Westen Digital LANGE levertijd?

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Beste mensen ik ben inmiddels al bijna 2 maanden bezig om een Western Digital 120GB SATA schijf te bestellen en een snelle levering is nog niet in zicht.
Ik heb mijn order bij een online zaak geannuleerd om bij de volgende in precies dezelfde situatie te komen.

Met andere woorden, als je een WD schijf wilt bestellen, bel ze eerst ff op om te vragen of hij in voorraad is, anders ga je LANG wachten.

Iemand btw enig idee wat er aan de hand is met WD dat het zo lang duurt?

vinifinder.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 18:59
Het kan natuurlijk voorkomen dat deze hardeschijf slecht leverbaar is of gewoon erg populair waardoor er een te kort is ontstaan. Maar tussen de 21 winkels die 'm verkopen in de Pricewatch zal er toch wel eentje zitten die 'm binnen een wat kortere tijd kan leveren?

The devil is in the details.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/a8bw01.html
als je die bedoeld die is gewoon op voorraad ;)

[ Voor 33% gewijzigd door chucky666 op 21-11-2003 13:27 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MATANDO
ongetwijfeld ja, maar ik moet nog steeds mijn geld terugkrijgen van de eerste shop en ik heb echt geen zin om mijn order wederom te annuleren.

Natuurlijk zullen er shops zijn die er nog een paar hebben liggen, maar voor de mensen die er dus een willen gaan kopen, let opd at hij echt in voorraad is en niet bijv. binnen 3 werkdagen leverbaar, want dat stond ook bij mijn webshop.

Ik starte deze topic voornamelijk om mensen te waarschuwen en omdat ik benieuwd ben waarom WD leveringsproblemen heeft.

Ik heb WD ook een mailtje gestuurd want een levertijd langer dan 2 maanden is wel erg lang.

vinifinder.nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Volgens mijn (industrieële/kantoor) pc boer zijn Hitachi en WD SATA schijven voorlopig niet leverbaar tot ongeveer ergens in december, hij heeft het weer van de groothandel.
De enige die wel leverbaar is in SATA smaak is Seagate.
Misschien zie je nog wat op de HCC liggen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik heb hetzelfde ondervonden, was ook op zoek naar de WD 120 GB sata drive, echter nergens op voorraad. Heb toen de Maxtor 120 GB sata drive genomen, heb er 2 draaien in sata raid 0, draait lekker snel :)

Dus ben uiteindelijk toch nog happy, de maxtors zijn wel verkrijgbaar. Overigens, de hitachi schijven zijn sowieso al (bijna) nergens te krijgen en dan ook niet op voorraad.

JayGTeam (213177)

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
AaroN schreef op 21 november 2003 @ 13:50:
Ik heb hetzelfde ondervonden, was ook op zoek naar de WD 120 GB sata drive, echter nergens op voorraad. Heb toen de Maxtor 120 GB sata drive genomen, heb er 2 draaien in sata raid 0, draait lekker snel :)

Dus ben uiteindelijk toch nog happy, de maxtors zijn wel verkrijgbaar. Overigens, de hitachi schijven zijn sowieso al (bijna) nergens te krijgen en dan ook niet op voorraad.
Zijn die harde schijven ook stil als ze bezig zijn.

Ik heb nu een gewone Maxtor 120GB 8MB Cache maar die maakt een irritant hoorbaar geluid als hij iets aan het zoeken of schrijven is. Dat probleem had ik bij mijn 60GB 180GXP IBM niet.

Ik wil tijdens de HCC 2 SATA HD's kopen, maar ik ben nog niet uit welke merk het zal worden. Met IBM heb ik slechte ervaring (om de jaar een HD wisselen) ondanks dat ze snel en stil zijn. Mijn huidige maxtor is te luid en ik kijk nu dus uit naar WD, Seagate of de Maxtor. De Maxtor alleen als hij stil is.

• MATANDO
Ja, ik heb ook gevraagd of de Hitachi wel leverbaar is (atm de snelste en meest stille SATA 7200 rpm schijf), maar die was idd ook voorlopig niet leverbaar.

Ikzelf heb ook 2 keer te horen gekregen dat ik wel een maxtor 120gb sata kon bestellen ipv de WD maar de performance van de maxtor is net iets minder dan de WD.

