genoeg stimuleren of we meer zouden moeten doen.
tja, extra howto's zijn alleen maar makkelijk, misschien een lijst met howto's apart sticky maken? dat voorkomt denk ik vraagtopics, omdat ze em gelijk zien. de howtos zitten nu voor een deel in de FAQ verwerkt, en dat is een plek die niet echt voor de hand ligt als je als noob voor het eerst dit (sub)forum bezoekt.

(euss): *todo* > Bezig met betere Faq plaatsing van Contribs zonder meer sticky's te maken :Y)

en voor de rest: niet veel aan te merken, ik denk dat dit alles wel zon beetje is....
owja! ik heb nog een idee! :P

een casemod gallery, is dat niet een idee? een topic waar de users van CME hun casemod kunnen plaatsen die aan het einde van het jaar weer gesloten wordt voor een vers topic? dat doen ze op hardforums ook.
de regels kunnen vrij simpel zijn:

- alleen eigen casemods die af zijn!
- maximaal een x-aantal pics van bijv. 500 pixels breed (eventueel clickable)
- goed onderbouwde posts
- geen oh.. en ahh.. posts ertussen.
- eventueel linkje naar het showtopic of CIP hier in CME

dit lijkt me een goed idee omdat:

- men hieruit inspiratie kan opdoen voor toekomstige mods
- het leuk is om mekaars casemod(s) te bewonderen
- alle casemods mooi in 1 topic zonder posts met alleen maar tekst.

magoed, tis maar een idee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:49 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een smiley: _/-\o_

Ik ben zelf ook niet zo'n modder maar de EL topics zijn altijd wel interressant. Ook de CiP topics vind ik geweldig.
De mod's zijn ook strak, wat wel lekker is omdat je dan niet door bladzijdes vol geblaat heen hoeft te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FiXeL schreef op 21 november 2003 @ 17:43:
ok, hier mijn 2 centen :)

een casemod gallery, is dat niet een idee? een topic waar de users van CME hun casemod kunnen plaatsen die aan het einde van het jaar weer gesloten wordt voor een vers topic? dat doen ze op hardforums ook.
de regels kunnen vrij simpel zijn:

- alleen eigen casemods die af zijn!
- maximaal een x-aantal pics van bijv. 500 pixels breed (eventueel clickable)
- goed onderbouwde posts
- geen oh.. en ahh.. posts ertussen.
- eventueel linkje naar het showtopic of CIP hier in CME

dit lijkt me een goed idee omdat:

- men hieruit inspiratie kan opdoen voor toekomstige mods
- het leuk is om mekaars casemod(s) te bewonderen
- alle casemods mooi in 1 topic zonder posts met alleen maar tekst.

magoed, tis maar een idee :)
Dat is er wel geweest, maar liep niet echt geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 21 november 2003 @ 18:55:
[...]

Dat is er wel geweest, maar liep niet echt geloof ik
is er idd geweest, was een sticky onderhouden door phreak. Je moest phreak gloof ik pics mailen ofzowiets en dan poste hij regelmatige mods in dat topic... Maar wat ermee gebeurd is ?

Misschien iets maken zoals die GoT Pifast site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het samen met DOC de beste afdeling van Goth, ga zo door! Vooral de manier waarop jullie soms slotjes zetten vind ik echt ontzettend droog. Ik snap ook niet hoe jullie dat volhouden hoor, al dat soort topics. De meest kansloze vond ik toch wel deze: *KLIK*
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Even een paar suggesties bijlangswerken :)
_ferry_:
Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo'n voorstander van grote topics voor problemen, het nodigt nogal uit tot niets doen, maar gewoon in het topic dumpen en misschien wel het allergrootste bezwaar is dat die vragen niet meer te vinden zijn met de search. Er wordt (imho terecht) vaak geklaagd dat grote topics + searchen een true crime is.
Riffic:
Daarnaast denk ik dat 1 regel (nog?) strenger gehanteerd zou moeten worden: te grote plaatjes = geen plaatjes. Dan maar geen plaatjes als iemand niet de tijd neemt om de plaatjes even naar een acceptabele resolutie te schalen. In dat geval vind ik dat het wegeditten van de plaatjes op zijn plaats is, diegene kan altijd weer een nieuwe poging wagen.
Ja dat is misschien wel waar, aan de andere kant heb ik ook niet zoveel zin om te emmeren over plaatjes die 10 kb of 30 pixels te groot zijn, en het is ook niet echt handig om constant de grootte te bekijken. Maar ik zal mn best doen :P Je kan iig helpen door gewoon een TR te plaatsen als je het ziet, maar dat hoef ik jou ook niet te vertellen denk ik :)

Verder bedankt voor alle lof, maar zeker ook voor alle kritiek. Trouwens wel grappig dat sommige mensen vinden dat er nog strenger tegen niet zoeken e.d. moet worden opgetreden terwijl anderen vinden dat we toleranter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Een mogelijkheid om niet helemaal computer gerelateerde electronica te posten mis ik nog, interresante topics worden al oogluikend toegelaten heb ik het idee.

