awe64 (ct4520) ISA probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15398

Topicstarter
Ik zit hier met een oude awe64 ISA(pnp). Een fantastische kaart al zeg ik het zelf. Maar nu is het geval dat hij niet meer wil installeren onder win98se op een amdk6 233 met 128mb int.

Ik heb het vermoeden dat de geheugenadressen en interupts niet behouden blijven na een koude/warme start. Alles heb ik al geprobeerd; in de bios irqtjes vrijmaken voor ISA sloten; 'plug & play OS' aan en uit gezet; handmatig in windows de irqtjes en geheugen adressen aanpassen; de SET variabelen toevoegen/verwijderen uit de autoexec.bat en de system.ini; de nieuwste drivers etc...

Hij werkt wel als ik windows zelf laat zoeken naar nieuwe hardware, maar als hij daarna eindelijk werkt is het na één nieuwe opstart alweer gedaan met de pret.

Ook in dos6.22 is het huilen met de pet op. Nadat de SET variabelen voorbij gekomen zijn en CTCM geladen is. (waarbij CTCM aangeeft de kaart goed geconfigureerd te hebben) moet ik eerst 'diagnose.exe' gebruiken om de kaart aan de gang te krijgen. Na een nieuwe reboot is het weer voorbij...

Ik heb genoeg interupts en geheugenadressen vrij, ook hoog en laag geheugentoegang is geen probleem (DMA).

de autoexec.bat:
SET SOUND=C:\PROGRA~1\CREATIVE\CTSND
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E MODE:0
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6

de ctpnp.cfg:
[SB16]
Disable=0
Csn=1
CardId=CTL00e4
Serial=0b8bfd3c
LogDev=0
Port0=220
Port1=330
Port2=388
Irq0=5
Dma0=1
Dma1=5

Ook in windows heb ik bovenstaande instelllingen gebruikt, maar hij gaf geen kik. Hij geeft alleen maar dat de hardware niet aanwezig is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ook al een ander ISA slot geprobeerd? Wil zo heel af en toe nog wel eens wat uitmaken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yeps, alle 4 de aanwezige sloten. d'r is eigenlijk weinig wat ik niet heb geprobeerd, behalve dan een nieuwe kaart kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Check even of je de nieuwste drivers gebruikt en installeer vooral NIET de dos drivers totdat je in windows de kaart goed werkend hebt...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
remco_k schreef op 21 november 2003 @ 15:12:
Check even of je de nieuwste drivers gebruikt en installeer vooral NIET de dos drivers totdat je in windows de kaart goed werkend hebt...
been there, done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 20:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Geeft het BIOS aan dat de kaart erin zit? Bij mijn SBawe64gold zegt hij tijdens het booten bij PnP cards Card01: SB AWE64 gold.
Heb je ook eventueel de drivers van je vorige kaart gedeinstalleerd?

ik had dit probleem pas ook met een ongelooflijk brakke Opti 82c930. Nieuwe drivers hadden het probleem gefixed. Heb je de windows 98 update van creative erop staan?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op 22 november 2003 @ 21:19:
Geeft het BIOS aan dat de kaart erin zit? Bij mijn SBawe64gold zegt hij tijdens het booten bij PnP cards Card01: SB AWE64 gold.
Heb je ook eventueel de drivers van je vorige kaart gedeinstalleerd?

ik had dit probleem pas ook met een ongelooflijk brakke Opti 82c930. Nieuwe drivers hadden het probleem gefixed. Heb je de windows 98 update van creative erop staan?
inderdaad ook gedaan. Het geval is dat het niet mijn pc is, maar die van mijn ouders. En ik hoor net dat ze een blikseminslag hebben gehad. (vandaar dat er door het hele huis nieuwe apparatuur te vinden is:-). Ik denk dat de pc het heeft overleefd, behalve de geluidskaart.

Toch maar gewoon een nieuwe geluidskaart gekocht.
Pagina: 1