[Debian Testing/sarge] verschillende problemen.

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
Ben aan eht updaten anar Debian testing en weer de nodige problemen uiteraard en nieuwe dingen die nog niet gedocumenteerd zijn her en der, dus misschien dat jullie het weten :)

1. Ik gebruikte altijd iplogger, dat logde allle connecties die binnen kwamen, dus ook bijv emule, icq, etc. Nu zit dit er niet meer in en geeft de oude versie een error dus opzoek naar de vervanger. Tcpd log is dat denk ik, maar logt die wel alles ? of alleen wat er op ftp, mail,ssh, etc aankomt (emule e.d. niet volgens mij) En zo ja hoe kan ik dan instellen dat al die info in bijv /var/log/iplog.log komt ? sysklogd kent geen tcpd logger.

2. M'n /etc/console/boottime.kmap.gz is weer overschreven zonder waarschuwing...
Settings weg. Nu kan ik het wel weer aanpassen maar misschien is er een standaard layout voor.
Ik wil dat ^ ~ ` ' " gewoon direct zichtbaar worden als ik op de toetsen druk (dus niet pas na een spatie drukken) maar ik wil ook dat ik als ik deze toetsen indruk met de rechter alt of windows toets dat ik de speciale tekens kan maken.
Is hier een standaard layout voor of moet ik weer alles opzoeken (zo ja, wie heeft alvast een linkje ;) )

3. ALSA:, ik kan nergens vinden wat de optie dxs_support betekend, en wat de waarden 1, 2, 3 en 4 hier zouden betekenen.

4. is er al een lijst met veranderingen tussen woody en sarge beschikbaar ? waar je op moet letten en zo.

En is er een lijst van veranderde packages en zo, want ik kan dus bijv nog xlib6g tegen war niet door apt-get verwijderd wordt maar wel vervangen is..

[ Voor 6% gewijzigd door easydisk op 21-11-2003 12:55 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
easydisk schreef op 21 november 2003 @ 12:38:
Ben aan eht updaten anar Debian testing en weer de nodige problemen uiteraard en nieuwe dingen die nog niet gedocumenteerd zijn her en der, dus misschien dat jullie het weten :)

1. Ik gebruikte altijd iplogger, dat logde allle connecties die binnen kwamen, dus ook bijv emule, icq, etc. Nu zit dit er niet meer in en geeft de oude versie een error dus opzoek naar de vervanger. Tcpd log is dat denk ik, maar logt die wel alles ? of alleen wat er op ftp, mail,ssh, etc aankomt (emule e.d. niet volgens mij) En zo ja hoe kan ik dan instellen dat al die info in bijv /var/log/iplog.log komt ? sysklogd kent geen tcpd logger.
code:
1
2
sebas@dali backup $ apt-cache search iplogger
ippl - IP protocols logger
2. M'n /etc/console/boottime.kmap.gz is weer overschreven zonder waarschuwing...
Settings weg. Nu kan ik het wel weer aanpassen maar misschien is er een standaard layout voor.
Misschien staat er in de volgende lijst iets wat je zoekt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
sebas@dali console $ apt-cache search keymap
elisp-manual-ja - Japanese version of Emacs Lisp Reference Manual
elisp-manual - Emacs Lisp Reference Manual
slang1-dev - The S-Lang programming library, development version
slang1-ja-dev - The S-Lang programming library with Japanese patch, development version
slang1-utf8-dev - The S-Lang programming library, development version with utf8 support
xkeycaps - Manipulate X keymaps (for xmodmap) graphically.
console-common - Basic infrastructure for text console configuration
console-data - Keymaps, fonts, charset maps, fallback tables for console-tools
dh-consoledata - Debhelper-based script to help packaging console data file
xbase-clients - miscellaneous X clients
3. ALSA:, ik kan nergens vinden wat de optie dxs_support betekend, en wat de waarden 1, 2, 3 en 4 hier zouden betekenen.
Misschien heb je wat aan de volgende link als je problemen hebt met het configureren van alsa. http://www.linuxorbit.com...warticle&artid=541&page=1
Alsa werkt trouwens nog lang niet lekker samen met alle soundchips. Soms is OSS naar mijn mening de betere keuze. (Vooral als het gaat om niet full duplex kaarten.)
4. is er al een lijst met veranderingen tussen woody en sarge beschikbaar ? waar je op moet letten en zo.
Sarge is nog niet released, dus die veranderingen staan nog niet eens vast. De belangrijkste dingen worden (hopelijk): Xfree 4.3 ipv 4.2, Gnome 2.4 ipv 1.4, KDE 3.x ipv 2.2, gcc 3.3 ipv 2.95 en uiteraard tal van anderen. Of deze versies het allemaal redden om in Sarge te komen is nog maar de vraag.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
sebas schreef op 21 november 2003 @ 15:12:
code:
1
2
sebas@dali backup $ apt-cache search iplogger
ippl - IP protocols logger
Tnx, kan ik weer alles loggen.
Misschien staat er in de volgende lijst iets wat je zoekt?
console-common - Basic infrastructure for text console configuration
console-data - Keymaps, fonts, charset maps, fallback tables for console-tools
Die heb ik al geinstalleerd, maar er zijn heel wat keyboard maps maar een beschrijving van elke keyboard map is er niet (of althans niet gevonden )

ALSA werkt wel maar omdat ik niet zovaak reboot zag ik die mededeling nu al, het was geen error maar wil gewoon weten wat DXS is, maar nergens te vinden.
Sarge is nog niet released, dus die veranderingen staan nog niet eens vast. De belangrijkste dingen worden (hopelijk): Xfree 4.3 ipv 4.2, Gnome 2.4 ipv 1.4, KDE 3.x ipv 2.2, gcc 3.3 ipv 2.95 en uiteraard tal van anderen. Of deze versies het allemaal redden om in Sarge te komen is nog maar de vraag.
aleen xfree 4.3 nog niet geloof ik, rest zit er al in. Hopen dat ze als Sarge uitkomt wel een goed document/lijstje maken met alle veranderingen waar je op moet letten want dat was er vorige keer niet en wel zeer handig.