Moderatie gaat prima zo heb ik het idee, een topics met een belachelijk laag niveau worden de kop ingedrukt en het aandeel irritante users valt erg mee (of vallen door een goed moderatie beleid niet eens meer op)

Het Kleine modjes topic lees ik graag eens overheen, en daar komen toch weer leuke (en en vaak verbluffend simpele) ideeen naar voren. Zeker iets om er in te houden, zeker omdat je dan het kleine grut topics er uit houdt dat komt de leesbaarheid zeker ten goede.

Het nadeel van grote topics is dat je ze of moet bijhouden of dat je veel moet lezen als je er in mee wilt gaan. Wat lang niet iedereen doet en dan resulteerd in offtopic en harhaaldelijk geblaat over het zelfde. Echt handig is dat natuurlijk niet. Het kappen van het topic in meerdere delen is natuurlijk ook maar een halve oplossing want het zal altijd veel leeswerk blijven. (Dit is natuurlijk zeker niet alleen van toepassing op CME)

• Als je nog opmerkingen hebt over de gehele hoofdgroep Harde Waren kun je deze natuurlijk ook in dit topic kwijt.

Euh .. Ja ! een relais is geen alles oplossend wonder component ;) :P

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik ben vanuit het begin uit altijd een vaste bezoeker van CME (toen nog CM) geweest en het was ook eigenlijk de enige plek die me in het begin boeide (totdat de huiskamer 1.0 kwam ;)), maar ik merk nu van mezelf dat ik hier steeds minder kom. De hoofdoorzaak hiervan is dat ik te weinig echte mods zie en teveel 'kijk eens naar mn (vierkante) raampje en mn ledfan die ik hier om de hoek heb gekocht'. Dit is nou eenmaal zo en sja het echte modden van vroeger zie je gewoon niet veel meer (ik ben er zelf nog wel mee bezig, maarja t duurt een beetje lang :P). Dit ligt gewoon niet aan CME opzich, maar meer aan de mensen die mods (al dan niet kant en klaar gekocht) alleen mooi vinden om te hebben en minder trots ervan krijgen om alles zelf te maken. Dus het is gewoon mijn mening waar je eigenlijk niets aan hebt. Maar k wou het toch even delen met jullie :).

Voor de rest over de Mod's en FAQ/Howto's vind ik het thumbs up!
Vroegah had je geen FAQ's en Howto's nodig.. toen zochten we alles zelf uit ;) (geintje, nofi. Het is best handig hoor :> (zeker voor de nieuwe bezoekers)).

Een topic voor de kleine CME elektro gerichte vragen lijkt mij ook best handig, in de FAQ staat veel, maarja er zijn alijd wel bezoekers die net ff iets anders willen weten wat niet 100% letterlijk in de FAQ staat. En ach als het er wel letterlijk in staat kunnen ze daar naar verwezen worden (ookal staat in de 1e post een duidelijke melding dat ze eerst die faq moeten lezen ;)).
offtopic:
Oh ja, en euss moet niet zoveel zoekwerk doen als ie een topic sluit, da's gewoon eng :X :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tentacle1 op 21-11-2003 21:52 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Goed ik ga even heel eerlijk zijn, ik hoop dat ik hier geen spijt van ga krijgen :P
Ik zie hier redelijk positief commentaar allemaal, en eerlijk gezegd verbaasd dat me een beetje, ik had toch eigenlijk wel wat harde kritiek verwacht. Waarom? Nou, ik vind het eigenlijk zelf niet zo geweldig gaan. Ik heb het idee dat de gebruikers uit CME een beetje weggepesten worden ( ja - voor een heel groot deel ben ik daar zelf verantwoordelijk voor), tenminste, iets moet toch de volgens mij enorm grote terugloop aan activiteit in CME verklaren. Ik zie ook minder en minder oude regulars terugkomen, ze zijn er nog wel, maar vinden het forum niet de moeite waard meer om actief te bekijken denk ik.
Het niveau qua technische kennis van de bezoekers in CME is (naar mijn mening) nog altijd als vanouds goed, maar echt stoere casemods zie je helaas niet zo vaak meer. Het kan tussen m'n oren zitten hoor, maar dit is wat ik vanuit mijn modderperspectief zie :P Maar misschien dat jullie hier wat zinnigs op te zeggen hebben. (Misschien zien AcouSE/euss/Phreak dit ook wel heel anders dan ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Ik denk dat de terugloop in activiteit (vooral door de "regulars") vooral komt omdat we het nu zo'n beetje allemaal wel gezien hebben. Alles is al zo vaak langs gekomen, en iedereen is te verzadigd om iets nieuws te verzinnen.
- is er wel iets nieuws, dan is dat meestal klein, en valt er weinig over te discussieren
- als er iets nieuws bedacht / gemaakt word is men bang dat het meteen door de commercie eruit geplukt word.
Vooral het laatste punt, dat de hele commercie zich op het casemodden gedrukt heeft, is een van de oorzaken. Daar kunnen de modjes natuurlijk niets aan doen. Ik ben het wel met je eens, m-m, dat het hier niet geweldig gaat. Als ik zelf weer eens op GoT kom (wat de laatste tijd ook weinig gebeurd) en in CME naar de topiclist kijk, word ik daar niet vrolijk van, eerlijk gezegd. Er is gewoon te weinig 'craftmanship'.

