Toon posts:

Problemen naar softmod readon 9800se aiw

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar veel zoeken besloten om hier maar een topic aan te wagen omdat ik er weinig tot niets over kon vinden.

Hallo ik heb een hercules readon 9800se aiw en deze heb ik gesoftmod naar een 9800pro. Dit scheelt aanzienlijkin de snelheid. (aquamark gaat van 28000 naar 42000) Nu heb ik een probleem. Het beeld is nu niet meer optimaal. Je kunt zien dat hij sommige pixels niet goed schrijft. Als ik gewoon zo in windows aan het werk ben zie je niets speciaals maar als ik bijvoorbeeld een dvd afspeel dan blijven er witte pixels staan die eigenlijk gerenderd hadden moeten zijn.

Dit wijst er natuurlijk op dat een van mijn pipes niet helemaal optimaal functioneerd.

Is hier wat tegen te doen zonder dat ik weer op 4 pipes moet gaan draaien en dus veel snelheid verlies???

GRTZ Poelman

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit lijkt op checkers, maar dit kan je beter vragen in: 9800SE flashen en ervaringen

Verwijderd

Wat je snel even kunt proberen, is je kaart een klein beetje underclocken (bijvoorbeeld met Powerstrip of iets dergelijks). Dit schijnt in sommige gevallen het checkerbox effect te verhelpen. Als dit niet werkt vrees ik dat je pech hebt gehad en dat je helaas op 4 pipelines zult moeten draaien...

Veel succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:27:
Wat je snel even kunt proberen, is je kaart een klein beetje underclocken (bijvoorbeeld met Powerstrip of iets dergelijks). Dit schijnt in sommige gevallen het checkerbox effect te verhelpen. Als dit niet werkt vrees ik dat je pech hebt gehad en dat je helaas op 4 pipelines zult moeten draaien...

Veel succes ermee!
Jammer dat heb ik al geprobeerd werkt jammer genoeg niet. Dan denkmik dat ik erg pech heb.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 22:15
Als je witte pixels ziet hoeft het niet persé te komen door beschadigde pipelines.
En de topicstarter had het niet over checkers. Checkers zijn wel witte pixels een een schaakbord effect vormen.

Ik heb zelf ook wel eens witte puntjes door me beeld, maar dat heb ik alleen als ik mijn Core hoger dan 460 zet. Dus het kan een temperatuur probleem zijn.
Probeer eens je kaart wat lager te zetten, als dat niet lukt denk ik dat de mod geen nut voor je heeft gehad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.