Kantoor OS updrage, met n image?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Ik ben programmeur bij een klein internetbedrijfje, waar ik ook zo nu en dan wat systeembeheer doe.
Nu is mijn NT4 kast laatst helemaal gecrasht nadat ik een beetje het register heb lopen "opruimen" O-) . Ik heb hier nu een schone installatie van Win2K Pro, Office, Photoshop, WSFTP, en nog een aantal programma's op. Nu wil ik mijn schijf clonen naar een aantal andere computers die ook kuren hebben (draaien al n aantal jaar, zit inmiddels veel te veel troep op).

Nu kan ik gewoon langs die paar computers lopen, mijn schijf erbij hangen, en met ghost een kopietje maken. Maar hoe zit het dan met de computernamen in het domein? En pikt W2k het wel dat ie opeens op volledig andere hardware moet draaien?
Ik vraag me af hoe ze dit in grote bedrijven doen waar een tientallen pc's van een nieuwe image voorzien worden. Hoe en wanneer stel je de computernaam in, waarmee deze bekent staat bij de domainserver?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

programmeur... ?
Nouja, anywayz... De verschillende hardware wordt inderdaad een probleem. Dan zou je dus voordat de installatie helemaal af is (voor de hardwaredetectie) de cloon moeten maken en op al die computers neerzetten. De computernamen moet je dan natuurlijk wel weer zelf instellen... (overigens gewoon bij de installatie)... Maar volgens mij zijn dat allemaal dingen die je best wel met http://gathering.tweakers.net/forum/find had kunnen vinden...

ps. Beginnen met een tikfout in je topictitel staat ook een beetje slordig...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2003 11:51 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37
Sysprep gebruiken op jouw pc vooraleer je hem gaat klonen, dan wordt er na het klonen naar nieuwe hardware gezocht en een nieuwe pc naam gevraagd en ready!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

momania

iPhone 30! Bam!

sysprep is idd wat je nodig hebt ;)

Alleen daar is zat over te vinden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.