Verder vind ik het erg zonde dat inkoopacties hier niet meer besproken mogen worden, ook al weet ik dat we daar een prechtig systeem voor hebben gekregen. Maar als organisator van een IA weet ik wel te vertellen dat het daar redelijk 'vervuild' is, vooral omdat het geen "hechte gemeenschap" is.
Dat bedoelen we dus :X

[ Voor 25% gewijzigd door Kr3Kr op 21-11-2003 23:13 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

'Vroegahh' waren er hier meer topics van mensen die net hun case hadden gemod. Geweldig om te zien dat mensen een gat in hun deur zagen, lichies in de case gooien en dat soort dingen. Door al die topics te wroeten wordt je zelf ook weer enthousiast om te gaan modden (tenmiste, dat had ik wel) maar dat gevoel vervaagd een beetje..

Maar helaas werd dat op een gegeven moment als 'Gewoon' gezien en verdwijnen ze allememaal in 'Post hier je kleine mod topic'. Logisch ergens, maar sinds dien is het aantal topics met nieuwe casemods dramatisch gedaald. Het is ook niet meer so 'spannend' om nog eens op CME te kijken naar de laatste mods en de reacties daarop. De laatste tijd is meer dan de helft van de topics allemaal vragen-topics, niet echt 'boeient' dus.

Is het misschien een leuk idee om iedere maand een 'Casemod van de maand' uit te roepen of iets in die trand? Competitie onderling is een van de beste stimulances om mensen over te halen en 'aan het modden te zetten'. :)

En iets wat me ook erg handig lijkt: een soort topic of FAQ waarin alle tweakers hun links naar interresante sites kunnen plaatsen. Of desnoods via een wizard: link voor CME -> Electronica -> Fanbus naar die en die site. Een soor Knowledge-base zegmaar.

Om maar even een balletje op te gooien :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Tja, die terugloop is gewoon een feit, een kleine maand geleden was de topic list gewoon eng kort ...

En ja, je gaat zelf ook niet meer zo actief reageren op iedere "dertien in een dozijn" post. Er is al zoveel van het zelfde, en een raampje in je kast is al bijna even standaard als de monitor die bij de PC hoord. Je moet al echt een nieuws / speciaal topic openen om nog enge serieuze respons te krijgen.

Ik heb het idee dat het allemaal een beetje is beginnen af te zakken toen Overclocking, Casemods & Elektronica is opgesplitst ( wat alweer zolang geleden is dat ik op www.archive.org moest kijken om te zien dat het Overclocking, Casemods & Elektronica was ) en als ik naar DOC kijk nu zie ik daar eigenlijk ook niet extreem veel meer gebeuren.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

CME is wel men favo subforum, ik vind alleen dat het niveau veel te laag is, nadenken is af en toe echt te moeilijk (zie ook de howto`s, nofi).
Misschien komt het omdat hier alleen computergerelateerde electronica in mag (wat ik dus erg jammer vind), ik snap niet waarom niet-computergerelateerde electronica hier geen plaats krijgt?
Vaak word doorverwezen naar circuitsonline, maar ik vind toch echt dat de users een stuk beter in de omgang zijn (ik zeg niet kennis ;)), zou mij erg leuk lijken als er ook gewone electronica (en dus electro) bij komt.

My 2 cents over CME policy, ik zou het heel fijn vinden als iemand hierop reageerd met een waarom, als die er niet is zouden julie in overweging kunnen nemen dit bij CME te betrekken?

Modereren vind ik dat, naar de maatstaven zoals ze geschreven zijn, goed gedaan word, nu moet ik zeggen dat dit eigenlijk alleen inhoud: laag niveau eruit vissen en op de FAQ wijzen, of niet? Mijn complimenten, zie hier vrijwel nooit "zooi" staan :)

edit:

Mij lijkt het leuk om het niveau op te krikken, en wil daarvoor ook meedenken/ontwerpen/proberen/bouwen aan ingewikkeldere dingen dan knopjeledjekijkwatikkan schakelingen stroomkring 8) dingen.