Ook heb ik goede ervaring met WD qua garantie als er een schijf kapot gaat (RMA uitgeprint via internet, opgestuurd naar Duistland binnen 1 week werkend terug)

tsjah, de HCC was toen ik hem bestelde nog lang niet in zich, maar nu baal ik idd, daar is hij wellicht nog wel te krijgen ja.

vinifinder.nl

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Ja ik heb het probleem ook ik wilde ook die Hitachi s-ata 120Gb bestellen maar nergens te krijgen echt balen! Maar wacht anders wel even tot volgende week mischien dat hij op de HCC te krijgen is.

offtopic:
WEet iemand of er bij een s-ata raid controller standaard kables worden geleverd?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:52

Sebje

Makelaartje

Koop anders gewoon de Seagate 120 SATA. Die is wel gewoon te krijgen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Beamer schreef op 21 november 2003 @ 15:06:
..
offtopic:
WEet iemand of er bij een s-ata raid controller standaard kables worden geleverd?
Dat moet je gewoon ff vragen bij de winkel / shop. Bij sommigen zitten er wel kabels bij, bij andere weer niet. Als je vraagt of er kabels bij zitten en of ze ff contact met je opnemen indien dit niet het geval is, is je probleem opgelost :)

Mijn maxtors (6Y120MO) zijn wel stil, heb ook een IBM 120 GXP (ook erg stil) en ik hoor weinig verschil, ze hebben namelijk liquid bearings.

Het klopt ook dat WD's snel zijn, maar maxtors staan ook altijd bij de snelsten van benchmarks. Tevens een punt van smaak denk. In HDTach scoort MAxtor altijd hele hoge ogen! Tevens in raid draaien ze lekker

Enige nadeel van maxtor is de garantie van 1 jaar IMHO |:(

JayGTeam (213177)

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
AaroN schreef op 21 november 2003 @ 17:51:
[...]

Enige nadeel van maxtor is de garantie van 1 jaar IMHO |:(
Gewoon drie jaar garantie hoor!!

Weliswaar alleen op de 8MB cache versies en serial ata van maxtor heeft volgens mij alleen maar 8mb Cache.

• MATANDO
micebec schreef op 21 november 2003 @ 18:04:
[...]

Gewoon drie jaar garantie hoor!!

Weliswaar alleen op de 8MB cache versies en serial ata van maxtor heeft volgens mij alleen maar 8mb Cache.
Oooohw, ik had gewoon 5 jaar garantie op mijn 80GB Western Digital.
En garantie hebben is een ding, het ook goede service krijgen is iets anders.

Wie weet is dat ook prima bij Maxtor/Seagate/Hitachi, maar ik weet uit ervaring dat WD geweldige service levert, reden te meer voor mij om voor WD te gaan.
Ik zou alleen de Hitachi overwegen omdat deze gewoon de snelste is en erg stil.

En nogmaals de note: Ik wacht nog steeds op mijn geld van het eerste bedrijf waar ik besteld heb, ik ga dus niet weer annuleren zodat ik op 2 winkels mag wachten totdat ik weer geld krijg.

vinifinder.nl

• OverSoft
  • Laatst online: 18-03 12:02
WD is op het moment in Nederland erg slecht leverbaar (de 2 grootste leveranciers van WD verwachten pas volgende week de schijven weer binnen, als ze dat zeggen kan je dus nog 2 weken wachten...)

Hitachi is niet erg in trek bij shops omdat die naam niet erg in trek is bij de consument.

Maxtor is op dit moment echt de best leverbare.

Alleen waarom SATA, de snelheids winst is 0,0. Hij is duurder (al is het maar een klein beetje, het blijft duurder). De connectors van SATA schijven zijn brak (in principe vallen ze er al af als je er naar kijkt...)

Gewoon IDE pakken, zit je goed, EN die zijn tenminste leverbaar...

(BTW1: SATA RAID 0 is ECHT stom... SATA schijven hebben sowieso een veel hogere uitval dan gewone schijven, en 1 foutje op een harddisk en ALLES is weg. Ach ja, leer je nog wel af :P)

(BTW2: Garantie bij Maxtor is top, schijf opsturen, binnen een week een gloedje nieuwe (bij WD is dit erg vaak een revised...)

