Toon posts:

[Sateliet] centrale aansluiting flat

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben enorme newbe op gebied van sateliet. Maar ben casema nogal beu en heb begrepen dat de kwaliteit van n digitale sateliet verbinding stuk beter is.
Heb al een aantal topics doorgespit maar kom er nog steeds niet uit.

Ik ben pas verhuisd en ze hebben hier een centrale sateliet schotel op t dak van de flat staan. Helaas kan de woningbouw me er verder niets over vertellen, want ze weten zelf niet wat er op t dak staat.
Er komt dus naast mijn casema aansluiting een (coax) kabel mijn huis binnen.

Mijn vraag is dus wat ik nu zou moeten aanschaffen/aansluiten om via de sateliet tv te kunnen kijken. Neem aan dat ik die kabel niet in mijn tv kan pluggen of wel??
Heb uiteraard ook een pc met tv out, dus via pc is ook een optie.
Het liefst zou ik een goedkope oplossing hebben om t uit te kunnen testen en als het allemaal lekker werkt zeg ik casema op en kan ik nog altijd een duurder setje kopen.

Andere vraag is heeft iemand ervaringen met zo'n centraal systeem, want als ik straks alleen maar turkse zenders ed kan ontvangen hoeft het voor mij niet.
Wil gewoon de standaard zenders en alle andere engels talige zenders zijn mooi meegenomen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Iemand zal toch eigenaar zijn van wat er op het dak staat en wat er aan spullen in de flat ligt.

Het is heel afhankelijk wat ze geplaatst hebben en op welke sateliet ze de schotel gericht hebben. Je weet ook niet of je een digitale of analoge ontvanger moet gebruiken, misschien zit er wel een normale antenne aan vast. :)

De moderne systemen kunnen normale satelietontvangers gebruiken maar er zijn ook afwijkende systemen.

Het beste is dus eerst even na te vragen wat eraan hangt en wat voor soort distributie-apparatuur er aan hangt.

Senile! Senile Oekaki

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Welke satelliet staat die schotel op uitgericht? Ik ga er van uit dat ie geschikt is voor digitale SatellietTV. Als hij uitgericht staat op Astra (19,2E) dan kun je met een Canal Digitaal ontvanger voor 30 euro per jaar (plus uiteraard je eenmalige aanschaf) alle NL zenders kijken. Ik zou eens met de vereniging van huurders/eigenaren gaan praten voor meer info over die schotel. Qua ontvanger zou ik voor een NL pakket een Pioneer bakje halen. Ideale dingen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Is er niemand anders in de flat die daar al op aangesloten is?

Het kan een gewone distributie zijn maar kan ook werken volgens het SMATV prinmcipe, niet alle ontvangers ondersteunen dat.

Het kan ook nog dat ze een aantal zenders van de satelliet hebben gemoduleerd voor door de coax kabel, in dat geval kun je de TV er rechstreeks op aansluiten.

Anders moet je een sat receiver of DVB kaart kopen. Hou ook rekening met gecodeerde uitzendingen.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Je zal eerst info over de opzet moeten inwinnen. Het is in zo'n opzet niet drect te vergeliken met een 40cm schotel en decoder. In die setup stuurt de decoder namelijk de LNB kop (het topje vd schotel) aan om een bepaalde frequentie te ontvangen, dus 1 kanaal tegelijkertijd. Ik neem aan dat niet iedereen in de flat regelijkertijd jou Ned-1 mee wil kijken. Laat staan dat ze jou de afstand bediening geven.

Er zal dus een bepaald multiplex systeem achter zitten en dat zal voor een reeks kanaalen zijn (dus niet alles !!) Waarschijnlijk betaal je zelfz al voor die schotel in je huur of VVE. Voor bebruik heb je dan een speciaal kastje nodig, te huur van de exploiteur.

Een andere optie is een hele grote multihead schotel, en dan moet je een eigen LNB en decoder bij de beheerder kopen, dan heb je wel alles. Zal we een kitje zijn.