Zelf ben ik ook niet altijd alles geweest, maar als we een how to hebben van baybus verwacht ik iets spectaculairs. iets wat iedereen heeft hoeft geen howto te krijgen dunkt mij :)

[ Voor 18% gewijzigd door 3lmowww op 22-11-2003 00:01 ]

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Bij die vraag over het waarom alleen computer gerelateerde electronica wil ik me graag aansluiten.

Het antwoord wat je meestal krijgt is dat het hier een computer forum is ... hmja :? en dus ?

En er worden vaak erg slappe argumenten bij gehaald om een niet computer topic dan toch maar computer gerelateerd te maken (in de trant van : als ik de spanning voor [insert non puter ding] nou eens uit de pc haal ?)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Sine schreef op 22 november 2003 @ 00:03:
En er worden vaak erg slappe argumenten bij gehaald om een niet computer topic dan toch maar computer gerelateerd te maken (als in : als ik de spanning voor [insert non puter ding] nou eens uit de pc haal ?)
Just like: General Chat ;)
Ik zou het egt gaaf vinden als we hier ook "gewone" electronica krijgen, hetzij van enig niveau. Dingen die oplopen tot de grotere elektuur projecten bijvoorbeeld (en vanaf een onderdeel of 5, en dan niet 2 ledjes, 2 schakelaartjes en een weerstandje).

Computer forum, tsja, waarom mogen mobiele foons wel? als er veel vraag naar is snap ik ook het probleem niet. Casemodding (de originelere dan) beginnen ook bij in ieder geval een basiskennis aan electronica, en het is een geweldig middel om leuke dingen voor elkaar te krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door 3lmowww op 22-11-2003 00:09 ]

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo naar de topics van de afgelopen 14 dagen kijk en ik ga tellen, dan kom ik op 77 open topics en maar liefst 43 stuks met een slotje erop.

Dat zegt toch wel wat, je kan topics wel gauw op slot gooien en naar de search verwijzen, maar als we alles in de search kunnen vinden dan hebben we straks helemaal geen forum meer nodig.

Het leuke van een forum is dat je het samen over dingen kunt hebben, elkaar op ideeen brengt.
Veel nieuwkomers zullen het niet leuk vinden als ze gelijk by themselves maar door die search heen moeten, het forumgevoel is er dan iig niet bij.

(euss): Op 24-01-2004 zijn er 122 open topics en 43 slotjes.
Het is dus actiever geworden zonder dat daarbij meer slotjes nodig waren. Ik meen daaruit te kunnen concluderen dat er een positieve trend is gezet :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 12:56

iop

sorry dat ik het zeg, maar ik loop al vrij lang mee hier....maar hoe meer er gemod en gelocked word hier, hoe minder er loopt op de fora....

beetje vrij mag wel, als iemand 10 pics wil posten waarom niet? en als iemand een vraag wil stellen die al eens gevraagd is waarom niet? daar zijn fora voor imho

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Probleem is idd dat veel nwe users een mod willen showen, gewoon een beroerde openingspost maken. Misschien een ideetje om die in overleg met de TS om te vormen naar een goede post, zodat er weer meer casemods worden geshowd (waar het forum zich uitstekend voor leent).

Ben zelf toen ik nog een n00bish GoTter was, liep ik hier het meeste rond, inmiddels 1,5 mod verder doe ik hier nog steeds ervaringen op. Vooral mensen die dezelfde problemen hebben ondervonden als ik en je daar veel info uit kan halen.

Ik zou het zonde vinden dat er minder gemod wordt @ GoT, wel een goede stap is het toelaten van CiP's aangezien daar voor Casemodminnnend GoT daar de meeste inspiratie uit opdoen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even wat kleine hersinspinsels:

Zoals ik al zei wordt het maken van HowTo's opzich wel goed gestimuleerd, maar is de stap misschien te groot. Mensen die iets leuks ergens over kunnen schrijven hebben geen zin om zich te gaan verdiepen in het maken van tables met rml ed :P Uiteraard kunnen jullie (de mods) dat achteraf wel doen, maar dat wordt niet echt duidelijk gemaakt. Ook een simpele FAQ-generator is een optie, zodat diegene zich alleen met de tekst zelf bezig hoeft te houden. Misschien zit ik er hier wel helemaal naast, maar het zou kunnen dat de stap om iets te maken wat kleiner wordt :)

(euss): *todo* > Mee bezig :Y) (nee, niet die generator, maar de verduidelijking ;))

Er worden inderdaad ook best veel casemods topics geopend (en soms best wel aardige) die niet echt/helemaal geen informatie erin hebben staan behalve een link. Nou staat er wel iets over in de policy (hoe het niet moet), maar misschien is het ook nog handig om daar een (of meerdere) links te geven naar hoe het dan wél moet. Het brengt de mensen iig op ideeën.