[ Voor 8% gewijzigd door OverSoft op 21-11-2003 18:16 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 14:34

Snijkoek

Metal up your ass

OverSoft schreef op 21 november 2003 @ 18:14:
Alleen waarom SATA, de snelheids winst is 0,0. Hij is duurder (al is het maar een klein beetje, het blijft duurder). De connectors van SATA schijven zijn brak (in principe vallen ze er al af als je er naar kijkt...)

(BTW1: SATA RAID 0 is ECHT stom... SATA schijven hebben sowieso een veel hogere uitval dan gewone schijven, en 1 foutje op een harddisk en ALLES is weg. Ach ja, leer je nog wel af :P)
Hoe kom je daar nou bij |:( Het zijn gewoon ATA100/133 schijven in een SATA jasje, hoe kan de uitval dan hoger zijn 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Snijkoek op 21-11-2003 18:19 ]

• MATANDO
OverSoft schreef op 21 november 2003 @ 18:14:

(BTW2: Garantie bij Maxtor is top, schijf opsturen, binnen een week een gloedje nieuwe (bij WD is dit erg vaak een revised...)
Ik wil een SATA HD niet om de winst in performance vs ATA , ik doe ze voornamelijk om de handige smalle kabeltjes die erbij komen. Ja zelfs rounded vind ik nog irritant.

Over revised bij WD, maakt me niks uit als hij het maar goed doet, en dat doet hij, np dus.

vinifinder.nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hoe zie je trouwens of een WD revised is?
Ik heb wel een keer replacement zien staan op de label.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb altijd refurbished in het blauw op mijn WD hardeschijven staan, der zijn namelijk al 7 stuk gegaan in 1 jaar tijd :'(

Verwijderd

ik heb hem meteen gekregen binnen 3 dagen,ik snap niet waarom jou western digital zo lang duurt,hij zal cker niet op voorraad zijn daarom denk ik.
heb ook een voeding besteld en duurde ook al 3 weken heb hem dus ook geannuleerd en bij een andere shop besteld en ik krijg het binnen 3 dagen binnen :D
dus voortaan als je ergens besteld bestel het dan van een goede site.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld bij alternate en de volgende dag gewoon in huis.

En de WD is sneller als de maxtor sata hd die ik hiervoor had en die trouwens ook een takkeherrie maakte en veel te heet werd.
Heb nu dus een snelle stille en koele harddisk en ben er erg blij mee :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• OverSoft
Snijkoek schreef op 21 november 2003 @ 18:18:
[...]

Hoe kom je daar nou bij |:( Het zijn gewoon ATA100/133 schijven in een SATA jasje, hoe kan de uitval dan hoger zijn 8)7
omdat de convertor veel te heet werd
en ik praat niet uit theorie, maar ik zie waar ik werk gewoon veel meer SATA schijven terug komen dan IDE, terwijl IDE (gelukkig) nog veel meer verkocht wordt

• The Third Man
  • Laatst online: 18-03 22:06

The Third Man

The Third Jellyfish

OverSoft schreef op 23 november 2003 @ 20:32:
[...]

omdat de convertor veel te heet werd
en ik praat niet uit theorie, maar ik zie waar ik werk gewoon veel meer SATA schijven terug komen dan IDE, terwijl IDE (gelukkig) nog veel meer verkocht wordt
Waarom koop je dan een SATA schijf + converter i.p.v. een normale PATA-schijf? Daarbij is de converter natuurlijk niet van WD zelf dus kan je de uitval ook niet aan WD toerekenen.

• OverSoft
Lekkere Kwal schreef op 23 november 2003 @ 20:40:
[...]
Waarom koop je dan een SATA schijf + converter i.p.v. een normale PATA-schijf? Daarbij is de converter natuurlijk niet van WD zelf dus kan je de uitval ook niet aan WD toerekenen.
Volgens mij lees jij niet helemaal goed...

Een SATA schijf op dit moment (uitzonderingen daargelaten) is niets meer dan een PATA schijf met een onboard convertor, zodat er een SATA aansluiting op geplakt zit. Deze convertor wordt veel te heet.

