Toon posts:

linux knoppix geen directorys kunnen aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik de knoppic cdrom gebruik kan ik geen
directorys maken, linux kan toch wel
met ntsf format overweg of alleen maar
zijn eigenfat32 o.i.d. format (ik zie de bestanden wel)

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 10:07
Linux kan in principe wel lezen en schrijven op ntfs schijven, maar standaard worden ntfs partities read only gemount omdat het veranderen van je ntfs partities deze kan beschadigen. Dit komt omdat de ondersteuning van ntfs niet volledig is.

These are my principles. If you don't like them I have others.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:38
Volgens mij wordt onder Knoppix alleen read-only NTFS ondersteunt. Het wordt volgens mij overal afgeraden om te schrijven naar NTFS

Wat wil je dan precies doen???

Verwijderd

Om nog even wat verder uit te wijden (volgensmij ben je nog niet zo lang bezig met Linux?):

Linux gebruikt verschillende bestandssystemen. Meestal wordt "ext2fs" of "ext3fs" (nieuwer) gebruikt, sommigen gebruiken "ReiserFS" (een FileSystem ontworpen door een meneer Reiser ;) ). Vervolgens kun je andere bestandssystemen benaderen (zoals Fat32, Windows), om te lezen en te schrijven. Voor Fat32 werkt dit (zover ik weet) foutloos, maar voor NTFS (FileSystem dat over het algemeen gebruikt wordt door Windows NT - dus ook XP) werkt dit nog niet helemaal. Het lezen van een NTFS-partitie wordt wel compleet ondersteund, maar het schrijven wordt nog gezien als gevaarlijk. Daarom hebben de meeste distributies (en dus ook Knoppix) de schrijf-module niet in zich, dus kun jij niet schrijven op je NTFS-partitie (hij is "read-only gemount").

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

In de nieuwe kernels is NTFS schrijven probleemloos! Echter zit er een grote haak aan. Je kunt alleen in bestanden schrijven die al bestaan, en je mag de grootte niet aanpassen. Nieuwe dirs en bestanden aanmaken kan dus idd niet zoals hierboven al gezegt is. FAT 32 gaat daarintegen goed. Dat is immers in een tamelijk eenvoudig formaat en redelijk open.

Wachten dus...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Als dalijk de 2.6 final is he... Zal NTFS dan niet veel beter te doen zijn? Het kan nu ook al in de test kernels van 2.6.

Maar deepspace, het is toch zo dat je wel van alles aan kan maken maar dat het risicovol is. Het kan leiden tot data verlies en zulke enge dingen.
Wat jij verteld was mij nog niet bekend...

Ik hoop dat met 2.6 final het een stuk beter gaat..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1