Toon posts:

[ps/2] toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van mij kwam gisteren naar mij toe en melde dat zijn toetsenbord het niet meer doet?
het betreft een ps/2 toetsen bord (DRAADLOOS)
nu dacht die slim te zijn en heeft een nieuw toetsen bord gekocht op zich niets mis mee, maar deze werkt ook niet.

de muis ook ps/2 werkt wel perfect.

wat kan hier de oorzaak van zijn
ik heb gezoch in search maar kwam eigenlijk niet veel tegen.

p.s kom nu niet met antwoorden van koop een usb toetsenbord en klaar, dan is het ook wel klaar maar de ps/2 moet het gewoon doen, pricipes ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zet notepad in de map "opstarten". Plug de muis eens in de PS/2 van het toetsenbord en nadat de computer is opgestart (en notepad dus openstaat) moet je de muis bewegen. Als je dan rare tekentjes ziet verschijnen werkt je PS/2 poort iig nog wel. Wat ook nog kan is dat het oude toetsenbord drivers gebruikte die Windows nu opnieuw laad, dan kan het gewoon een driver/hardware-conflict zijn. Verwijder de oude drivers en try again ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 21 november 2003 @ 12:27:
Zet notepad in de map "opstarten". Plug de muis eens in de PS/2 van het toetsenbord en nadat de computer is opgestart (en notepad dus openstaat) moet je de muis bewegen. Als je dan rare tekentjes ziet verschijnen werkt je PS/2 poort iig nog wel. Wat ook nog kan is dat het oude toetsenbord drivers gebruikte die Windows nu opnieuw laad, dan kan het gewoon een driver/hardware-conflict zijn. Verwijder de oude drivers en try again ;)
ik zal het effe bij hem proberen vandaag of morgen,
en wanneer kladblok geopend is en er verschijnen na het bewegen met de muis geen rare tekentjes, is het dan een fout in de ps/2 aansluiting

iig bedankt man ik laat nog wel effe horen of het gelukt is

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:34:
[...]

[knip] er verschijnen na het bewegen met de muis geen rare tekentjes, is het dan een fout in de ps/2 aansluiting

iig bedankt man ik laat nog wel effe horen of het gelukt is
Nee natuurlijk niet, je moet dan ook nog ff oplossing 2 (de drivers) controleren. |:(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Werkt het toetsenbord in de BIOS wel?
Zo niet, is het dus iig. geen driver probleem. Zo ja, ligt het toch aan iets in Windows.
Ik neem aan dat het toetsenbord in Windows ook helemaal geen stroom krijgt en er dus ook niks gebeurd als je op numlock of capslock drukt?

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 21 november 2003 @ 12:50:
[...]

Nee natuurlijk niet, je moet dan ook nog ff oplossing 2 (de drivers) controleren. |:(
ja maar zijn oude toetsen bord doet het ook niet en die heeft het gewoon een jaar of 1,5 / 2 jr. gedaan, dus dan zou het raar zijn als het aan de drivers ligt, maar ik zal wel kijken als ik er ben

en hij dacht dus dat zijn Toetsen bord kadoek was en heeft dus een nieuwe gekocht,

maar ik zal ook effe als ik er ben ik de bios kijken of die het daar doet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 13:30 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 13:29:
[...]

ja maar zijn oude toetsen bord doet het ook niet en die heeft het gewoon een jaar of 1,5 / 2 jr. gedaan, dus dan zou het raar zijn als het aan de drivers ligt, maar ik zal wel kijken als ik er ben

en hij dacht dus dat zijn Toetsen bord kadoek was en heeft dus een nieuwe gekocht,

maar ik zal ook effe als ik er ben ik de bios kijken of die het daar doet
Dat oude toetsenbord kan toch gewoon kapot zijn :?? Ik had eerst een Logitech draadloze muis en toetsenbord aangesloten, geinstalleerd en alles deed het, m'n baas nam het weer mee. En mijn computer pakte mijn gewone toetsenbord niet meer, daarom denk ik toch dat je even naar eventuele drivers moet kijken. (Zet 'm effe op generic bij de "toetsenbord" in aparaatbeheer)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
AtleX schreef op 21 november 2003 @ 13:34:
Dat oude toetsenbord kan toch gewoon kapot zijn :??
Ja, maar als tie een nieuwe gekocht heeft en die doet het ook niet is het toch vreemd he...

grote kans dat het aan de PS/2 poort ligt dan.
eerst maar eens even dat met die muis en kladblok proberen en kijken of het bord in de BIOS wel werkt...

dan horen we het wel weer verder :)

Vraag m ook eens of hij de PS/2 stekker er toevallig uitgehaald heeft een keer...? :)
en of zn pc toen aan of uit stond
Bij PS/2 kan het namelijk wel schadelijk zijn voor de connectoren als je die er zomaar uithaalt (in tegenstelling tot USB)
Voor echte Tweakers geen geheim natuurlijk, maar n00bs willen het nog wel eens fout doen :P (waarom denk je dat al die muizen/ keyboards van tegenwoordig USB zijn >:) )

edit:

@ AtleX z'n offtopic hieronder:
da's ook waar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chillz op 21-11-2003 16:06 ]

Leeg - Sinds 20180907

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Chillz schreef op 21 november 2003 @ 15:22:
[knip](waarom denk je dat al die muizen/ keyboards van tegenwoordig USB zijn >:) )
offtopic:
Omdat ze van die legacy-aansluitingen af willen. Geen gezeur meer met 4 verschillende aansluitingen (PS2/USB/COM/Parallel), maar slechts 1 (USB) waar alles ingeprikt kan worden (printer, scanner, joystick, gamepad, muis, toetsenbord, webcam, externe hdd, externe geluidskaart, enz., enz.). :Y). En ja, de n00bs vergissen zich niet meer en vrotten de PS/2-muis niet meer in de toetsenbord aansluiting ;).

(Dit is wel een super off-topic post :X)

Verwijderd

Waar in ieder geval ook al naar gekeken kan worden is of de keyboardlampjes (numlock, caps-lock en scroll lock) heel even knipperen als de pc aan gezet wordt. is dit niet het geval, ook niet met het nieuwe keyboard, dan is de kans heel erg groot dat de ps/2 poort defect is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:10:
Waar in ieder geval ook al naar gekeken kan worden is of de keyboardlampjes (numlock, caps-lock en scroll lock) heel even knipperen als de pc aan gezet wordt. is dit niet het geval, ook niet met het nieuwe keyboard, dan is de kans heel erg groot dat de ps/2 poort defect is.
ik ben er nog niet geweest maar toen hij dit zei (het verhaal) heb ik hem gevragen of die lampjes ook branden en die deden het niet
maar je hoort nog van me
Pagina: 1