(euss): tekst verduidelijkt en voorbeeld [CM] topics aangehaald via searchlink :)

Daarnaast, het is sinds React 1.9 toch ook mogelijk om per subforum een tekst bij "Let op:" te zetten? Daar kan dan vermeld worden hoe zo'n casemod topic geopend zou moeten worden, aangezien de policy soms niet gelezen wordt.

(euss): sinds 1.9.1 (19-01-2004) is dit per subforum ingevoerd :)

Het is natuurlijk zonde als topics met opzich een leuke casemod gesloten moeten worden. Het gebeurd namelijk redelijk vaak dat de TS het niet opnieuw probeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
Mnee, die tekst kan je helaas niet subforumafhankelijk instellen, wat wel jammer is :{

(euss): sinds 1.9.1 dus :P

De rest ga ik later nog wel op in :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:05
wat mij betreft mag er wat betreft CIP's wel wat strenger gemodereert worden, en minder snel goedkeuring gegeven worden. er wordt een topic geopend over een halve mod, deze wordt dichtgegooit en ff later weer geopend als [CIP] waarna ie naar een tijdje wegzakt en verdwijnt.
er worden imo teveel half/half projectjes gestart die nooit afkomen en gewoon wegzakken en verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 22 november 2003 @ 12:40:
Mnee, die tekst kan je helaas niet subforumafhankelijk instellen, wat wel jammer
offtopic:
Hmm, dit meen ik me te herinneren uit Waarschuwing boven replies en nieuwe topics, maar misschien werd er alleen vermeld dat het nog eens zou komen. Moet jullie maar een feature request posten ;) (Of zit die waarschuwing in de template verwerkt? Dan is het inderdaad lastiger omdat het me onwenselijk lijkt allemaal specifieke waarschuwingen in de template te coden)

(euss): sinds 1.9.1 dus :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

# Moderators doen voor mijn gevoel hun werk goed qua oplettendheid, maar er word ook wel veel gesloten onder het motto van lees de FAQ maar terwijl je daar zeker als niet technisch onderlegd iemand lang niet altijd uitkomt of veel wijzer van word.

# Kleine mod topics lijken me nuttig, scheelt een hele berg kleine topics waar vervolgens niets meer word gepost of de topic starter ook nooit meer terugkomt. Beetje de meute in gareel houden lijkt me nuttig zodat je niet meerdere pagina's gepraat hebt ipv waar het uiteindelijk om gaat, de kleine mods. Wat dat betreft deugt dat wel allemaal.

# How to's, ook nuttig en het helpt zeker wel als zulke topics er zijn en je vermijd daarmee ook al heel snel veel dezelfde vragen. Wat ik ervan gezien heb is het nuttig en goed elk geval.

# Algehele sfeer ...... voor mijn gevoel kan er qua vriendelijkheid heel wat verbeterd worden maar dat is op een groot deel van GoT zo.

Het gaat met vragen zowiezo al heel snel in de richting van "gebruik de search" of "lees dat en dat maar" maar dan vaak op een bottere manier. Dat niet iedereen even technisch onderlegd is en niet alles dus even begrijpelijk is word voor mijn gevoel te vaak vergeten waardoor vragenstellers met een kluitje in het spreekwoordelijke riet worden gestuurd en vervolgens nooit meer terugkomen.

Er heerst een algehele sfeer van als je hier komt dan dien je gewoon alles te weten en vooral niets te vragen want wij zijn de alwetende elite. Dat word dan nog eens als l33t geschreven waarna je eerst nog een half jaar zit te puzzelen wat dat in vredesnaam mag zijn aangezien zelfs de search er bar weinig over zegt terwijl je mij niet wijs kan maken dat iedereen weet wat het is. Wil niet alles over een kam scheren maar een deel gedraagt zich elk geval als wij weten alles, waarom jij niet?

# Persoonlijk kijk ik hier op GoT veel meer dan dat ik vraag. Het is me al te vaak gebeurd dat ik met een kluitje in het riet werd gestuurd of dat een topic gesloten werd onder het motto van lees de FAQ. Dat was dan wel bij het processor en mobo deel met een vraag over de FSB en het gedoe van double data rate maar daar was als leek in de FAQ niet veel wijzer van te worden.

(euss): sinds 21-06-2003 is er extra verduidelijkt hoe je kontakt met modjes kan opnemen, ook over eventuele onduidelijkheden / vragen of toevoegingen aan de Faq :)

Kan me heel goed voorstellen dat bezoekers dan na een paar keer iets hebben van barsten jullie maar, ik ga wel naar een vriendelijker forum. Dat kan dus ook heel goed de reden zijn dat het hier voor een groot deel alleen uit alles wetende bezoekers bestaat.