Ben wel geintereseerd hoe dat exact zit bij je, post je dat nog hier ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Of is het een wat ouder antennesysteem zoals je wel vaker in oudere flats ziet? Daar heb je geen moer aan met een schotel. En verder moet je gewoon ergens een ontvanger regelen en eraan hangen dan.

• Bigfoot
Ik vermoed dat het gewoon een schotel op de Astra is met een quattro lnb voor hoog/laag en vert/hor

daarachter een multiswitch

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Eraser127

Nijkerk

Bigfoot schreef op 24 november 2003 @ 11:44:
Ik vermoed dat het gewoon een schotel op de Astra is met een quattro lnb voor hoog/laag en vert/hor

daarachter een multiswitch
idd, ik heb op school nu een project met nog 2 over satellieten. Moet in het praktijklokaal een stelling komen met 2 analoge en 1 digitale ontvanger. Als digitale hebben we een Extreme met 40GB harddisk :9
Afbeeldingslocatie: http://www.mediainvestor.nl/site/satdirect/export/images/products/extreme2.jpg

My Discogs

• Bigfoot
Eraser: heb je de digitale out al werkend? ;)

Vage bak hoor die Xtreme

Verwijderd

Het systeem waar je het over hebt heet "GSO" . Kijk even op www.sat4all.nl voor meer informatie hierover!

Verwijderd

ReLight schreef op 24 november 2003 @ 10:06:
Je zal eerst info over de opzet moeten inwinnen. Het is in zo'n opzet niet drect te vergeliken met een 40cm schotel en decoder. In die setup stuurt de decoder namelijk de LNB kop (het topje vd schotel) aan om een bepaalde frequentie te ontvangen, dus 1 kanaal tegelijkertijd. Ik neem aan dat niet iedereen in de flat regelijkertijd jou Ned-1 mee wil kijken. Laat staan dat ze jou de afstand bediening geven.
Is dat wel zo? Stel je hebt bv een digitale ontvanger en je lust daaraan een analoge ontvanger (bv een dsx 7072 van philips, met een analoge ontvanger ernaast). Dat gaat wel via 1 lnb? Is het niet zo dat de LNB het hele signaal doorstuurt, en de ontvanger daaruit selecteert?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Eraser127

Nijkerk

Bigfoot schreef op 24 november 2003 @ 13:01:
Eraser: heb je de digitale out al werkend? ;)

Vage bak hoor die Xtreme
het plaatje is van een Hornet; die heeft USB en wij hebben de versie daarvoor. Eerst zou er een Dreambox komen, maar om een of andere reden was die ff niet leverbaar. Die had trouwens wel netwerk aansluiting :9

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een aantal keer met de woningbouw gesproken.
Ze blijven volhouden dat ik alleen maar Arabische zenders kan ontvangen.
Maar ze roepen wel dat hij staat gericht op de Astra 1 BH (geen id waar die 1 bh voor staat) en op de Hotbird 1 2 4 6 en dan nog wat andere mij nietzeggende satelieten.
Heeft iemand een idee of de woningbouw gelijk heeft en ik hiermee geen NL-se zenders kan ontvangen ??

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bel ns aan bij de buurman?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Buren hebben kabel, heb echt geen id wie er hier gebruik maakt van de schotel :(

Verwijderd

Topicstarter
Net dus achter gekomen (via storingsdienst) dat ze de kanalen van de Astra knijpen en dus de NLse zenders niet doorlaten.
Alleen de Arabische :(

• Bigfoot
Met Astra 1 BH zullen ze bedoelen de Astra 1 B en de Astra 1 H beams maar dat klopt niet echt want alle Astra 1 zenders zitten op 19 Oost.

Hotbird is geen vage satelliet daar zitten veel goede zenders op.

Jouw probleem is dat ze maar een selectief aantal zenders doorlaten, dat is het nadeel van de gebruikte distributiemethode, zetten waarschijnlijk een beperkt aantal zenders door de coaxkabel (modulatie).
Pagina: 1