Ten tweede: Ik zeg dat ook helemaal niet over WD, lezen is ook een vak he...

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een vraag ik wil graag voor in mijn nieuwe systeem twee Raptor 73 Gb in raid 0 hangen. Is de uitval daar dan ook zo hoog van ? Moet ik er dan gewoon een fan voorhangen ofzo ?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

OverSoft schreef op 23 november 2003 @ 20:48:
[...]

Een SATA schijf op dit moment (uitzonderingen daargelaten) is niets meer dan een PATA schijf met een onboard convertor, zodat er een SATA aansluiting op geplakt zit. Deze convertor wordt veel te heet.

Aha, ik dacht dat je een normale converter bedoelde (los dingetje), maar je bedoelt dus een converterchip. En aangezien je je negatief uitliet over SATA schijven in een WD topic ging ik er vanuit dat je daar o.a. WD mee bedoelde. Overigens heeft mijn werk al zo'n 25 pc's met een WD SATA schijf over een periode van een half jaar en geen enkele is tot nu toe teruggekomen. Afkloppen natuurlijk, maar ik betwijfel dat die schijven nu al ten dode zijn opgeschreven.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Bartjeee schreef op 23 november 2003 @ 21:07:
Ik heb een vraag ik wil graag voor in mijn nieuwe systeem twee Raptor 73 Gb in raid 0 hangen. Is de uitval daar dan ook zo hoog van ? Moet ik er dan gewoon een fan voorhangen ofzo ?
Nee, Raptors (zowel de 36 als 74 GB versies) zijn speciaal voor SATA ontwikkeld. Ze produceren natuurlijk wel een hoop warmte, maar zodra er genoeg ventilatie aanwezig is, hoef je hem niet extra te koelen (al kan het nooit kwaad natuurlijk).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 22:19
OverSoft schreef op 23 november 2003 @ 20:48:
[...]

Heb je het over maxtor dan? Ik heb toch al flink wat van die schijfjes door m'n handen zien vliegen (sterker nog, heb er in mijn eigen pc zitten) en tot zover echt geen % meer uitval als de normale PATA versie. Kan ook niet zeggen dat ze veel warmer worden??

• OverSoft
dominator schreef op 23 november 2003 @ 21:59:
[...]

Heb je het over maxtor dan? Ik heb toch al flink wat van die schijfjes door m'n handen zien vliegen (sterker nog, heb er in mijn eigen pc zitten) en tot zover echt geen % meer uitval als de normale PATA versie. Kan ook niet zeggen dat ze veel warmer worden??
yep, maxtors
de schijf zelf wordt niet warmer, de convertor chip onderop wordt knoeiwarm, en dat is de boosdoener

Verwijderd

Snijkoek schreef op 21 november 2003 @ 18:18:
[...]

DELETED >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:28 ]

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 23 november 2003 @ 21:26:
[...]
Nee, Raptors (zowel de 36 als 74 GB versies) zijn speciaal voor SATA ontwikkeld. Ze produceren natuurlijk wel een hoop warmte, maar zodra er genoeg ventilatie aanwezig is, hoef je hem niet extra te koelen (al kan het nooit kwaad natuurlijk).
Dacht dat het gewoon omgebouwde SCSI schijven waren...

Hoop warmte? Heb er hier ook 2 in een systeem zitten en echt warm worden ze niet, ook niet zonder koeling.

extra:
http://www.storagereview....11/20031111WD740GD_6.html

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:32:
[...]

Dacht dat het gewoon omgebouwde SCSI schijven waren...

Hoop warmte? Heb er hier ook 2 in een systeem zitten en echt warm worden ze niet, ook niet zonder koeling.

extra:
http://www.storagereview....11/20031111WD740GD_6.html
Het zijn IDE schijven die op een SCSI manier zijn ontworpen (koelribben, 10k RPM, korte access time, lange garantie) met van huis uit al een SATA aansluiting. Er zijn nooit PATA of SCSI modellen van geweest of als prototype ontworpen.

De warmteontwikkeling vindt de een meevallen, maar de ander juist groot. Het hangt ook af hoe je je kast inricht of er wel of niet koeling nodig is, blijkbaar bij jou dus niet :)
Pagina: 1