Toon posts:

mailserver met qpopper en sendmail

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RedHat 8 server draaiende met sendmail en qpopper. Op de web kant draait horde's Imp (webmail).

Het enige probleem wat ik heb, is dat alle mails naar /var/spool/mail (met symbolic link naar /var/mail) gestuurd worden, met een mailfile in de vorm "username".

Ik zou dus graag deze mails naar de home directory laten zenden, zodat ik ook een outbox mapje heb (en eventueel nog andere mapjes). Reden is, dat ik na het herstarten van mijn server mails kwijt ben...

dus, kort samengevat:
* hoe stuur ik mail door naar een file in de home dir
* hoe krijg ik daar dan ook andere mapjes (outbox e.d.)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien leuk om eens naar IMAP te kijken... RPM's voor RedHat zijn er zat voor te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
misschien best wel, maar omdat alles al draait zou ik graag de bestaande configuratie zo houden...

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die al zoiets draaiende heeft???

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vast wel, maar ik denk niet dat iedereen in de 3 uur die je ze nu de tijd gegeven hebt heeft kunnen kijken. En misschien moet je inderdaad eens naar IMAP kijken met Maildir support. En hoe had je precies in gedachten had dit te realiseren zonder de configuratie te veranderen? Als je dingen anders wilt hebben lijkt het mij juist logisch de configuratie te veranderen, maargoed, dat kan aan mij liggen. Anyway, deze gaat dicht, zie NOS policy - updated 01/04/03 voor een uitleg wat we hier verwachten van je, iig iets meer initiatief en niet na 3 uur kicken, en over het algemeen volstaat 1 vraagteken per vragende zin prima, in plaats van 3.

[ Voor 7% gewijzigd door blaataaps op 21-11-2003 16:48 ]

Dit topic is gesloten.