Toon posts:

[Alcatel 510] Gebruikers toegang weigeren naar internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een alcatel 510 staan die als router dient en DHCP server dient, echter is er een gebruiker die wel op het netwerk moet maar niet via die router het internet op mag, normaal zou ik dan gewoon MAC filter gebruiken maar dat heeft dat rottige ding niet.

Kan ik iets met static route bereiken: de gebruiker krijg zijn ip van de router maar we kunnen dit ook statisch maken?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een telnet naar het modem uitvoert kan je via de prompt heel wat meer uitvoeren dan via de webinterface. Zie deze handleiding, de commando's die hierin vermeld staan zijn ook bij de 510(v4?) geldig.

Dit is de Alcatel handleiding voor de CLI.

[ Voor 23% gewijzigd door Tele op 21-11-2003 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op 21 november 2003 @ 14:11:
Als je een telnet naar het modem uitvoert kan je via de prompt heel wat meer uitvoeren dan via de webinterface. Zie deze handleiding, de commando's die hierin vermeld staan zijn ook bij de 510(v4?) geldig.
Zoeken naar mac in dat document levert niets op, wel aardige guide trouwens en de commando's kan ik idd gebruiken.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:13:Zoeken naar mac in dat document levert niets op, wel aardige guide trouwens en de commando's kan ik idd gebruiken.
Kijk ook eens in die CLI handleiding, daar staat nog veel meer in. Ik zou niet alleen naar mac control kijken maar ook eens de mogelijkheden van de firewall op ip bekijken.