Automatisch switchen draadloos en vast

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 16:12
Is het mogelijk om automatisch te switchen tussen mijn vaste netwerk en mijn draadloze netwerk? Ik wil gebruik maken van mijn vaste verbinding, maar zodra ik de utp kabel loskoppel wil ik dat windows automatisch overschakeld naar het draadloze netwerk. En omgekeerd natuurlijk...

Ik heb namelijk een laptop die ik thuis op mijn vaste netwerk aansluit, en op mijn werk draadloos.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ik draai thuis XP, en die zoekt iig zelf uit wat eraanhangt. Als ie een wireless verbinding kan vinden maakt ie die verbinding, steek ik er thuis de utp kabel in pakt ie die. Zelfde geldt voor mijn fire-wire verbinding.
Komt er dus op neer dat onder XP mijn laptop gewoon kijkt welke verbinding ie kan vinden, en die pakt ie.

• Swerfer
En wat als hij meerdere verbindingen kan vinden? Ik wil dan dat ie de lan verbinding gaat gebruiken en de draadloze verbinding negeert/disabled.

O ja, ik maak geen gebruik van DHCP...

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 21-11-2003 12:24 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op 21 november 2003 @ 12:22:
En wat als hij meerdere verbindingen kan vinden? Ik wil dan dat ie de lan verbinding gaat gebruiken en de draadloze verbinding negeert/disabled.

O ja, ik maak geen gebruik van DHCP...
Ja als je in je advanced properties je metric voor je vaste aansluiting op 1 laat en je draadloze naar 2 brengt wordt je vaste verbinding preferent.

• Swerfer
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:28:
[...]

Ja als je in je advanced properties je metric voor je vaste aansluiting op 1 laat en je draadloze naar 2 brengt wordt je vaste verbinding preferent.
Bedankt, die optie kende ik nog niet. Ga ik meteen proberen...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

yup, zo is het hier op de nieuwe generatie laptops @tue ook gedaan, metrics aanpassen zodat LAN de voorkeur krijg boven WLAN.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
En waar vind je deze metrics in Windows Vista?

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Dennisderoo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:06:
KICK!

^^ Wil ik ook wel eens weten!

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Of is dit niet mogelijk bij Windows Vista? Iemand ervaring/oplossing?

[ Voor 55% gewijzigd door Dennisderoo op 07-10-2007 19:15 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dennisderoo schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:14:
Of is dit niet mogelijk bij Windows Vista? Iemand ervaring/oplossing?
Kom op zeg, je hebt toch geen maand nodig om op google op te zoeken dat je met ROUTE PRINT je metrics kunt bekijken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brahiewahiewa schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:19:
Kom op zeg, je hebt toch geen maand nodig om op google op te zoeken dat je met ROUTE PRINT je metrics kunt bekijken
De vraag is ook niet hoe je ze kan bekijken, maar wáár (en hoe?) je ze instelt... :)

Mijn XP SP2 laptop pakt (afaik) automatisch de snelste verbinding.
Doet Windows dat niet, dan doet de hardware dat wel (like it should be).
En voor zover ik weet, gaan packages altijd met de snelste / makkelijkste route...

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2007 21:42 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dennisderoo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:06:
Ten eerste kick je hier een topic van 4jaar oud, en ten tweede vergeet je ook nog eens eerst zelf wat onderzoek te doen.. GoT is niet je persoonlijke helpdesk waar je even een vraag kan dumpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.