# Samengevat. Probeer als bezoeker begrijpelijk te posten en bedenk ook dat er een tijd was dat ook jij niet veel wist van vanalles. Probeer de FAQ's hier en daar te verbeteren en ook te updaten met nieuwe gegevens. Is wel een ander forumdeel maar in de processor en mobo faq word nog geleefd in het tijdperk van standaard gelockte AMD Athlon.

Op die manier worden er al heel snel vragen opgewekt doordat de gegevens en gewoon niet zijn tenzij je 20 topics met elk 30 pagina's door gaat worstelen waar iedereen het wel lijkt te weten en je dus geen uitleg tegenkomt. Nou zal dat hier al minder snel van toepassing zijn doordat er met CME veel minder veranderd en minder nieuwe ontwikkelingen zijn te melden. Maargoed, neem het mee voor de rest van GoT evt :)

Tot zover mijn feedback en gebruikerservaringen op GoT.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 15:03
Ik kom hier geregeld even neuzen. Ben een typische ik kijk graag plaatjes figuur. en als ik iets leuk tegen kom dan begin ik te lezen. Maar sinds dat ik dit forum ben gaan lezen ben ik wel van mening dat het steeds meer op een database begint te lijken dan op een forum.

ON/OFF topic gedoe moet volgens mij toegelaten worden, niet te veel van het goede natuurlijk. Een forum is een plek waar je je mening kan uiten en dat word nu soms niet echt toegelaten.

Mensen die hier komen met een vraag zou je beter kunnen stimuleren en een goede kant op sturen dan ze meteen de grond in de boren, topic op slot gooien, etc. Een dood topic verdwijnt toch binnen een halve dag "van het scherm".
De manier van de grond in boren komt dan meestal in de vorm van: gebruik de search, google even, etc. De iets behulpzamere gebruiker gebruikt de vorige zinnen maar neemt dan wel de moeite om er een linkje bij te plaatsen. Denk niet dat dit veranderd kan worden door de MODS maar ligt vooral aan de personen die het forum geregeld bezoeken. Verdeel en heers, hoe meer "geeks" hoe leuker het word 8)

Het "we groeten niet naar elkaar"kan ik inkomen maar het zou het forum wel wat losser maken. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :+ (ja, i like kaas)

mijn advies is dan ook, laat het wat losser, ik hoop dat het goed fatsoen van mensen dan de bovenhand gaat spelen en de MODS weer lekker wat meer rust krijgen :)

P.s. Ik vind dat ik niet echt veel recht van spreken heb, het aantal posts dat ik gemaakt heb zal niet boven de dubbele nummers uit komen.

mod-remark: Postcount is geen meetlat - in dit topic vragen we naar meningen en inzichten. Je post wordt enorm gewaardeerd en recht van spreken heb je altijd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Zou iemand (liefst iemand die een beslissing hierover kan nemen) kunnen reageren of het mogelijk is om "gewone" electronica toe te voegen?

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben hier eigk pas net en dus nog n n00b in hart en nieren (and proud of it :P), wat k tot nu toe heb gezien beviel me, de sfeer is goed, mods zijn oplettend en netjes, en (heel belangrijk voor de n00bies like me ;) ) de FAQ is errug goed, je hoeft dan niet zo te zoeken maar hebt gelijk links naar en uitleg over alle belangrijke dingen. toppie dus ;)
Jfwiet schreef op 22 november 2003 @ 18:33:
Ik kom hier geregeld even neuzen. Ben een typische ik kijk graag plaatjes figuur. en als ik iets leuk tegen kom dan begin ik te lezen. Maar sinds dat ik dit forum ben gaan lezen ben ik wel van mening dat het steeds meer op een database begint te lijken dan op een forum.

ON/OFF topic gedoe moet volgens mij toegelaten worden, niet te veel van het goede natuurlijk. Een forum is een plek waar je je mening kan uiten en dat word nu soms niet echt toegelaten.

