Hallo, ik ben bezig met een access database, waarin boeken worden opgeslagen. Alle boeken zitten ingedeeld in een categorie en in die categorie weer in een subcategorie. De bedoeling is dat boeken in meerdere sub/hoofd categorieen kunnen voorkomen. Dit heb ik opgelost met een tabel waarin het BOEKID, CATEGORIEID en SUBCATEGORIEID de primaire sleutel zijn.
Als ik nu een formulier wil gaan maken en een boek wil indelen krijg ik een klein probleempje, als ik het boek heb gevonden en via een subformulier de hoofdcategorie eraan wil koppelen kan ik alle subcategorieen van alle hoofdcategorieen eraan toewijzen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat je alleen de subcategorieeen van de hoofdcategorieen kan kiezen??
Als ik nu een formulier wil gaan maken en een boek wil indelen krijg ik een klein probleempje, als ik het boek heb gevonden en via een subformulier de hoofdcategorie eraan wil koppelen kan ik alle subcategorieen van alle hoofdcategorieen eraan toewijzen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat je alleen de subcategorieeen van de hoofdcategorieen kan kiezen??