Mensen die hier komen met een vraag zou je beter kunnen stimuleren en een goede kant op sturen dan ze meteen de grond in de boren, topic op slot gooien, etc. Een dood topic verdwijnt toch binnen een halve dag "van het scherm".
De manier van de grond in boren komt dan meestal in de vorm van: gebruik de search, google even, etc. De iets behulpzamere gebruiker gebruikt de vorige zinnen maar neemt dan wel de moeite om er een linkje bij te plaatsen. Denk niet dat dit veranderd kan worden door de MODS maar ligt vooral aan de personen die het forum geregeld bezoeken. Verdeel en heers, hoe meer "geeks" hoe leuker het word 8)

Het "we groeten niet naar elkaar"kan ik inkomen maar het zou het forum wel wat losser maken. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :+ (ja, i like kaas)

mijn advies is dan ook, laat het wat losser, ik hoop dat het goed fatsoen van mensen dan de bovenhand gaat spelen en de MODS weer lekker wat meer rust krijgen :)

P.s. Ik vind dat ik niet echt veel recht van spreken heb, het aantal posts dat ik gemaakt heb zal niet boven de dubbele nummers uit komen.
ik ben het hier wel mee eens, n beetje losser zou denk ik ten goede komen aan de sfeer

verder wil k graag ff kwijt dat ik het jammer vindt dat je zo snel wordt aangekeken op niet goed van te voren gezocht hebben, de meeste mensen die zulke vragen stellen weten de weg in mod-land nog niet zo goed (zoals ik) en zijn blij dat ze hier een plek hebben waar ze de (in de ogen van een kenner) domme vragen kunnen stellen. iemand zei een stukje terug in deze thread dat "we geen helpdesk zijn" oid, dat vind k een beetje elitair (diegene die dit postte weet zulke dingen al, of weet waar ie moet zoeken, maar hij/zij houdt geen rekening met mensen die zulke dingen nog neit weten). als je geen zin hebt om op de domme vragen in te gaan dan negeer je die toch gewoon? ik weet uit ervaring op andere fora dat sommige gebruikers die al langer in 'het vak' zitten het juist wel leuk vinden om n00bvragen te beantwoorden. en voor n00bs is het dan gelijk ook een stuk aantrekkelijker

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 10:42 . Reden: typos/aanvulling / modedit: html ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Het klinkt msschien een beetje raar, maar op tweakzone.nl staan de casemods keurig op een rij, misschien een optie om zoiets hier ook in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 15:00

RetepV

ALLES valt te repareren

Misschien al genoemd, maar dan herhaal ik het gewoon nogmaals :+.

Er wordt vaak lekker een slotje ergens op gegooid met een verwijzing naar 'hier kun je het antwoord vinden'. Vervolgens ga je daar naar toe en blijkt dat veel van de links en veel van de images niet meer ergens naar toe verwijzen. Bijvoorbeeld aansluitschema's voor LCD schermpjes. Lekker handig is dat altijd.

Kunnen plaatjes niet op Tweakers gecached worden ofzo?

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen plaatjes niet op Tweakers gecached worden ofzo?
Wat ik begrepen heb van enkele LA/Bug topics: Nee, helaas.

Daarom pleit ik er ook voor om zoveel mogelijk plaatjes te thumbnailen op verschillende hosts (bijvoorbeeld het preview plaatje op TheForumIsDown en je grote plaatje op je homepage) - en waar iets met plaatjes wordt gezegd ook in tekst te vermelden (bijvoorbeeld als iemand een plaatje post van een LCD met een typenummer erop door dan het typenummer ook in de tekst te vermelden).
Dit heeft een dubbel voordeel: de tekst wordt ook opgenomen in de search (beter vindbaar!) - en bij verlies van plaatjes is er geen informatieverlies.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is of er ook mensen zijn die wel een HowTo/Faq topic zouden willen beginnen, maar die om diverse redenen daar niet aan toe komen.

Wat houd je tegen om een HowTo/Faq topic te starten?
Heb je er zelf tegenaan gehikt om er 1 te beginnen? Waar ondervind je drempels? Tegen welke problemen loop je aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein tikje, komt er misschien een beetje feedback op de feedback? :Y)
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:49:
Wat houd je tegen om een HowTo/Faq topic te starten?
Heb je er zelf tegenaan gehikt om er 1 te beginnen? Waar ondervind je drempels? Tegen welke problemen loop je aan?
Waarschijnlijk had je het al gelezen, maar ik had hier nog mijn idee daarover gezet.
Verder is de grootste drempel natuurlijk de tijd die je erin moet steken, maar dat spreekt voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein tikje, komt er misschien een beetje feedback op de feedback?
Allereerst, hartelijk dank voor alle feedback en meningen _o_

Ja, ik heb de feedback allemaal gelezen. Ik heb juist express een beetje m'n mond gehouden in deze thread om zo min mogelijk de thread te sturen qua stemming. Maar goed, ik vermoed dat de meningen hetzij zijn opgedroogd of grotendeels overeenkomen met diegenen die er al staan (of mensen zijn gewoon tevreden, en geen nieuws is goed nieuws). Misschien dat het nu tijd is geworden voor een evaluatie.

Ik zal eerst ingaan op de Contributed Howto/Faq's en wat mijn persoonlijke mening is:

Natuurlijk hoef je niet gelijk met een 100% perfect topic te beginnen. De status van een Contrib topic kun je een beetje vergelijken met een Casemod in Progress - een groeiend topic met als vereiste is dat de info geordend bij elkaar komt te staan in de topicstart.

Natuurlijk kun je een Contrib topic helemaal opsmukken met tabellen en dergelijke, maar dat is zeker geen vereiste. En als je dat zou willen en je komt er niet uit - kun je altijd even spieken bij 1 van de andere Contrib topics, spieken in de forumFaq of even via ICQ/mail een modje aanschieten.

Ik zou de Contrib sectie een wat betere plaats ín de faq willen geven. Ten eerste is het nu een beetje "een ondergeschoven kindje" die er wat verloren bijhangt onder de link-sectie. Een wat meer centralere plaats doet de Contrib Howto/Faq makers veel meer eer aan - en zorgt er tevens voor dat de topics makkelijker gevonden worden. Het apart sticky maken zie ik niet zo zitten, ik was juist zo blij dat het aantal sticky's was uitgedund :)

Wat betreft de tijd die een Contributed Howto/Faq topic kost:
Je kunt alles op je eigen schouders nemen en proberen het meest perfectste topic te starten van GoT, maar zoals gezegd: dat hoeft niet. Eén van de grote voordelen van een Contrib topic is juist de feedback die je in zo'n topic krijgt. Medegebruikers kunnen op die manier ook een steentje bijdragen met het vinden van plaatjes/links/info, het verduidelijken van tekst of stellen van vragen waar je zelf nooit op zou komen. Het is een levende Faq en niet zoals de normale sticky's topics waarop je niet kunt reageren (alleen door een mod te contacteren of in De CME FAQ - Geef hier je feedback). Juist het samenwerken zorgt ervoor dat de arbeid een beetje verdeeld wordt en geeft meer community of familie gevoel.

/me reminder: Wellicht dat een hoop van deze tekst eigenlijk ook bij de Contributed Howto/Faq zou moeten staan.

(euss): *todo* > Mee bezig :Y)

Tot zoverre mijn feedback over de contributed Howto/Faq topics - op de andere dingen kom ik een latere keer (na de feestdagen) op terug. We zijn nu een beetje onregelmatig bezet, en dat bevorderd nu niet echt een goede relativering en overleg ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik sluit me bij de vorige spreker aan. Er worden wel heel makkelijk slotjes geplaatst de laatste tijd. Ogenschijnlijk wordt er klakkeloos aangenomen dat je zelf niet de search geprobeerd hebt. Jammer.

Ik bedoel maar, je mag best je vermoeden uitspreken dat iemand zelf onvoldoende onderzoek gedaan heeft, maar bied dan ook een kans op weerwoord. Ik had namelijk uitgebreid gezocht, maar kon het antwoord gewoon niet vinden.

Voorbeeld: ik stelde een vraag over de leverbaarheid van een Aopen A600A. Als reactie krijg ik een stel pricewatch referenties om mijn oren. Het gaat me helemaal niet om de PRIJS, maar om de LEVERBAARHEID.

Natuurlijk helpt de pricewatch wel bij het zoeken, maar het gaf in dit geval geen bevredigende antwoorden. En denk dan niet dat ik die links niet gechecked had. Neem bijvoorbeeld de eerste link: www.pczaak.nl:
- volgens de pricewatch en de homepage van pczaak kost een A600A 77 euro
- volgens de pagina met alle behuizingen kost een A600A ineens 149 euro, maar was ie wel op voorraad

Heb nog gebeld. Prijs was helaas inderdaad geen 77 euro, en op voorraad was ie ook al niet :(

Verder had ik gechecked bij MyCom, Salland, (geen voorraad info), Informatique en Xenon (niet op voorraad) en Alternate (had hem wel, maar 189 euro vond ik toch wel erg duur)

Kortom, heren MODs, corrigeren/bijsturen/aanvullen mag natuurlijk altijd, maar sla discussies niet onmiddelijk dood.

mod-remark (euss): In die specifieke situatie ging het om een kick van een 2 jaar oud topic waarbij het doel van je kick niet duidelijk was (tip voor TS?) en anderzijds compleet offtopic was (geneuzel over spelling). Vandaar het slotje.
Als het een vraag van jezelf betrof is overigens ook de PW een eerste plaats om te kijken en hoor je ook in je topicstart duidelijk te maken wat je zelf geprobeert hebt. Natuurlijk kan er op GoT gediscusïeerd worden over kasten, al moet je dan wel bedenken dat dát soort discussie veel eerder op Overige Hardware thuishoren en dat in jouw specifieke situatie een winkel/importeur het beste antwoord kan geven.
Maar goed, mocht een mod je topic sluiten kun je altijd kontakt met hem opnemen via 1 van de mogelijkeden die in zijn Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif profiel staan ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:47 ]

Pagina: 1